X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניתוח כמותי גילה כי בארבעה שבועות במהלך שנת 2010 התפרסמו בממוצע 0.76 ידיעות מדע ליום בעיתונים הארץ, מעריב וידיעות אחרונות זאת לעומת 3.72 ידיעות ליום לפני 13 שנים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ירידה חדה ומשמעותית בהיקף הסיקור של נושאים מדעיים בעיתונות הישראלית המודפסת. כך עולה מנתוני ניתוח כמותי שהוצג בסוף השבוע בכינוס לתקשורת ומדע שהתקיים באקדמיה למדעים בירושלים.
מן הניתוח, שנערך על-ידי העיתונאי איתי נבו מקול ישראל, עולה כי בארבעה שבועות במהלך שנת 2010 התפרסמו בממוצע 0.76 ידיעות מדע ליום בעיתונים הארץ, מעריב וידיעות אחרונות. זאת לעומת 3.72 ידיעות ליום במחקר דומה שעשה חנן גולן בעיתונים האלה לפני 13 שנים.
הנתונים מציגים, למעשה, ירידה של כ-80% בהיקף של סיקור המדע בשלושת העיתונים. אפשר שהמגמה הזו עולה בקנה אחד עם הירידה החדה בהיקף הסיקור המדעי של העיתונות הכללית בארה"ב במהלך שני העשורים האחרונים.
עוד עולה מן המחקר כי סיקור המדע קיים גם בעיתונות החרדית. העיתון "יתד נאמן" פרסם בתקופת המחקר שש ידיעות מדע בעמודי החדשות שלו, רק אחת פחות מידיעות אחרונות. מתוך שש ידיעות מדע שהגיעו לעמוד הראשון של העיתון - ארבע היו בעיתונים "המודיע" ו"יתד נאמן" ורק שתיים בעיתונים חילוניים (הארץ ומעריב).
נושאי הסיקור מעניינים אף הם. מתוך 54 ידיעות בעמודי החדשות 14 עסקו בטילים ובלוויינים, 11 ידיעות עסקו במחקר רפואי, 7 ידיעות בחקר החלל, 7 בארכיאולוגיה, ו-4 בתחומים אחרים בפיסיקה, 3 במדיניות, במדע ובמינויים, ועוד 8 ידיעות בנושאים כלליים יותר.
"לפרסם לציבור מידע אמין ומקצועי יותר"
נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, רות ארנון, קראה לנציגי התקשורת הישראלית ולמדענים לחזק את הדיאלוג ושיתוף הפעולה ביניהם ולפרסם יותר מידע לציבור באופן אמין ומקצועי.
ארנון ציינה עוד כי התאוצה שצובר תחום תקשורת המדע מקורו בחשיבות שהמערכת האקדמית מייחסת לקשר עם הציבור. ארנון מדגישה כי התקשורת היא מקור המידע המרכזי של הציבור לחדשות בנושאי מדע וטכנולוגיה וכי לתקשורת יש השפעה מכרעת על עיצוב הדימוי של מדע, מדעניות ומדענים בחברה. דעת הקהל וידיעותיו על המדע משפיעות על קבלת החלטות ברמה האישית והלאומית.
הכינוס השלישי לתקשורת המדע בישראל התקיים בסוף השבוע בבית האקדמיה למדעים בירושלים בהשתתפות 200 חוקרי מדע ותקשורת, עיתונאים, עורכים, דוברי המוסדות האקדמיים, אנשי חינוך ועוד. הכינוס בחן את מקומו של המדע בשיח הציבורי בארץ במטרה להביא לשדרוגו. את סדרת הכינוסים יוזמות ומארגנות ד"ר איילת ברעם-צברי מהמחלקה להוראת המדעים בטכניון ואביטל בר, דוברת ומנהלת קשרי ציבור באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. את הכינוס חתם מפגש עם חבר האקדמיה, חתן פרס נובל פרופ' אהרן צ'חנובר והסופר מאיר שלו ועורך דה-מרקר, גיא רולניק.

תאריך:  19/06/2011   |   עודכן:  19/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה של 80% בסיקור מדע בעיתונות המודפסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש בארץ עיתונות?  ל"ת
אדם פדר  |  19/06/11 13:53
2
זה מביא פחות פרנסה
גל א 1  |  19/06/11 13:56
3
ברור וצפוי לדעתי + הצעה
יעקב א.  |  19/06/11 23:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה זריצקי, איתן בן-דב, דב בורובסקי
צמח התירס הונדס כך שהגנים לרעלנים יבוטאו באבקנים בלבד, וצמחים שאבקניהם קוטלים זחלי יתושים בודדו
איציק וולף
תרגיל "נקודת מפנה 5" יימשך עד ליום חמישי בהשתתפות כוחות הביטחון ושמונים רשויות מקומיות    ביום רביעי יישמעו אזעקות תרגול ואזרחי ישראל יידרשו להיכנס למרחבים מוגנים    בין התרחישים שיתורגלו: התקפת מאות טילים על ישראל, התרסקות מסוק קרב, מתקפה על הכנסת    תרחיש רעידת האדמה החזקה יתורגל רק בשנה הבאה
מחלקה ראשונה
ראש ממשלת טורקיה ארדואן מציע למאהר לאתר עבורו מקלט מדיני בתנאי שיופסק לאלתר ההרג בסוריה ויבוצעו רפורמות    כניסה מסיבית של טנקים סורים לעיירה סורית על הגבול הטורקי
איציק וולף
מוריס פולארד, אביו של המרגל הישראלי הכלוא כבר 26 שנים בארצות הברית מת מבלי שהממשל האמריקני איפשר לבנו לצאת לחופשה קצרצרה על-מנת לסעוד אותו לפני מותו    זעם בקרב הפעילים למען פולארד: עם ישראל לא ישכח את האכזריות והאטימות של ברק אובמה
מערכת אתר ערוץ הספורט
מראדונה, חותנו של החלוץ, רמז על העתיד? ריאל, יובנטוס וצ'לסי מחכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il