X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בישיבת סיעת הליכוד, אמר רה"מ כי פנה לשרי האוצר, החקלאות והתמ"ת, כדי שיציגו לו עוד השבוע המלצות לפתיחת שוק החלב לחקלאות רק אתמול אמר שר התמ"ת שמחון כי דינה של רפורמה בשוק החלב להיכשל במקביל, גם מבקר המדינה נכנס לקלחת ויבדוק את עליית המחירים
▪  ▪  ▪
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום [צילום: פלאש 90]

בישיבת סיעת הליכוד, הודיע (יום ב', 20.6.11) ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הוא בוחן את האפשרות ליבוא מוצרי חלב. נתניהו אמר כי פנה לשר האוצר יובל שטייניץ, לשר התמ"ת שלום שמחון ולשרת החקלאות אורית נוקד, כדי שיציגו לו עוד השבוע המלצות לפתיחת שוק החלב לתחרות וייבוא. "צעדים אלו יסייעו להוריד את המחירים ולהקל על האזרחים", אמר נתניהו.
רק אתמול אמר שר התמ"ת שמחון כי רפורמה שתפתח את שוק החלב לתחרות אינה אפשרית. בכינוס שערכה בסס"ח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, בשיתוף לשכות המסחר, התייחס שמחון לסערה הציבורית סביב מחירי הקוטג' ולרעיונות שהעלו מספר שרים וחברי כנסת לפתוח את שוק החלב לתחרות ולאפשר ייבוא של מוצרי חלב.
"לפעמים שוכחים לשאול את בעלי הניסיון", אמר שמחון. "את החקלאים לא ניתן לנצח". עיקר דבריו של שמחון כוונו אל דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, ולשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר. בתקופתו של מילגרום כממונה על התקציבים באוצר בין השנים 2000-1997 נעשה ניסיון לקדם רפורמה בתחום החלב ולפיה יבוטלו מכסות החלב של הרפתנים על-מנת להגדיל את ייצור החלב תוך הורדת מחיר החלב, ולאפשר בנוסף יבוא חופשי של אבקת חלב לצורך ייצור מוצרי חלב. אולם, בשל התנגדות נחרצת של החקלאים והלובי החקלאי, הרפורמה לא הופעלה ושוק החלב נשאר במתכונתו הקיימת היום.
מבקר המדינה: "עליית המחירים פוגעת בשכבות החלשות"
במקביל, ועדת הביקורת של הכנסת החליטה בתום ישיבה בנושא משבר הקוטג', לבקש ממבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לחקור את תפקוד ועדת המחירים לפיקוח. לינדשטראוס אמר בישיבה כי "עליית המחירים פוגעת בשכבות החלשות וכי יש לעשות את כל הניתן כדי למנוע פגיעה זו". מדובר בישיבה שנייה שהתקיימה בנושא. בדיון הראשון מלפני כחצי שנה, התבקשו הרשויות השונות לשקול את הורדת מחירי מוצרי החלב - וכן להציג לוועדה לביקורת המדינה את שיקוליה ודרך פעולתה של ועדת הפיקוח על המחירים.
בדיון במליאת הכנסת, אמרה ח"כ זהבה גלאון, כי על המבקר לבדוק האם קשרים בין תנובה לבין גורמים ממלכתיים הובילו להוצאת הקוטג' 5% מפיקוח. "הוצאת הקוטג' מרשימת המוצרים המפוקחים, היא סופו של תהליך המעלה חשד כבד לשחיתות וקשרים מפוקפקים בין יצרניות החלב, לבין הגורמים הממלכתיים האמורים לפקח עליהן. ממידע שהגיע לידי עולה כי התהליך שהתנהל במשרדי האוצר והחקלאות בשנים 2006-2003 היה רצוף אי-סדרים וניגודי עניינים. על-אף שהממשלה קבעה כי יש להשאיר את הקוטג' 5% ברשימת המוצרים המפוקחים, הוא הוצא מהרשימה בשנת 2006 בניגוד להחלטות שהתקבלו".
גלאון הוסיפה כי "הפרטים שנחשפו בימים האחרונים על הנעשה מאחורי הקלעים של הוצאת מחירי הקוטג' מפיקוח הם רק קצה הקרחון של הקרטליזציה בשוק המזון. תנובה שולטת ב-70% משוק החלב ונהנית ממעמד מונופוליסטי. היא עושה זאת תוך ניצול השפעתה במסדרונות השלטון והפעלת קשרים לא-לגיטימיים, שייתכן שעומדים מאחורי הוצאת הקוטג' מפיקוח. על הממשלה לשמר את מדיניות הפיקוח על המוצרים הבסיסיים, ובמקביל להפעיל אמצעי אכיפה נוקשים על-מנת לרסן את כוחן של יצרניות מוצרי החלב".
יו"ר הלובי החקלאי בכנסת: "נתניהו הכריז על החקלאים מלחמה"
ח"כ שי חרמש (קדימה), יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, הגיב בחריפות לדברי ראש הממשלה על פתיחה אפשרית של שוק החלב לייבוא: "נתניהו שוב מבצע תרגילי קוסמות. הוא שולף את מילת הקסם 'שוק חופשי' כאילו שכך הכל יסתדר. ראינו איך זה עבד 'נפלא' בשוק הבנקאות או הדלק, רק הפעם מי שישלם את המחיר על חוסר החזון של נתניהו הם חקלאי ישראל והמדינה כולה, בזמן שרשתות השיווק ימשיכו לספסר במחירים".
לדברי חרמש, "במקום להתמודד עם הקרטליזציה דה פקטו של רשתות השיווק קל יותר כנראה להיטפל לחקלאים על לא עוול בכפם. זוהי הכרזת מלחמה, הלובי החקלאי לא יעמוד מנגד מול מי שרוצה לכרות גזר דין מוות על ענף החקלאות במדינת ישראל".

תאריך:  20/06/2011   |   עודכן:  20/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "בוחן את האפשרות לאפשר יבוא מוצרי חלב"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרוטג'
בוטון שלמה  |  20/06/11 19:37
2
אני לא מאמין לו שיעשה את זה ל"ת
אחד הקוראים  |  21/06/11 12:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המבצע יימשך ארבעה ימים ומימושו מותנה בקנייה בסך 100 שקלים באחד מסניפי הרשת
אלעזר לוין
גלוברנדס תבנה מרכז הפצה ארצי בן 4,800 מ"ר
אלעזר לוין
תרכוש מגרש ל-36 דירות בשכונת בורוכוב    4 חדרים ב-1.75 מיליון שקל
מחלקה ראשונה
מסתמן: כן הנסע של מטוס הבואינג ניזוק במהלך השיפוץ במכון הבדק בסינגפור    חוקר התאונות האוויריות: נכון לעכשיו מדובר בכשל נקודתי של כן נסע אחד מסוים, אולם כדי להסיר כל ספק ייבדקו כני נסע נוספים בעולם
יובל יועז
בהמשך עדותו סיפר אולמרט סיפר כי עו"ד אורי מסר טיפל בכל ענייניו הכספיים ואף עמד בראש העמותה שטיפלה בקבלת התרומות במערכת הבחירות שלו לעיריית ירושלים ב-1998
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il