X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הדברים נאמרו במסגרת דיון של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה: "הרחקת המכשיר הנייד מהאוזן ב-2 ס"מ מורידה את הקרינה לרמה אפס" פרופ' סדצקי ממשרד הבריאות: "המדינה לא מממנת מחקרים בנושא, זה אבסורד מוחלט"
▪  ▪  ▪
גורם אפשרי לסרטן [צילום: פלאש 90]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) קיימה היום (ג', 21.6.11) דיון דחוף במסגרת יום הסביבה בכנסת, בנושא הודעת ארגון הבריאות העולמי כי השימוש במכשירי טלפון ניידים עלול להגביר את הסיכוי לחלות בסרטן.
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) הודיעה בדיון כי תניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק, לפיה יינקטו צעדים על-מנת ליידע את הצרכנים בדבר הסכנות הטמונות בשימוש מוגבר בטלפון נייד, בהם אזהרות בולטות, מידע על מידת הקרינה הנפלטת מהמכשיר בכל רגע נתון, מידע השוואתי על קרינת מכשירים שונים ורמות קרינה באזורים שונים בארץ. בנוסף, יחייב החוק את אישור הממשלה והכנסת במכירת טכנולוגיות חדשות שיהיו להן השפעות על הציבור.
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), אמרה בדיון: "כשם שנהיגה ברכב היא מסוכנת, אך לא עולה על דעתנו לאסור אותה, אלא לנקוט באמצעי בטיחות כמו חגירת חגורה, כך גם לגבי טלפונים ניידים: יש לנקוט בזהירות מונעת. עם זאת, אני קוראת לבתי הספר לאסור שימוש בטלפונים הניידים בשטח בית הספר".
ח"כ חנא סוויד (חד"ש), מיוזמי הדיון: "בל נשכח את הנזקים הסביבתיים שגורמות הקרינה והאנטנות, וגם את הנזקים האתיים: ההתנהלות היומיומית הבלתי פוסקת דרך המכשירים הניידים, שגורמת לא אחת לאי-נעימויות".
פרופ' סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה: "לדעתי אין לאסור הכנסת טלפונים ניידים לבתי הספר, כי זו גזירה שהציבור יתקשה לעמוד בה. יש לעבוד על מסרים חיוביים עם התלמידים: איך להשתמש נכון במכשיר. זה אבסורד מוחלט שהמדינה לא מקצה משאבים ותקציב לקיום מחקרים בנושא סכנות הקרינה מהטלפונים הניידים. כל המחקרים שביצעתי עד כה היו במימון חוץ".
ח"כ ד"ר דב חנין, יו"ר הוועדה המשותפת (פנים-עבודה) לסביבה ובריאות, קרא להתחיל מיד ביישומה של תוכנית כוללת להפחתת השימוש בטלפונים סלולאריים במערכת החינוך. לדבריו, התוכנית שהוכנה על-ידי צוות בין-משרדי, שהוקם בעקבות החלטת הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות, כוללת מגוון צעדים להפחתת שימושים בטלפונים סלולריים בבתי הספר ובגני הילדים. ח"כ חנין הוסיף כי "אני עובד על קידומה של הצעת חוק שתחייב את החברות הסלולריות להטמיע במכשירים הסלולריים תוכנה שתעדכן את המשתמש באופן שוטף ברמת הקרינה הנפלטת מן המכשיר".
ד"ר סטליאן גלברג, ראש אגף הקרינה במשרד איכות הסביבה: "אנחנו מתעדכנים מדי יום עם ארגון הבריאות העולמי על עמדותיו בנושאי הקרינה הבלתי מייננת. האמצעי הכי יעיל בהפחתת הקרינה הוא מדבקות ספוג המרחיקות את המכשיר שני סנטימטר מהאוזן. אם מרחיקים כך את המכשיר, החשיפה לקרינה יורדת לאפס".
מנתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוגשו לדיון, עולה כי:
  • ברחבי העולם יש 5.3 מיליארד מנויים לטלפונים ניידים (עלייה של פי 7 בתוך עשור), שהם 76.2 מנויים לכל 100 תושבים.
  • היחס בישראל: כ-126 מנויים לכל 100 תושבים.
  • כבר בשנת 2007 החזיקו 50% מהילדים ובני הנוער בישראל בגילאים 15-12 במכשיר טלפון נייד.
  • הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן הודיעה לפני שלושה שבועות כי החליטה לסווג את קרינת הטלפונים הסלולריים כגורם שייתכן שהוא מסרטן לבני אדם.
  • מחקרים מראים כי נמצאה עלייה של 40% בסיכון לפתח גידול במוח בקרב משתמשי טלפון נייד שמשוחחים חצי שעה ומעלה ביום, או כאלה המשתמשים בטלפון נייד למעלה מעשר שנים.
  • מחקר שנערך בישראל מצא עלייה בסיכון לפתח גידולים בבלוטות הרוק אצל אנשים המאריכים בזמן השיחות ובמספרן, ובקרב משתמשים שמרבים בשיחות באזורים כפריים בהם מוצבות מעט אנטנות - מצב המגביר את הקרינה הנפלטת מהמכשיר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשרד לאיכות הסביבה: להרחיק את הסלולר שני ס"מ מהאוזן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור למה סרטן ולא פוריות
בר דרור דוד  |  21/06/11 19:31
2
ח' סלולר יציעו תוכניות מינימום
עיניה  |  22/06/11 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צמרת פרנט
בתביעה, בסך 100 מיליון שקל, נטען כי ערוצים 2 ו-10 הפרו את התקנות לגבי עוצמת השמע בפרסומות ובקדימונים, ולכן זכאים כל חברי הקבוצה בתביעה הייצוגית לפיצוי ללא הוכחת נזק
אלעזר לוין
"המפולת תבוא בבת אחת, ולא תהיה נחיתה רכה"    חבס: הפסקנו לבנות בישראל - זה שוק משעמם    אשכנזי: המחירים יירדו באחוזים בודדים
אלעזר לוין
המשנה לנגיד מתייחס רק לנתוני הלמ"ס לגבי מחירי הדירות    "הדירות ממשיכות להתייקר"    עוקץ את שר האוצר: בבנק המרכזי לא עוסקים בפטישים"    גם שר השיכון מתעלם מנתוני האוצר
יפעת גדות
תרומתה של חומצת השומן אומגה 3 לבני אדם ידועה ומוכרת וכעת מסתבר שאומגה 3 תורמת גם לפרות ובפרט לפוריותן    נתונים אלו ונתונים נוספים, מחקרים חדשים ומידע רב על הענף מוצגים השבוע בכינוס השנתי למדעי הבקר לחלב
עופר וולפסון
בית הדין האזורי בירושלים קבע כי הסכם הפשרה בפרשה המערבת אדם הנושא משרה ציבורית ושימוש בכספי ציבור, מחייבת חשיפת הפרטים    בהסדר נחשף: עיריית מעלה אדומים שילמה למתלוננת 50,000 שקל מקופתה הציבורית בתיק שהתנהל על עבירות שביצע ראש העירייה באופן אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il