X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דב נבון וכ-2,000 דיילים יסבירו את הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן הסברת הרפורמה מסובכת וכוללת גם חסרונות ברמת הפרט ארגוני המוניות טוענים לאפליה: "נעתור לבג"ץ"
▪  ▪  ▪
לא דובים. דב נבון והדב - מקדמים רפורמה טובה שיש בה לאקונות [צילום: יח''צ]
עיקרי הרפורמה
התוכנית ברפורמה כוללת רשת קווים חדשה ובה 59 קוים המחליפים את 82 הקווים הפועלים כיום בערים תל אביב יפו, חולון, בת ים, אזור, רמת גן, גבעתיים ובני ברק. קווי האוטובוסים הפועלים מחוץ לערים אלו נשארים ללא שינוי

"יש הרבה עיוותי תעריפים שצריכים תיקון"
עידן יוסף
המפקח על התעבורה אלכס לנגר מבקש לשפר את התחבורה הציבורית * בראיון ל-News1 הוא מדבר על מחירי הנסיעה הגבוהים, על הרפורמות הצפויות, על חוסר השקיפות ומתייחס לראשונה לקומבינה עם אגד
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
2,000 דיילים יוצבו בתחנות אוטובוס במרכז

   עידן יוסף
פרסום ראשון: כך ייראה ה"מזלג" של ת"א

   עידן יוסף
כרטיס נסיעה אנונימי יעלה 10 שקלים

   עידן יוסף
"פעימת תיקון בגוש-דן תבוצע באוקטובר"

השחקן דב נבון יוביל את המסע הפרסומי של משרד התחבורה בנושא הארגון מחדש בתחבורה הציבורית בגוש דן. מסע הפרסום, שיחל ב-23 ביוני, נועד לנסות ולהסביר את התוכנית הסבוכה שתחל ביום ו', ה-1 ביולי 2011.
כאלפיים דיילים יסייעו לציבור להתמצא בימים הראשונים של הרפורמה. 1,500 מהם יוצבו בתחנות האוטובוסים והשאר יחלקו חוברות מידע לנוסעים באוטובוסים עצמם. בחוברות קיים מידע על אודות מסלולי הקווים והתעריפים החדשים. מעיון בחוברת עולה כי מדובר בחוברת שאינה קלה להבנה. ארגונים פרטיים שבדקו לעומק את התוכנית פרסמו תרשימים והסברים משלהם על-מנת לפשט את התסבוכת. ניתן לצפות בהם בקישור זה וגם בקישור זה.
חוברות הסברה יוצבו גם במרכזי תרבות ופנאי, במרכזי מסחר, בבתי תפילה, בבתי ספר ובמוסדות תנועות הנוער ברחבי גוש דן. בנוסף, בתחנות האוטובוסים יודבקו מפות הקו החדשות, הכוללות פירוט תחנות העצירה. גם באוטובוסים יודבקו מפות ועליהן רשימת תחנות העצירה.
תשדיר השירות שישודר בטלוויזיה יהיה מבוסס על סיפור הילדים "זהבה ושלושת הדובים": שלושה דובים ממתינים בתחנת אוטובוס: אבא דב, אימא דובה ודב נבון בתפקיד הדוב הצעיר. כל אחד מהדובים מגלה שינוי שייכנס לתוקף בעקבות הרפורמה: "היי! מישהו שינה את הקו שלי, מישהו קיצר את זמן ההמתנה שלי וכן הלאה... "זהבה"? הם שואלים בפליאה. הקריין מסביר שזו לא זהבה אלא משרד התחבורה עומד מאחורי השינוי בתחבורה הציבורית בגוש דן. התשדיר הקצר יפנה את המשתמשים לקבלת מידע באתר ייעודי ובמוקדי מידע טלפוניים.
היום הציע ח"כ דב חנין להפוך את הנסיעה בשבועיים הראשונים לרפורמה לנסיעה ללא תשלום. בתוך כך, הודיע ארגון מוניות השירות בישיבת חרום שקיים אתמול כי יעתור לבג"ץ בטענה כי הרפורמה מפלה לרעה כ-400,000 אזרחים ביום הנוסעים במוניות שירות. לדברי ראשי הארגון, שמעון דהרי ובן בדרי, לא ייהנו הנוסעים מהסובסידיה שמוזילה את מחירי הנסיעה.
בתוך כך, נחשפה מצגת ישנה לשיווק הרפורמה אותה קידמה בזמנו חברת נתיבי איילון, שלצד יתרונותיה חושפת גם את חסרונותיה:
  • המערכת החדשה תדרוש שינוי הרגלים של שיעור גבוה מאד של הנוסעים;
  • ברמת המאקרו המערכת החדשה מרעה את תנאי הנוסעים בפרמטרים הבאים:
  • מספר המעברים בין התחנות גדל;
  • זמן הגישה מתארך;
  • זמן הפיזור מתארך;
  • השיפור "נטו" ברוב הפרמטרים אינו גבוה ובפועל לא בהכרח יורגש ע"י הנוסעים;
  • המערכת החדשה כמעט שאינה נתמכת בשינוי מערכתי תשתיתי - העדפה לתחבורה ציבורית;
  • כרטוס משותף לכל המפעילים, אגרות גודש, שינויים טכנולוגיים (GPS, אינטרנט אלחוטי וכדומה);
  • תלות בגורמים חיצוניים רבים - בעיקר המפעילים והעיריות;
  • לתוכנית אין תועלת אחת ברורה שרלוונטית לכולם ולכן ההבטחה צריכה להיות כללית - אחרת לא תהיה אמינה בעיני חלקים מהציבור;
  • כיוון שיהיו נפגעים - הצגת תועלת אישית ספציפית עלולה ליצור חוסר אמון והתנגדויות נוספות;
  • ההבטחה לא יכולה להיות מיידית - סביר כי יהיו קשיים תפעוליים ואחרים במהלך היישום.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: המצגת שייכת לחברה חיצונית בשם סאפיו, והוצגה לפני שנתיים וחצי לצוות המתכננים של נתיבי איילון ומשרד התחבורה עבור יישום הפעימה הראשונה. המדיניות שהוצגה נדחתה על-ידי משרד התחבורה ונתיבי איילון. חברת סאפיו לא הייתה שותפה ליישום הפעימה הראשונה שהייתה באוגוסט ולא שותפה ליישום הפעימה השנייה כיום.
כאמור, החסרונות המנויים במצגת הישנה אינם רלוונטיים עוד.

כל התחבורה בכף-ידך
הידיעה תוקנה בעקבות הבהרה ממשרד התחבורה
תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך תשווק לציבור רפורמת התחבורה בגוש-דן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הבנת הנקרא
אלנצוויג  |  21/06/11 23:33
 
- לא, המסמך מתייחס לתוכנית החדשה
ililtr  |  22/06/11 08:01
2
אהה..מה מסתתר אחרי הרפורמה?
הפקפקן  |  22/06/11 09:48
3
הרפורמה נותן תירוץ לעלות את המ
ישע  |  28/06/11 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
מכתב שיצא מהעירייה מגלה כי קיים סיכוי לצמצום התקצוב בעונה הבאה
עופר וולפסון
ג'ואי אש, בן 44, החל את תפקידו בפרקליטות בשנת 1997 כעורך דין בפרקליטות מחוז ירושלים    מ-2010 הוא ניהל את המחלקה המחוזית בתחום הפלילי
אלעזר לוין
"איננו יכולים להסתפק במענק של 400 אלף שקל"
איציק וולף
ראש ממשלת ישראל ברך את ראש ממשלת טורקיה על שנבחר בפעם השלישית לתפקידו    ניצל את ההזדמנות להעברת מסר של פיוס    "ממשלתי תשמח לעבוד עם הממשלה הטורקית החדשה, במטרה לחדש את שיתוף הפעולה ורוח הידידות, שאפיינה את הקשרים בין שני העמים במהלך דורות רבים"
אלעזר לוין
"יש לי זכויות בנייה ל-300 אלף מ"ר"    "אני בן 67 וראיתי הכל"    חץ מזהיר: 2 מיליון מ"ר משרדים יציפו את השוק ויביאו לירידת מחירים    שרף אינו חושש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il