X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זהו הנתון המזעזע שנחשף בוועדה לביקורת המדינה: הגורם למוות - זיהומים כתוצאה מצפיפות יו"ר הוועדה יואל חסון: זה פי שלושה מתאונות דרכים, שבהן המדינה משקיעה מיליונים כדי למנוע
▪  ▪  ▪
מחכים... [צילום: פלאש 90]

הוועדה לביקורת המדינה דנה אמש (ד', 22.6.11) במצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות בבתי החולים. הישיבה הייתה סוערת במיוחד ולוותה בחילופי האשמות בין נציגי הרופאים והאוצר. יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), התייחס ליחסים העכורים בין הצדדים ואמר כי המצב לא יכול להימשך וכי ראש הממשלה חייב להתערב. "התוצאה של אי-התערבות ראש הממשלה בסכסוך הרופאים, היא פגיעה בחיי אדם ובשירותי הבריאות בארץ", הדגיש חסון.
בדיון נחשף כי על-פי דוח משרד הבריאות על תמותה ממחלות זיהומיות, מתו בשנת 2010 כאלף וחמש מאות חולים רק כתוצאה מזיהומים שנגרמו מצפיפות האשפוז בבתי החולים. חסון הזדעזע מהנתונים ואמר כי מדובר במספר הגדול פי שלושה ממספר ההרוגים מדי שנה בתאונות דרכים, ודרש ממנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, להציג לו בתוך חודש וחצי תוכנית מבצעית למלחמה בנתונים אלו ולצמצום הצפיפות. "האחריות לנתון המזעזע היא על משרד הבריאות - ואם לא מאפשרים לו, או שלא נותנים לו תקציב ראוי, עליו להתריע על כך", הדגיש חסון.
המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, בעז ענר, אמר כי "מערכת הבריאות חולה והכל בה טלאי-על-טלאי". ענר ציין מחלוקות של שנים בין משרדי האוצר והבריאות שאינן מוכרעות, וכך תוכניות, הצעות ורעיונות של משרד הבריאות להקלת מצוקת האשפוז והחוסר ברופאים אינם מובאים להכרעת הממשלה. "מחלוקות בין משרדי ממשלה שאינן מוכרעות במשך שנים - היא רעה-חולה, ומי שמשלם את המחיר הוא הציבור", ציין ענר.
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הדגיש בתשובה כי בשנים האחרונות נוספו 960 מיטות, 160 תקנים לרופאים ו-120 תקנים לאחיות. ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה) השיבה כי התקנים האלו הובטחו כבר מעל בימת הכנסת, ומדובר לדבריה ב"מיטות וירטואליות". אדטו ציינה כי "960 מיטות שהובטחו מתפרשות על 160 מיטות לשנה, במשך שש שנים. 160 מיטות לשנה אינן מדביקות אפילו את שיעור גדילת האוכלוסיה הנזקקת, ויש כיום 3,600 מיטות חסרות בבתי החולים".
"הממשלה עוצרת בציניות כל טיפול"
מנכ"ל משרד הבריאות גמזו האשים בישיבה את משרד האוצר באסטרטגיה בת שנים בצמצום תקציב הבריאות. "בעשר השנים האחרונות זה כבר הגיע לעצירה ובלימה של כל המשאבים. עצרו הכל: תקנים, מיטות, ציוד. ולכן בתי החולים נאלצו לתמרן בסד התקציב, ואילו והממשלה עוצרת בציניות כל טיפול", טען גמזו. לדבריו, בשנה הקרובה יחולקו 190 המיטות החדשות, 80 מיטות למחלקות פגים ויולדות, 40 לטיפול נמרץ לסוגיו, וכל השאר (70-80 מיטות מדי שנה) אך ורק למחלקות הפנימיות.
הד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הזהיר כי קצב ההזדקנות בישראל הוא השלישי בעולם, והמדינה מצידה איננה ערוכה לכך ומשקיעה במערכת הבריאות פחות מאשר במדינות אחרות. "המצב הוא קטסטרופי כשחולה מחכה במיון בממוצע שלוש שעות עד שרופא ניגש אליו. בחורים צעירים חושבים שלעולם חוסן והם לא יצטרכו רופא", טען.
הד"ר גיל בן יעקב, רופא מתמחה במרכז הרפואי סורוקה, אמר כי בדרום מטופל ממתין כחמש שעות לבדיקת רופא, ולדבריו מחלקות פנימיות עם מיטות נסגרות בגלל מחסור ברופאים. גם הד"ר דרור דיקר, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, הגדיר את המצב כ"אסון לאומי", וציין כי גם במרכז הארץ מחלקות פנימיות נסגרות מחוסר רופאים, שהעדיפו לעבור למחלקות עמוסות פחות. יו"ר חטיבת רופאי בתי החולים הד"ר ישראל אייליג אף סיפר כי בימים אלו עוזבים לגינאה המשוונית 500 רופאים ישראלים, שם הוקם בית חולים חדש.
שלי לוי, ממרכז המידע והמחקר של הכנסת, ציינה כי שיעור המיטות במחלקות הפנימיות בישראל הוא הנמוך ביותר בהשוואה למדינות ה-OECD, ביחס לאלף נפש, וכי עד לשנת 2015, תחסרנה עוד כאלף וחמש מאות מיטות במחלקות אלו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1,500 איש מתו בשנה האחרונה מהצפיפות בביה"ח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רפואה מונעת היה פותר את רוב הב
ישע  |  23/06/11 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בית משפט השלום קבע כי ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים שיקר באופן שיטתי לתושבי המועצה כשהציג להם פרטים שקריים אודות קורות חייו    טען כי היה מג"ד, סמג"ד ודיפלומט באחת השגרירויות באירופה בזמן שלמעשה לא שירת מעולם בתפקידים אלה    השתחרר מצה"ל בדרגת סגן והיה מאבטח בשגרירות    "מדובר בטכניקה מכוונת של יפוי קורות החיים, על-מנת לנסות ולהרשים את ציבור הבוחרים ולהפיק תועלת אלקטורלית"    "לא מדובר באי דיוק גרידא אלא בפרסום הנובע מן היסוד הנפשי של נעים"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הודיע בנאום לאומה על התחלת הסגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן    עד לסוף השנה ישובו 10,000 חיילים ובשנה לאחר מכן יעזבו את המדינה 23,000 חיילים נוספים    הכוחות הנותרים יאמנו את כוחות הביטחון האפגניים    "אמריקה, הגיע הזמן להתמקד בבניית האומה שלנו כאן בבית"    "ברור שלא יהיה שלום בלי הסדר פוליטי באפגניסטן"
עידן יוסף
עצמותיו של המקובל ציון ביתאן שכונה "הרמב"ם של צפון אפריקה" הועלו לישראל    הוא ייטמן בחלקה מיוחדת בבית העלמין של נתיבות
מערכת אתר ערוץ הספורט
המועדון האריך את חוזהו של הישראלי עד 2012/2013
מחלקה ראשונה
כך הכריז מנכ"ל מפלגת העבודה חיליק בר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il