X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, רות בלום-דוד, ומחליפתה אריאלה אנטלר-סגל עתרו נגד קביעת המבקר לפיה התרשלו בנושא האזנות הסתר בפרשת רמון בג"ץ קובע: אין סיבה לביטול מסקנות המבקר; בלום-דוד עצמה הודתה שהתרשלה בהעברת החומר לסניגוריו של רמון
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

בג"ץ מאמץ את ממצאיו של מבקר המדינה בנוגע להתרשלותן של שתי פרקליטות בכירות בנוגע להאזנות הסתר בפרשת חיים רמון. השופטים מרים נאור, עוזי פוגלמן וניל הנדל דחו (יום ה', 23.6.2011) את עתירתן של עו"ד אריאלה סגל-אנטלר, כיום פרקליטת מחוז ת"א, ושל עו"ד רות בלום-דוד, מי שהייתה פרקליטת המחוז, על ממצאי המבקר.
במשפטו של רמון התברר, כי המדינה לא העבירה להגנה במועד את כל האזנות הסתר שביצעה לשולה זקן, לחיילת שהתלוננה נגד רמון על המעשה המגונה שביצע ולמפקדתה של החיילת. בבדיקה פנימית של הפרקליטות התברר, כי המשטרה אינה מעבירה לה בצורה קבועה את כל דפי ההפקה של האזנות הסתר, ואילו הפרקליטים מצידם לא תמיד מבקשים לקבל אותם.
לבקשת הממשלה, בדק המבקר מיכה לינדנשטראוס את נושא האזנות הסתר והשימוש בהן להליכים פליליים, ולבקשתו של רמון בחן לעומק את התנהלות הפרקליטות בעניינו. לינדנשטראוס מצא, כי אנטלר-סגל ובלום-דוד לא פעלו במזיד, אך קבע ש"נפלו ליקויים משמעותיים בטיפולן של המשטרה והפרקליטוּת בתוצרי האזנות הסתר, וכי ליקויים אלה נבעו בעיקר מאי קיום הכללים הרלוונטיים ומרשלנות של בעלי התפקידים במשטרה ובפרקליטוּת שהיו אמונים על הטיפול בפרשה".
עוד קבע לינדנשטראוס, כי לבלום-דוד אחריות אישית מאחר שהיא נהגה בניגוד לנוהל פרקליט המדינה והפסיקה, הקובעים כי יש לעיין בכל החומר בתיק, לרבות החומר המודיעיני הכולל את דפי ההפקה, לפני חתימה על כתב האישום. על המשטרה מוטלת חובה להעביר לפרקליטוּת גם את דפי ההפקה, אך אם נוהל זה אינו מקוים, על הפרקליט מוטלת חובה לדרשם. אילו בלום-דוד הייתה בודקת את דפי ההפקה, הייתה מגלה שישנן שיחות רלוונטיות נוספות אשר לא תומללו.
המבקר מצא, כי גם לאנטלר-סגל אחריות אישית מאחר שלא בדקה לפני פתיחת המשפט את כל החומר בתיק, ולכל הפחות את החומר המודיעיני, הכולל את דפי ההפקה, אף שידעה כי היו האזנות סתר.
השתיים ביקשו מבג"ץ לבטל קביעות אלו של המבקר, בטענה שנפלו טעויות עובדתיות בחוות דעתו, זכות השימוע שלהן נפגעה והוא חרג מסמכותו בכך שבדק בצורה ספציפית את פרשת רמון.
נאור דוחה את כל הטענות. היא אומרת, כי אכן המבקר טעה כאשר קבע שקיים נוהל כתוב המחייב מהפרקליטות לבקש את דוחות ההפקה של האזנות הסתר, אך אין המדובר בטעות עובדתית המצדיקה את ביטול חוות הדעת כולה. היא מציינת, כי בלום-דוד עצמה היכתה על חטא ואמרה שהיה עליה לבקש את דוחות ההפקה, וגם גורמים אחרים שבדקו את הפרשה הגיעו למסקנה שהיא התנהלה ברשלנות – שכן הנוהג היה לבקש דוחות אלו. " השאלה איננה אם העותרות הפרו נוהל אלא כיצד היה עליהן לפעול והנה מפי העותרות וגורמים אחרים למדנו כי צריך היה לבקש את דפי הפקה", אומרת נאור.
נאור מוסיפה: "אין לקבל את טענת העותרות לפיה בבדיקת פרשת חיים רמון חרג המבקר מהנושא שהותווה לחוות הדעת בהחלטת הממשלה. החלטת הממשלה קובעת כי 'הממשלה פונה אל מבקר המדינה ומבקשת את חוות דעתו, על-פי סמכותו, בנושא האזנות סתר בחקירות פליליות, דרכי הביצוע, השימוש בהן ובתוצריהן, ותלונות שהופנו בנושא זה בשנים האחרונות'. הסיפא של החלטת הממשלה מאפשרת התייחסות בחוות הדעת גם לפרשות ספציפיות, בגינן הוגשו תלונות 'בשנים האחרונות'. לכן, התייחסותו של המבקר לפרשת חיים רמון בחוות דעתו אין בה כשלעצמה חריגה מסמכות".

תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ דחה עתירת הפרקליטות הבכירות בפרשת רמון
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
רמון תמורת כוחן
עידן סובול  |  23/06/11 11:33
 
- שילמו מחיר זול מדי
הנ"ל  |  23/06/11 12:31
 
- רמון תקע לשונו בפי חיילת באמצע
מלחמה דקות לפני..  |  24/06/11 00:53
 
- 109.66.120.8 שלוש אפשרויות
עידן סובול  |  24/06/11 11:34
 
- העבריין רמון והמגה חשוד אולמרט
מינו את פרידמן...  |  24/06/11 14:41
 
- "הצדיקה"שולה זקן+היועצת החרדית
"עזרו"לעדויות נגד  |  24/06/11 15:16
2
במדינה נורמאלית הן היו בכלא
ששון  |  23/06/11 11:35
 
- שוב חוזר הניגון שנזנח לשוא...
עידן סובול  |  23/06/11 12:25
 
- לטובול.החיילת התלוננה ורמון
נמצא אשם=עובדה.  |  24/06/11 14:06
 
- רמון עסקן קטן ועבריין לא ישב  ל"ת
בכלא וחבל=פשוט 0  |  24/06/11 01:00
3
חנן וייס-מדוע הן אינן  ל"ת
בכלא  |  23/06/11 23:44
4
מיהו ישר ?!
גלילי  |  24/06/11 12:55
5
עיינו כיצד שיבח את דוד בפרישתה
ללדור לא 'מזיז'  |  27/06/11 19:56
6
הפרקליטות הדיקטטורית
אלמוני  |  28/06/11 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
התרופה YERVOY לטיפול בסרטן העור עושה שימוש במערכת החיסונית של הגוף כדי להילחם בגידול
יפעת גדות
בעקבות הצהרת מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), בנוגע לאזהרות גראפיות חדשות, אשר יופיעו על-גבי חפיסות סיגריות ובפרסומות לסיגריות, האגודה למלחמה בסרטן תומכת בתהליך, שבכוחו להעלות את ההרתעה ולהפחית את שיעורי העישון
איציק וולף
חברת אפל נעתרה לבקשת ישראל והסירה את היישום "האינתיפאדה השלישית" מחנות האפליקציות שלה    שר ההסברה: אפל, כמו פייסבוק, הוכיחה שהיא שותפה לערכים המתנגדים לאלימות, להסתה ולטרור
יפעת גדות
מכון חרוב חושף את תוצאות הדוח הראשון בישראל שבחן לעומק את הישגי הילדים המועברים לסידור חוץ-ביתי של מערכת הרווחה    בין ממצאי הדוח: ילדים ובני נוער במסגרות חוץ-ביתיות מעורבים בפעילות עבריינית פי למעלה מ-3 מכלל ילדי השנתון, ושיעור הזכאים לבגרות נמוך משמעותית משל האוכלוסיה הכללית
יפעת גדות
השיטה החדשנית לטיפול בסרטן מעודדת את מערכת החיסון להיפטר בעצמה מסרטן הערמונית מבלי להסתייע בכימותרפיה רעילה ובטיפולי הקרנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il