X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ומנכ"ל קבוצת דור אלון טוען כי אין ריכוזיות בישראל, וכי כשל השוק, לו אחראית בין השאר הממשלה, הוא בכלל ברמת התחרות עו"ד רם כספי: "יש מספיק סמכויות לבנק ישראל למנוע הלוואות לבעלי עניין"
▪  ▪  ▪
דודי ויסמן [צילום: אייל יצהר]

"אין ריכוזיות בישראל היום, ואני לא מבין את המלחמה של הממשלה בריכוזיות" - כך אמר (יום ה', 23.6.11) דודי ויסמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת דור אלון, בחבר-דיון שכותרתו "המשק הישראלי: האם מעטים מידי שולטים בהרבה מדי", שנערך במסגרת היום השלישי של וועידת הנשיא.
בחבר-הדיון השתתפו גם פרופ' אבי בן בסט, פרופ' ראובן גרנאו, פרופ' קולין מאייר ועו"ד רם כספי.
לדברי ויסמן, "הציונות הסוציאליסטית הקימה פה כלכלה ריכוזית, זה היה נכון אז, אבל אין כל קשר בין הכלכלה של אז לכלכלה של היום".
ויסמן הודה כי יש בעיה בתחרותיות במשק. בעניין סוגיית הקוטג' הבוערת, אמר ויסמן כי "אין לה קשר לריכוזיות. יש פה כשל של מערכות השלטון, שלא פותחות את השוק לתחרות. 80 אחוז שמחזיקה תנובה בנתח השוק של הקוטג' זה כשל של הממשלה - בין זה לבין ריכוזיות אין קשר".
"יש בעיה של תחרותיות, בעיה קשה, במיוחד בהחזקות הריאליות יחד עם ההחזקות הפיננסיות", אמר וסימן, שאמר כי בנק לאומי לדוגמה, מחזיק השקעה משמעותית בפז - חברת המתחרה בדור אלון של ויסמן, וציין כי "בלי בנק לאומי אני לא יכול לעשות עסקים בישראל".
"אם אני הולך לשוק ההון יש את כלל, את פניקס... כולן מתחרות שלי. בנק לאומי הוא בנק מאוד מרכזי וחשוב. במקרה של מכרז שהתמודדתי בו, במקרה זה הבנק בחר את החברה בה הוא שותף ולא אותי", אמר. "המהלך שעשו להוציא את הבנקים מההחזקות הריאליות, היו צריכים לעשות את זה עד הסוף ולא לתת לבנקים להחזיק נתחים גדולים בהחזקות ריאליות, הדברים האלו חייבים להיות מטופלים כדי שתיווצר תחרות".
לציבור שהפנה את זעמו למנהלי תנובה ושטראוס אמר ויסמן: "אתם הרי מחזיקים מניות בשטראוס ואתם הרי רוצים שהחברה תציג תוצאות יותר טובות. אם הוא (גיא רולניק שהנחה את חבר הדיון - ע.ו.) יציג תוצאות פחות טובות בעיתון שלו יכסחו לו את הצורה... הכשל הוא לא של החברות והמנהלים. כל אחד רוצה למכור במחיר הכי יקר שהוא יכול וככה צריך. למי אתם באים בטענות? זה כשל של מערכות השלטון".
עו"ד רם כספי, הידוע בקשריו הענפים עם כמה מראשי המשק, אמר בפאנל כי "פרופ' אבי בן בסט טען שהתופעה הקיימת גם בישראל, בה יש מי שמחזיקים גם החזקות ריאליות ביחד עם החזקות פיננסיות, מסוכנת למשק. מה זו החזקה ריאלית פיננסית? מי מחזיק פיננסי וגם ריאלי? נניח קבוצת צדיק בינו שולטת גם בבינלאומי וגם בבתי הזיקוק. אז על צדיק למכור או את הבנק הבינלאומי או את בתי הזיקוק".
כספי אמר כי יש מספיק סמכויות לבנק ישראל למנוע הלוואות לבעלי עניין. "אם יגידו (הוועדה להגדלת התחרות במשק - ע.ו.) למוזי ורטהיים למשל תצא מבנק מזרחי או מקוקה קולה, הוא ייצא ממזרחי. כך יעשה גם צדיק בינו, הוא יוותר על הבינלאומי ולא על בתי הזיקוק".

תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דודי ויסמן: לא מבין את המלחמה של הממשלה בריכוזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין אישרה העלאת ערוץ "24/7 - הדור הבא"    הערוץ לא יורשה לשדר פעילות אינטימית שאין ראוי לשדרה, גם אם משתתפי התוכנית אינם מתנגדים לחשיפתה
איציק וולף
בית משפט השלום בפתח תקוה דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בפרשת "הכדור המרכזי" בשישה ימים    "ניתן לסיים פעולות החקירה הספציפיות הנדרשות בזמן סביר ויתר הפעולות יוכלו להתבצע כאשר החשודים אינם במעצר"
מירב ארד
עו"ד יובל צלנר שימש בעבר כעוזר לשר הפנים חיים רמון, ראש מטה מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנהל תחום תשתיות במועצה לביטחון לאומי ומנכ"ל (בפועל) בחברה לפיתוח גבעתיים בע"מ
עידן יוסף
ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל רשות השידור התכנסה לראשונה לבחינת המועמדים
עופר וולפסון
לאחר שהמתנ"ס בו פועלת הספריה נקלע לחובות כבדים ועמד להיסגר, נענה יו"ר הפועלים יאיר סרוסי לאתגר ויחל להפעיל מיום א' ספריה ניידת בעיר    "לא יכולנו להשלים עם מצב, שבו תילקח מהילדים בעיר הזכות להחליף ולקרוא ספרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il