X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפסק דין קובע ביה"ד האזורי לעבודה כי עיצומי הרופאים מבוססים על סכסוך כלכלי טהור, ועל כן הם לגיטימיים המשא-ומתן בין הצדדים יחזור כעת להתנהל ללא ליווי בית הדין
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופט מיכאל שפיצר, דחה (יום ה', 23.6.11) בפסק דינו את בקשת האוצר למתן צווים שיאסרו על ההסתדרות הרפואית לנקוט בצעדים ארגוניים או לשבש את עבודת הרופאים.
בית הדין קבע כי בניגוד לעמדת המדינה, מדובר בסכסוך כלכלי טהור, ועל כן הוא לגיטימי, וכי דרישתה של המדינה להעביר את הסכסוך לבוררות איננה לגיטימית לנוכח התנהלותה מול הרופאים עד להכרזתו של סכסוך העבודה. לאור החלטת בית הדין, יחזור המשא-ומתן בין הצדדים להתנהל ללא ליוויו של שפיצר, כפי שנעשה בשבועות האחרונים.
בפסק הדין כותב שפיצר: "ערים אנו לפגיעה הנגרמת לציבור הרחב בשל עיצומי הרופאים ולתחושה הקשה של מי שזקוק לטיפול רפואי ולא מצליח לקבלו, ואולם, בבואנו לבלחון את האיזונים בין עוצמת השיבושים בעבודה על-ידי הרופאים לבין הזכות לבריאות, ולאור העובדה שגם הזכות לשבות היא זכות חוקתית, המיושמת לאחר תום תקופתו של הסכם קיבוצי ועשרה חודשי מו"מ שהובילו למבוי סתום, הרי שהעיצומים כפי שהרופאים קבילו על עצמם בהצהרה לפרוטוקול עומדים באמות המידה של סבירות ומידתיות ואין ליתן לגביהם צו מניעה".
מההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "קיבלנו בסיפוק רב את ההחלטה ההיסטורית של בית הדין לעבודה לדחות את תביעת המעסיקים להוצאת צווי מניעה וכפיית בוררות. אין ספק כי בית הדין הכיר בשיקול הדעת ובאחריות בה אנו מתנהלים. היום יותר מתמיד ברור לכולם כי המאבק להצלת הרפואה הציבורית שההסתדרות הרפואית מנהלת צודק ונכון".
ראשי הרופאים שבו וקראו למעסיקים לשבת לשולחן המשא-ומתן ולהגיע להסכמות על פתרון הבעיות במערכת הבריאות הציבורית. "עליהם לקבל החלטה אמיצה לשינוי סדר העדיפויות הלאומי ולהשקעה מוגברת בבריאות", אמרו בהסתדרות הרפואית.
לאור ההחלטה, עיצומי הרופאים שתוכננו לשבוע הבא יתקיימו כסדרם. הרופאים ישביתו במהלך השבוע את מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים, בצפון ובדרום הארץ לסירוגין (יום ראשון - בצפון, יום שני - בדרום וכו'), כאשר ביום חמישי תתקיים העבודה כסדרה.

תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  23/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הדין קבע: עיצומי הרופאים סבירים ומידתיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרופאים לא רוצים לנצח.....
גרינוואלד אריה  |  24/06/11 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בוועידת הנשיא בירושלים אמר ראש הממשלה: "לא יעלה על הדעת שהרוצחים ייהנו מתנאים מפליגים בבתי הכלא ויירשמו ללימודים בשעה שאנשי החמאס ממשיכים לרצוח"
עופר וולפסון
פנתה לשר הביטחון בדרישה לקבל מידע על מאות מיליוני השקלים הנדרשים כתוספת לתקציב הביטחון לצורך אבטחת המתקנים החדשים להפקת גז לאורך חופי ישראל
אלעזר לוין
עסקה ב-1.3 מיליון שקל    החברה - בבעלות שלום שמואל
עידן יוסף
רוב מוחלט של מצביעי שס תומך בחזרתו לפוליטיקה, וכשלושת רבעי ממצביעי המפלגה החרדית-ספרדית הודיעו כי ירצו להצביע עבורו    בקרב כלל הציבור קיימת התנגדות לשובו    התומכים חלוקים האם מקומו בשס או במפלגה לא-דתית
איתמר לוין
מאבטח הרמטכ"ל לשעבר טען שהיה מקום להתחשב בשכרותו בעת שתקף צעירה לאחר מסיבת הרווקים שלו    ביהמ"ש העליון: אפרתי היה מודע היטב למעשיו; האירוע צריך להוות תמרור אזהרה מפני שתייה יתרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il