X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר ואיגוד חברי הבורסה לניירות ערך שאינם בנקים הגישו עתירה נגד חוק ייעול הליכי האכיפה ברשות ניירות ערך טוענים: "איסור ביטוח ושיפוי מהווה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של העוסקים בענף"
▪  ▪  ▪
פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך לני"ע [צילום: יח"צ]

איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר ואיגוד חברי הבורסה לניירות ערך שאינם בנקים, הגיש (22.6.11) עתירה לבג"ץ בבקשה כי יורה על ביטול ההוראה בחוק האכיפה המנהלית של הרשות לניירות הערך, האוסרת על התקשרות בהסכמי שיפוי וביטוח כנגד ההפרות המנויות בחוק. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין ד"ר ישראל (רלי) לשם, איסר בירגר ואדם שפירא ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין.
העותרים טוענים כי האיסור על התקשרות בהסכמי ביטוח ושיפוי מהווה פגיעה חמורה ולא חוקתית בזכויות יסוד כגון חופש העיסוק, הזכות לקניין, עיקרון השוויון וחופש החוזים, וזאת שעה שניתן להשיג את המטרות אותן הציבה רשות ניירות ערך בפני הכנסת - הגברת ההרתעה והאכיפה בדיני ניירות ערך - גם תוך שימוש באמצעים שפגיעתם באותן זכויות יסוד פחותה בהרבה. זאת ועוד, לחוק בנוסחו הנוכחי עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על המשק הישראלי, לרבות נטישה של עובדים את המקצועות הכפופים לחוק ו"בריחה" של חברות לחו"ל.
לדברי עו"ד ישראל (רלי) לשם, המייצג את העותרים, "החוק מביא למצב בלתי נתפס וחסר תקדים שבו עובד זוטר עשוי למצוא עצמו חייב אישית בסכומים דמיוניים של עשרות משכורות חודשיות, מבלי שתינתן לו הזכות להגן על זכויותיו בפני שופט. על-רקע זה, האיסור על שיפוי וביטוח מהווה איום חמור ויוצר הרתעה בלתי סבירה כלפי מי שמבקשים לעסוק בשורה רחבה של מקצועות ועבודות. האיסור המוחלט על שיפוי וביטוח מפני חבות שאינה פלילית לא קיים בשום שיטת משפט מתקדמת בעולם, ואין כל סיבה להפעילו דווקא בארץ".
"אין כל סיבה לחשוף עובדים בשוק ההון ובחברות הנסחרות בבורסה באופן אישי לחבות אדירה בעוד שעובדים בשורת מקצועות חשובים אחרים (כגון רופאים, עורכי דין, מהנדסים, רואי חשבון וכיוצא בזה) זכאים לרכוש ביטוח בגין מעשי רשלנות וטעויות מקצועיות שלהם. העובדה כי החוק הקנה לרשות כוח לגרום לכך שעובדים בשוק ההון יאבדו את ביתם ורכושם בהינף יד, גם בגין הפרות שבהיסח הדעת, מחייבת את התערבותו של בית המשפט העליון וקבלת העתירה", ציין לשם.

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש העיסוק  רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: לבטל איסור השיפוי והביטוח בחוק אכיפה מנהלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגיוני מאד
ירון134124  |  30/06/11 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישי פרידמן
בדרכו להרצאה התגודדו סביב פרופ' מוריס מוסלמים ופעילים אנטי ישראלים והטיחו לעברו גידופים וקללות. פרופ' מוריס: "התחושה הייתה שאני מוקף בנאצים"    ההרצאה עברה בשקט באבטחה של משטרת לונדון
עופר וולפסון
ביום א' תדון הממשלה בהצעת החלטה של משרד התמ"ת, המתקנת מספר חוקים מרכזיים, כדי שיתנו מענה טוב יותר לפעילות עסקים קטנים ובינוניים    בהחלטה: הענקת זכות דמי אבטלה לעצמאים, הקלות בקבלת אשראי ומימון וצמצום הביורוקרטיה באמצעות ריכוז סמכויות תחת הסוכנות לעסקים קטנים בתמ"ת    באוצר מתנגדים: "יש פתרונות כבר היום; ההצעה תעלה מיליארדים"
מערכת אתר ערוץ הספורט
האגדה מברזיל עקץ את הארגנטיני, וממש לא חושש שהילדון יעבור אותו
איציק וולף
סמוך לשעות הצהרים התגלה בחוף אלמוג באילת זיהום מזוט    מקורו, ככל הנראה, באוניה שפלטה את החומר    מאמצים לאיתור המזהמים נעשים במקביל לניסיונות לצמצם את הפגיעה בשמורה הייחודית
רועי גלדסטון
פרסום ראשון: עוזר המאמן שודרג וקיבל סמכויות מקצועיות נרחבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il