X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסחת גדיש, לפיה נקבע היקף חלוקת מענקי האיזון התקציביים לרשויות המקומיות בישראל, תעודכן כך שתקל על הרשויות הפריפריאליות והחלשות מבחינה סוציו-אקונומית
▪  ▪  ▪

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב (26.6.11) הצעת מחליטים המעדכנת את הנוסחה לחלוקת מענקי האיזון לרשויות המקומיות, הידועה גם כנוסחת גדיש.
עידכון נוסחת גדיש כפי המוצע, תאפשר לשפר את היעילות, ולהביא לטיוב הקצאת המענקים, על-ידי תיקון עיוותים קלים שנתגלו בנסחה במהלך שנות הפעלתה. לדברי האוצר, שיזם את ההצעה, הנוסחה המעודכנת תביא לניצול מושכל יותר של המשאבים המוקצים למענקי האיזון ותביא לשיפור ביכולתם של הרשויות המקומיות למלא את תפקידם ולתת שירותים לתושביהם.
התיקון המוצע כולל ארבעה חלקים:
  • הגדלת שיעור ההכרה בהוצאה של הרשויות המקומיות לפרעון-מלוות באשכולות הסוציו-אקונומיים הנמוכים (אשכולות 1 עד 4), בהיקף של אחוז אחד לכל אשכול. שינוי זה יביא להגדלת ההוצאה המחושבת של רשויות אלו בגין פרעון המלוות בנוסחת המודל ולהגדלת מענק המודל.
  • הגדלת שיעור ההכרה בהוצאה של הרשויות המקומיות לפנסיה מ-40% לכלל הרשויות לשיעור מדורג על-פי האשכול הסוציו-אקונומי של הרשויות. ברשויות החזקות (9 ו-10) שיעור הפנסיה החוגרת המוכרת יישאר ברמה של 40%, בשני האשכולות הבאים (7-8) יעמוד שיעור החריגה המוכר על 45% ובכל ירידה נוספת של שני אשכולות יוכר שיעור חריגה של 10% נוספים, עד לשיעור חריגה של 75% באשכולות 1 ו-2.
  • תוקטן ההשפעה של האשכול הסוציו-אקונומי לרשויות המקומיות באשכולות האמצע (5 ו-6) על ההוצאה המחושבת שלהן לפי המודל, בשיעור של אחוז אחד. המקדם להוצאה לאשכול 5 יקטן ל-0% ממינוס 1% ובאשכול 6 יקטן המקדם ממינוס 3% למינוס 2%.
  • ייקבעו תעריפי ארנונה נדרשים לסיווגי הנכסים "תעשיה ומלאכה ומשרדים" ו"שירותים ומסחר", באופן שיביא להגדלת ההכנסה מארנונה המחושבת במודל בדומה לאופן החישוב של ההכנסה ממגורים המחושבת בו. לצורך קביעת התעריפים נעשה שימוש בחלוקה גיאוגרפית של שטח המדינה ל-19 נפות, כאשר לכל נפה נקבע תעריף נדרש הנגזר ממיקומה, כך שככל שהנפה פריפריאלית יותר, התעריף הנדרש בתחומה יהיה נמוך יותר. בנוסף, תעשה אבחנת משנה בתוך הנפה בין התעריף הנדרש לפי האשכול הסוציו-אקונומי של הרשות והפריפריאליות שלה ביחס לפריפריאליות הממוצעת בנפה.
יישום השינוי יבוצע החל מהשנה הנוכחית על כלל הרשויות המקומיות באופן הדרגתי, לפי קביעת שרי האוצר והפנים. כמו-כן, לאור העובדה שהרשויות המקומיות מצויות בעיצומה של שנת התקציב 2011, בשנה זו לא תהיה הפחתה במענק הרשויות המקומיות כתוצאה מהשינוי המוצע. הממשלה גם תקבע כי במהלך תקופת היישום יתבצע מעקב אחר השכלות השינוי על הרשויות.

תאריך:  24/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תאשר: שינוי בנוסחת חלוקת מענקי האיזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הצעת המחליטים שתעלה לדיון ביום א' מתייחסת למרכזי תרבות המצויים בקשיים וממוקמים בסמוך לאזורי גבול ואיום    הרקע להחלטה: המחאה סביב סגירתם של המתנ"ס והספריה בקריית שמונה
עופר וולפסון
איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר ואיגוד חברי הבורסה לניירות ערך שאינם בנקים הגישו עתירה נגד חוק ייעול הליכי האכיפה ברשות ניירות ערך    טוענים: "איסור ביטוח ושיפוי מהווה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של העוסקים בענף"
ישי פרידמן
בדרכו להרצאה התגודדו סביב פרופ' מוריס מוסלמים ופעילים אנטי ישראלים והטיחו לעברו גידופים וקללות. פרופ' מוריס: "התחושה הייתה שאני מוקף בנאצים"    ההרצאה עברה בשקט באבטחה של משטרת לונדון
עופר וולפסון
ביום א' תדון הממשלה בהצעת החלטה של משרד התמ"ת, המתקנת מספר חוקים מרכזיים, כדי שיתנו מענה טוב יותר לפעילות עסקים קטנים ובינוניים    בהחלטה: הענקת זכות דמי אבטלה לעצמאים, הקלות בקבלת אשראי ומימון וצמצום הביורוקרטיה באמצעות ריכוז סמכויות תחת הסוכנות לעסקים קטנים בתמ"ת    באוצר מתנגדים: "יש פתרונות כבר היום; ההצעה תעלה מיליארדים"
מערכת אתר ערוץ הספורט
האגדה מברזיל עקץ את הארגנטיני, וממש לא חושש שהילדון יעבור אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il