X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת עזריאלי וגרנית הכרמל חתמו על עסקה לרכישת חשמל פרטי עם חברת OPC הנמצאת בבעלות החברה לישראל היקף העסקה מוערך בכמיליארד שקלים לעשר שנים ההתחייבות: אספקת חשמל בהיקף צריכה של 83 מגה-וואט ועד 150 מגה-וואט
▪  ▪  ▪
דוד עזריאלי [צילום: פלאש 90]

קבוצת עזריאלי וגרנית הכרמל חתמו בסוף השבוע על הסכם רכש החשמל הפרטי מהגדולים ביותר בתולדות המדינה. ההסכם כולל אספקת חשמל למרבית חברות הבנות של הקבוצה ונכסי הנדל"ן של קבוצת עזריאלי. כפי שעולה מדיווחי החברה, מדובר בעסקה בהיקף משמעותי וההערכות מדברות על סכום של מעל למיליארד שקלים לתקופה של עשר שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות. נכון להיום, OPC צפויה לספק לקבוצה חשמל פרטי כבר בסוף שנת 2012.
גרנית הכרמל השקעות בע"מ היא חברת אחזקות ציבורית הנמצאת בשליטת קבוצת עזריאלי (60%), בבעלותו של דוד עזריאלי. יו"ר גרנית הכרמל הוא מנחם עינן, מנכ"ל גרנית הכרמל הוא יוסף זינגר. השקעותיה של קבוצת גרנית הכרמל מתמקדות בארבעה תחומי פעילות עיקריים: שיווק תזקיקי נפט במתחמי תדלוק ושיווק תזקיקי נפט בשיווק ישיר - באמצעות חברת סונול וחברת סופרגז, צבע וגמר בנייה - באמצעות חברת טמבור, תחום המים והשפכים - באמצעות GES.
הקבוצה היא מצרכניות החשמל הגדולות במשק וההסכם מתחייב לאספקת חשמל להיקף צריכה של כ-83 מגה וואט. לאור הערכות ראשוניות, נראה כי צפוי גידול משמעותי בצריכה בשנים הקרובות ולקבוצה הוענקה אופציה להגדיל את היקף ההסכם לאספקה של עד 150 מגה וואט באותם תנאים.
בנוסף, קיימת אופציית יציאה מהעסקה לצורך הקמת תחנת כוח עצמאית וכן אופציות נוספות להגדלת הצריכה. כניסתה של הקבוצה להסכם מסגרת רחב וכולל מבטיחה תנאים מועדפים לעומת התקשרות נפרדת של כל אחת מהחברות ומגלמת חיסכון מצטבר של עשרות מיליוני דולרים בעלויות החשמל. ההסכם מאפשר גמישות רבה כאשר כמויות צריכת האנרגיה משתנות.
העסקה תאפשר התייעלות תפעולית במפעליה התעשייתיים של גרנית, כולל במפעלי טמבור, במתקני ההתפלה והטיפול במים ובמט"שים של הקבוצה וכן בנכסי הנדל"ן של קבוצת עזריאלי. כתוצאה מהעסקה צפוי להשתפר כושר התחרותיות בשווקי המים וגמר הבניה. העסקה גם תאפשר לסופרגז למכור חשמל ללקוחות תעשייתיים במחיר מוזל בהיקף של כ-30 מגה ואט.
יוסי זינגר, מנכ"ל גרנית הכרמל, העריך כי ההתקשרות בהסכם תוזיל את עלויות רכישת החשמל של הקבוצה וחברות הבנות שלה ביחס לסכומים המשולמים היום לחברת החשמל. לדבריו, ההסכם ישפיע על הרווחיות ללא השקעה מהותית נדרשת.
"השינויים בשוק האנרגיה מחייבים אותנו לנהל את תשומות האנרגיה באופן מתקדם תוך התייעלות מתמדת. העסקה הינה אסטרטגית לגרנית והיא תיצור את התנאים להרחבת הפעילות שלנו בתחומי המים, גמר הבניה, ויכולות שיווק תשומות אנרגיה one stop shop ללקוחות תעשייתיים", אמר.

תאריך:  26/06/2011   |   עודכן:  26/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזריאלי יקנה מהחברה לישראל חשמל בכמיליארד שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שני ישראלים נעצרו בנמל התעופה בקראקוב לאחר שבכליהם נמצאו פריטים שנבזזו ממחנה ההשמדה    השניים הודו ובהליך שיפוטי מהיר נגזרו עליהם שנתיים מאסר על תנאי
איציק וולף
העיתון "אל נואבו הראלד" דיווח על-פי מקורות מודיעין אמריקניים כי מצבו של צ'אבז, קשה מאוד    "הוא סובל מסיבוכים חמורים", צוטטו אותם מקורות    שמועות בוונצואלה כי צ'אבז לקה בסרטן הערמונית    אמו ובתו הוזעקו לקובה במטוס חיל האוויר
דפנה מאור
המיליארדר האמריקני יהודי ויו"ר הסוכנות היהודית, אשר הרוויח את המוניטין העסקי שלו בזכות ניהול שקול של האימפריה המשפחתית, מגייס אותם במלחמה על דימויה המידרדר של ישראל
אייל גרוסברד
הקטלונים מעוניינים בכוכב פאו או בשחקנה של ריאל
יפעת גדות
בקשר האפשרי לסרטן השד אצל נשים אשכנזיות הסובלות ממחלת פרקינסון ונשאיות של המוטציה בגן LRRK2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il