X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחירות ספציפיות הקשורות לסגנון החיים - מזונות, פעילות גופנית, הרגלי שינה - אחראיות להצטברות הקילוגרמים בגוף איכות בחירת המזון, ולא רק הקילוגאול, היא המפתח לשמירה על משקל בריא
▪  ▪  ▪
מה אוכלים ואיך [אילוסטרציה: פלאש 90]

כמה הרגלים לא נכונים - צפייה בטלוויזיה, אכילת צ'יפס, משקה ממותק בצהריים וחוסר שעות שינה - יכולים להיות אחראים לעלייה השקטה והערמומית של הקילוגרמים לאורך השנים. כך דיווחו חוקרים אמריקנים בכתב העת "New England Journal of Medicine".
למרות שרוב המחקרים בנושא תזונה מתמקדים בשינויים הנדרשים כדי לעזור לאנשים הסובלים מהשמנה לרדת במשקל, צוות החוקרים מהרווארד הראה כי שינויים קטנים בתזונה ובסגנון החיים יכולים להיות בעלי השפעה גדולה.
המחקר הנוכחי התמקד בבחירות ספציפיות הקשורות לסגנון החיים - מזונות, פעילות גופנית, הרגלי שינה - שבעטיין מצטברים הקילוגרמים בגוף "לאט ובטוח". החוקרים הדגישו כי איכות בחירות המזון, ולא רק הקילוגאול, היא המפתח לשמירה על משקל בריא.
"הבחירות הקטנות האלו, בסופו של דבר מתחברות יחד", כתבו החוקרים, מבית הספר לרפואה הרווארד ובית החולים בריגהאם ונשים, ומאחר שעלייה במשקל מתרחשת בצורה הדרגתית ומופיעה לאורך שנים רבות, קשה למדענים ולאנשים עצמם להבין את הגורמים הספציפיים שאחראים לה.
כדי לנסות ולעשות זאת, ניתח צוות החוקרים נתונים של 120,877 נשים וגברים אמריקנים שהשתתפו בשלושה מחקרים גדולים שעקבו אחר שינויים בסגנון החיים ואחר משקלם כל ארבע שנים לאורך תקופה של עשרים שנה.
כל משתתפי המחקר היו במשקל נורמלי ובריאים בתחילתו. לאורך זמן, הם העלו בממוצע 1.52 קילוגרם במהלך תקופה של ארבע שנים וסה"כ העלו, בממוצע, 7.6 קילוגרם לאורך עשרים שנה.
קלוריה לא שווה קלוריה
המזונות שתרמו בעיקר לעלייה במשקל לאורך תקופה בת ארבע שנים, על בסיס הצריכה היומית שלהם, כללו צ'יפס (0.77 קילוגרם), תפוחי-אדמה (0.58 קילוגרם), משקאות ממותקים (0.45 קילוגרם), בשר אדום לא מעובד (0.43 קילוגרם) ובשר מעובד (0.42 קילוגרם).
לדברי החוקרים, הבנת הדרכים שיוכלו למנוע מאיתנו להשמין יעילה יותר מהניסיון לעודד אנשים לרדת במשקל.
אותם משתתפים שירדו או שמרו על המשקל לאורך זמן, נטו לאכול את הכמות הקטנה ביותר של המזונות המעובדים. פירות, ירקות, דגנים מלאים ואגוזים - אם מעלים את הצריכה שלהם - אפשר בסופו של דבר ליהנות דווקא מירידה במשקל מאחר שאלו מחליפים מזונות אחרים בתזונה.
המחקר סתר למעשה את הדעה הרווחת כי כל המזונות אינם מזיקים אם נאכלים במתינות. הרעיון כי אין מזונות "טובים" או "רעים" הוא מיתוס בלבד, לדברי החוקרים, משום שלמזונות שונים יש השפעה שונה על הגוף, ולא ניתן לומר כי קלוריה היא קלוריה, במיוחד כשיש להתייחס להשפעות על השובע וכן על רמות הגלוקוז, האינסולין ותגובות ביולוגיות אחרות בגוף.
במסגרת המחקר, שינויים תזונתיים היו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על המשקל לאורך זמן, אך גם שינויים אחרים הקשורים לסגנון החיים היו גורם במשוואה. לדוגמה, צפייה של שעה אחת ביום בטלוויזיה תרמה לעלייה של 0.14 קילוגרם לאורך ארבע שנים.
שעות שינה גם הן משחקות תפקיד - משתתפים שישנו בין 8-6 שעות בלילה נטו להעלות פחות קילוגרמים לאורך תקופת המחקר. אנשים שישנו פחות משש שעות או יותר משמונה שעות נטו להעלות במשקל.
וכמובן אי-אפשר לשכוח את נושא הפעילות הגופנית - אנשים שהיו פעילים נטו להעלות פחות קילוגרמים לאורך תקופת המחקר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרגלים קטנים תורמים לעלייה במשקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכנויות הידיעות
יהיה בלתי נמנע לאפשר לכלכלות החלשות לעזוב את גוש היורו, אמר המשקיע המיליארדר
צבי זרחיה
הלוביסטים של תנובה, טרה ושטראוס לא מתערבים לעת עתה ומחכים להתפתחויות בנושא    ח"כ חסון: לבדוק אם נסגר דיל בין משרד החקלאות לתנובה
איציק וולף
בתום דיון שהתקיים במוקטעה ברמאללה הכריע ראש הרשות הפלשתינית כי הרשות תפנה בספטמבר אל העצרת הכללית של האו"ם על-מנת שתכיר במדינה פלשתינית בגבולות 1967    "המדינה תחיה בשלום ובביטחון עם שכנותיה ומחויבת להחלטות הבינלאומיות"
אלעזר לוין
ישלם 120 שקל למ"ר    מרחיב את פעילותו בנושאי נדל"ן
איציק וולף
ארגון העיתונאים הזרים תוקף את האיום שהשמיעה לשכת העיתונות הממשלתית כלפי חברי הארגון שתכננו להצטרף לספינות המשט לעזה לצורך סיקור    "האיום מעלה שאלות רציניות אודות מחויבותה של ישראל לחופש הביטוי"    ח"כ שי: ישראל יורה לעצמה ברגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il