X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביה"ד לעבודה: אין זה משנה האם העובד מקבל שכר או לא; "אם הפעלת עסק במנוחה השבועית על-ידי מי שאינו מקבל שכר מותרת, תימצא כוונת המחוקק האוסר לעבוד או להעביד מסוכלת"
▪  ▪  ▪
לא בשבת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אב שהעסיק את בנו בקיוסק שבבעלותו בליל שבת, הורשע בהעסקת עובד בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, רמי כהן, קבע (15.6.11), כי גם אם העובד אינו מקבל שכר - אין להעסיקו בשבת.
יהודה נתיב הוא בעלי קיוסק בחיפה. באוקטובר 2007 מצאו שני פקחים של משרד התמ"ת, כי גל נתיב, בנו של יהודה, עובד בקיוסק במקום אביו. נתיב טען, כי מדובר היה בכמה דקות בלבד, אך בית הדין קבע שההעסקה נמשכה למעלה משעה. כאמור, כהן דחה את הטענה לפיה העובדה שהבן לא קיבל שכר, מוציאה את העסקתו מגדר החוק:
"המחוקק נוקט לשון 'העבדה' על ידו, משמע: החוק מטיל על המעביד לא לעבוד ולא להעביד. התכלית המסתתרת אחר הוראה זו של המחוקק, היא שלא יעסוק אדם, בין אם בעל העסק ובין אם מי מטעמו, בבית עסק שלא ניתן היתר להפעילו ביום מנוחה שבועית. אם נקבל פרשנותו של בא-כוח הנאשם שהעבדה - הפעלת עסק במנוחה השבועית - על-ידי מי שאינו מקבל שכר מותרת, תמצא כוונת המחוקק האוסר לעבוד או להעביד מסוכלת".
טענת הגנה נוספת הייתה, כי מדובר בבית אוכל שמותר להפעילו בשבת על-פי חוקי העזר העירוניים של חיפה. על כך אומר כהן: "הסמכות הנתונה לעירייה מכוח פקודת העיריות וחוקי עזר שהותקנו מכוחה, מתמצית בקביעת שעות (ועונות) של פתיחה וסגירה, אולם הסמכות להתיר לבעל עסק לעבוד בעצמו או להעסיק עובד במנוחה השבועית נתונה לשר התעשיה, המסחר והתעסוקה, מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, ולו בלבד.
"הואיל וההיתר יכול להינתן וניתן בפועל אך ורק על-פי ובהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה, ולא על-ידי העירייה או בחוק עזר שלה, מתבקשת בהכרח המסקנה שהעירייה אינה מוסמכת לאסור או להתיר עבודה בימי המנוחה השבועית". כהן גם קבע עובדתית, כי מדובר בקיוסק ולא בבית אוכל, שכן אין בו שולחנות ומכירת כריכים היא רק חלק קטן מפעילותו.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אב הורשע בהעסקת בנו בשבת בניגוד לחוק שעות מנוחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקואופרטיב חויב לפצות ב-30,000 שקל עובדת לשעבר שנאלצה להתפטר לאחר שהוטרדה מינית בידי הממונה עליה בתחנה המרכזית בירושלים: לא קיים את הוראות החוק ולא טיפל כיאות בתלונה
יפעת גדות
בעזרת דגימת רוק בלבד, ניתן, לדברי החוקרים, לנבא את גילו של אדם ללא שיודעים דבר נוסף עליו    במקרים בהם נמצא רוק סביב בדל סיגריה, המדענים יוכלו להשתמש בטכניקה כדי לגלות אם הרוק הוא של אדם בשנות ה-20 לחייו או ה-70
מירב ארד
אשכנזי, מנכ"ל מי לוד, פעל רבות לפיתוח ושדרוג התשתיות בעיר לוד, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ותוך התחשבות בהיבטים סביבתיים
מירב ארד
המלון עבר שיפוץ ושדרוג בהיקף של כ-8 מיליון ש"ח והוא כולל 193 סוויטות המותאמות למשפחות
יפעת גדות
בחירות ספציפיות הקשורות לסגנון החיים - מזונות, פעילות גופנית, הרגלי שינה - אחראיות להצטברות הקילוגרמים בגוף    איכות בחירת המזון, ולא רק הקילוגאול, היא המפתח לשמירה על משקל בריא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il