X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: כאשר מדובר בידיעה אלקטרונית, מניין ההתיישנות לא יתחיל עם העלאת המאמר לרשת אלא מהיום בו הוא יוסר החולה תבע 2.5 מיליון שקל - אך יקבל 54,000 שקל בלבד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שירותי בריאות כללית תפצה ב-54,000 שקל את משפחתו של רינת-יה עמוס, חולה שהשתתף בניסוי לתרופה ואשר פרטיו נחשפו על ידה בלא אישורו ונכללים במאמרים באתרי אינטרנט שונים. כך קבעה (20.6.11) שופטת בית משפט השלום בהרצליה, איריס מני-גור.
עמוס, שנפטר במהלך ניהול תביעתו, היה חולה לב והשתתף בשנת 2005 בניסוי בהשתלת גנים. באפריל 2005 עבר עמוס ניתוח לב, במנוח ניתוח לב, יומיים לאחר אשפוזו שוחרר לביתו וחש בשיפור ניכר עד כדי שהפסיק לקחת את התרופה שנהג לקחת, וזאת על דעת עצמו מבלי שידע ומבלי שרופאיו ידעו כי בעצם קיבל "פלצבו". לאחר שדיווח לרופאיו על הרגשתו הטובה, זומנה מסיבת עיתונאים בה דווח על הטיפול בו.
עמוס הוזמן להיות נוכח במסיבת העיתונאים, הוא נחשף באופן ספונטני והוזמן לעלות לבמה. לדבריו, אירוע זה גרם ל"רעש" תקשורתי ניכר עד שהוא נאלץ להתגורר זמנית בבית אחיו עד שכוך ההמולה.
הכללית טענה, כי עמוס הסכים להשתתף במסיבת העיתונאים. על כך אומרת מני-גור: "עצם הזמנת התובע להיות נוכח במסיבת העיתונאים, היא מעשה מיותר בנסיבות העניין ועלול לסכן את פרטיות החולה כפי שקרה בפועל. לו אכן רצתה הנתבעת לקבל הסכמת התובע מראש, היה עליה לעשות כן בכתב ולאחר הסבר מפורט במה הדברים כרוכים, ייתכן אף שהיה צריך בליווי פסיכולוג או איש מקצוע אחר שיבהיר לתובע את השלכות הפרסום על חייו הפרטיים". לדבריה, היה צורך לקבל את אישורו בכתב, כשם שההבטחה לשמור על פרטיותו ניתנה לו בכתב.
מני-גור מוסיפה: "הזמנת התובע למסיבת העיתונאים, הינה בבחינת לשים מכשול בפני עיוור. כשמבטי כל נציגי כלי התקשורת מופנים אל התובע, וודאי שהוא יימצא במבוכה ותחת לחץ, ושיקולו ושיפוטו אם להיעתר להזמנה המכובדת לעלות ולשבת בשולחן הכבוד נעשים בתנאים לא הוגנים. כך לא צריכה להתקבל החלטה של ויתור על סודיות".
הכללית טענה להתיישנות, שכן המאמרים בהם מדובר פורסמו בשנת 2005. מני-גור דחתה גם טענה זו: "מדובר בכתבה עיתונאית באינטרנט, בשונה מכתבת עיתון שמפורסמת באותו יום ו'מתיישנת' כבר למחרת, הרי כתבה אלקטרונית מתפרסמת מידי יום ביומו, בכל עת שבה מוקש שמו של המנוח על מקלדת המחשב מופיעה הכתבה, וכך עד אשר תוסר. אני סבורה, כי אין להחיל את מניין ימי ההתיישנות מיום הפרסום הראשון באינטרנט, אלא לטעמי בכל יום עוולה זו מתחדשת, ומניין תקופת ההתיישנות הוא מיום הסרת הכתבה מהאתר".
במקור תבע עמוס 2.5 מיליון שקל, לאחר מכן הוריד את תביעתו ל-100,000 שקל, ואילו בסיכומים תבע עורך דינו מיליון שקל. מני-גור פסקה כאמור 54,000 שקל בלבד, בציינה שעמוס לא היה חייב להיות נוכח במסיבת העיתונאים, הוא לא פנה בעצמו לחלק מהאתרים כדי שיסירו את המאמרים, והוא עצמו העלה מחדש את הנושא על סדר היום עם הגשת התביעה.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכללית תפצה משתתף בניסוי שזהותו נחשפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המיזם - תוצר של שיתוף פעולה של מיטב מומחי הזכויות בישראל - נועד לרכז בכתובת אחת את מאגר המידע הגדול והמקיף ביותר בתחום הזכויות, כדי להגביר את המודעות לזכויות ולהקל על התושבים לממש אותן
איתמר לוין
טוען שעיריית דימונה היא שביקשה לקדם את הקמת המפעל, שיזמיו יוצגו בידי אורי מסר    מסביר מדוע עוזריו לחצו לקדם את הפרויקט: "זו הייתה רוח המפקד - שכל נושא שמטפלים בו, צריך לסיים כמה שיותר מהר"
מוטי פשכצקי
לטענת החלוץ, מדובר על משחק ב-2009/10 מול הפועל רמת גן
מירב ארד
השירות נותן מענה ללקוחות שכרטיס האשראי או הקוד הסודי שלהם נשכח או אבד    העברת הכסף מתבצעת באמצעות אפליקציית "הארנק הסלולרי" באייפון או באמצעות "פועלים באינטרנט"
איתמר לוין
ביה"ד לעבודה: אין זה משנה האם העובד מקבל שכר או לא; "אם הפעלת עסק במנוחה השבועית על-ידי מי שאינו מקבל שכר מותרת, תימצא כוונת המחוקק האוסר לעבוד או להעביד מסוכלת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il