X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי האוצר והתמ"ת חתמו על כתב המינוי של הוועדה, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התמ"ת תגיש מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים במקביל ממשיך לפעול בתמ"ת צוות לפעולה מיידית לפתרון עליית המחירים במשק החלב שיגיש מסקנות בתוך כשבועיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שר התמ"ת שלום שמחון ושר האוצר יובל שטייניץ חתמו (יום ב', 27.6.11) על כתב המינוי לוועדה בינמשרדית בראשותו של שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, אשר תבחן את רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון בכלל ומשק החלב בפרט, ותגיש את המלצותיה בתוך ארבעה חודשים. ממלא-מקום יו"ר הוועדה יהיה ערן פולק, סגן ראש אגף התקציבים באוצר.
עוד חברים בוועדה: יוסי ישי, מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר שלומי פריזט, הכלכלן הראשי ברשות להגבלים עסקיים, ערן יעקב, סמנכ"ל כלכלה ברשות המיסים, רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וגלית בן-נאים ממינהל הכנסות המדינה.
הוועדה תפעל במטרה למפות את הנעשה בשווקי המזון, לאתר כשלי שוק ככל שישנם ולגבש המלצות לצורך הגברת התחרות ושיפור רווחתו של הצרכן.
במסגרת עבודתה, תבחן הוועדה את מקטעי הייצור, חסמי היבוא ואת דרכי ההפצה והשיווק לצרכן, לרבות באמצעות רשתות המזון. הניתוח ייעשה על בסיס נתוני המשק הישראלי והמגמות בו, תוך התייחסות להשוואה לשווקים דומים במדינות אחרות.
הוועדה תפעל גם לאתר כשלי שוק המונעים הגברת תחרות וירידת מחירים בשווקי המוצרים, לרבות חסמים להגברת היבוא בתחום. במסגרת זו הצוות יתבקש להתייחס לרמת הריכוזיות בענפים השונים ולחסמי הכניסה למתחרים.
הוועדה אף תדון באופן פרטני בתחום משק החלב ומוצריו ותפרט את שרשרת הערך במוצרי החלב. לעניין משק החלב יגבש הצוות, באמצעות צוות משנה, המלצות להגברת התחרות בתחום לצורך הנחת תשתית להפחתת המחיר הסופי לצרכן, בטווח הקצר ובטווח הארוך.
עוד תקבע הוועדה המלצות, ככל שיידרש, על הפעולות הנדרשות להגברת התחרות, לשם רווחת הצרכנים, לרבות שינויי החקיקה הנדרשים.
כתב המינוי מסמיך את צוות הוועדה להרחיב את בדיקתו לשווקים נוספים אשר קשורים לשוק המזון ושבחינתם נדרשת לצורך גיבוש המלצותיו.
דיוני הוועדה יתנהלו במקביל לצוות פעולה מיידית בראשותו של מנכ"ל משרד התמ"ת אשר ערך היום ישיבה נוספת, שמע את נציגי מועצת החלב, החקלאים, המחלבות ורשתות השיווק. הצוות יקיים ישיבות נוספות במטרה להגיש את המלצותיו לפעולה מיידית לפתרון עליית המחירים במשק החלב בתוך כשבועיים.
למעלה מ-16% מהוצאות משק הבית בישראל - על מוצרי מזון
במסגרת הדיונים המקצועיים שקיימו משרדי הממשלה בשבוע שעבר בנוגע לעליית המחירים במשק, עלה הצורך בבדיקה יסודית ומעמיקה של משק המזון כולו.
על-פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למעלה מ-16% מהוצאות משק הבית של הצרכן בישראל הן על מוצרי מזון, כאשר למעלה מ-60% מהוצאה זו מתבצעת ברשתות השיווק הגדולות. מטבעם של מוצרי יסוד בסיסיים כגון מוצרי המזון, מרכיב הוצאה מרכזי זה מהווה שיעור גבוה יותר מסך הוצאות הצרכנים בשכבות האוכלוסיה החלשות. מוצרי החלב לבדם מהווים כ-2.2% מסל התצרוכת של משק הבית הישראלי כאשר חלקם נחשבים כמוצרי יסוד.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדה בינמשרדית תבחן התחרותיות בשוק המזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בתום חקירה במשטרה שוחרר הרב דוב ליאור לביתו    פעילי ימין חסמו את הכניסה לירושלים באמצעות צמיגים בוערים במחאה על מעצר רבם    מאות פעילי ימין ניסו לפרוץ לבניין בית המשפט העליון אך נחסמו בידי השוטרים הרבים שהיו במקום    הפגנות מחאה גם בצמתים נוספים ברחבי הארץ
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הוראת השעה המתירה לתחנה לשדר חסויות בשנה וחצי, שנחקקה בעקבות המלצת בג"ץ    הממשלה ביקשה להאריך את ההוראה בשנה בלבד    נציג הרדיו האזורי לאנשי גל"צ: "אתם פוגעים בפרנסתנו"    רזי ברקאי: "התחנה משדרת חסויות במשך 4 דקות בשעה בלבד"    יו"ר הוועדה שאמה-הכהן: "הקו הפוליטי של התחנה לא קשור להוראת השעה, אולם לא התעלמנו ממנו בהחלטה"
יפעת גדות
אל תאכילו ילדים צעירים במזון קשה וחלק
יפעת גדות
חוזה ורסאי הוא הסכם שלום והחוזה הראשון בין גרמניה למדינות ההסכמה שנחתם לאחר מלחמת העולם הראשונה
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי חשף תשתית צבאית של ארגון הטרור החזית העממית שהורכבה ממספר חוליות חשאיות שבהן היו חברים גם ערבים אזרחי ישראל    בין העצורים אחד ממבצעי הלינץ' בחייל אסף מיארה ז"ל    המחבלים תכננו לחטוף חייל, לירות לעבר יישובים וחיילים, לבצע פיגועי מטען בירושלים, להצית, לרצוח חשוד בשיתוף פעולה עם ישראל, להשליך בקבוקי תבערה ולחטוף סוחר קרקעות פלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il