X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בלית ברירה, נבחר מנכ"ל ההתאחדות זאב אבן-חן גם ליו"ר, לראשונה בתולדות הענף המינוי - רק לשנה עופר אליהו נבחר ליו"ר איגוד חברות הביטוח
▪  ▪  ▪

לראשונה בתולדות ענף הביטוח, נבחר (יום ג', 28.6.11 ) פקיד בכיר, ולא מנכ"ל חברת ביטוח, ליו"ר התאחדות החברות לביטוח חיים. הסיבה: אף מנכ"ל של חברה לא היה מוכן להיבחר לתפקיד היו"ר. לראשי הענף הנבוכים, שהתכנסו הבוקר לאסיפה הכללית השנתית בתל אביב, לא הייתה ברירה: הם ביקשו ממנכ"ל ההתאחדות, זאב אבן-חן, להסכים להבחר גם לתפקיד היו"ר, לשנה לפחות.
לעומת זאת, לא הייתה בעיה בבחירת יו"ר לגוף השני, איגוד חברות הביטוח, העוסק בעניני ביטוח כללי: עופר אליהו, מנכ"ל חברת הביטוח אליהו, נבחר במקום גדעון המבורגר מהראל, שכיהן שש וחצי שנים.
עשרות שנים, מהיום יסוד שני המוסדות, עומדים בראשם מנכ"לים של חברות ביטוח. בעבר עבר התפקיד ברוטציה בין ראשי ארבע החברות הגדולות, אך בשנים האחרונות הסכימו "הגדולים" לבחור לעתים גם מנכ"לים של חברות אחרות. הבחירות נערכות אחת לשנה. בדרך כלל, מוארכת תקופת היו"ר לעוד כמה שנים. .
השנה נוצר מצב מוזר בהתאחדות החברות לביטוח חיים: ראשי חמש החברות הגדולות והמובילות בענף זה דחו את פניות עמיתיהם להסכים ולהיבחר. מנכ"ל מגדל יונל כהן, שהיה היו"ר, הודיע כי הוא מבקש לפרוש לאחר שנתיים. ארבעת המנכ"לים האחרים - שי טלמון בכלל ביטוח, מישל סיבוני בהראל, אייל לפידות בהפניקס ומנחם הרפז במנורה - סירבו. לרובם היה נימוק טוב: הם חדשים בתפקיד, וחייבים להקדיש לו את כל זמנם. גם יו"ר החברות, ובהם יאיר המבורגר בהראל ואהרון קלמן במנורה, לא היו מוכנים להיבחר.
כל המנכ"לים והיו"רים הם אנשים עמוסי עבודה, ביחוד נוכח כניסת החברות לביטוחי פנסיה, גמל ובריאות, ולהעמקת הפעילות בהשקעות פיננסיות ונדל"ניות. פשוט - הסבירו המנכ"לים והיו"רים - אין לנו זמן.
יש ככל הנראה גם סיבה נוספת לסירוב הכללי: ההתאחדות היא במידה רבה גוף חסר שינים. כל התארגנות של החברות במסגרתו עשויה להראות כקרטל לא חוקי. לגוף השני, איגוד חברות הביטוח, יש תפקידים נכבדים, ובהם ניהול המכללה לביטוח וההכשרה המקצועית של עובדים בענף.
בלית ברירה, ביקשו ראשי החברות מאבן-חן, המנהל זה 10 שנים את האיגוד וההתאחדות גם יחד, לקבל על עצמו זמנית לפחות את תפקיד היו"ר. אבן חן, המוערך על-ידי כל ראשי הענף, הסכים. בעוד שנה יחפשו פתרון, אולי על-ידי איחוד שני הגופים, האיגוד וההתאחדות, לגוף אחד.

תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: איש לא רצה להבחר ליו"ר חברות הביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הוועדה להאצת הבניה אישרה להפקדה תוכניות לבניית 3,600 דירות בראש העין, אך להחלטה זו, כמו לקודמות, אין משמעות מעשית: החוק החדש בעניין זה לא יחייב את היזמים לבנות!
אלעזר לוין
המגדלים, בני 25 ו-17 קומות, יהיו בשטח של 68,500 מ"ר, ועוד חניון ענק בן 2,000 מקומות ו-3,000 מ"ר מסחרי    סך הכל - קריית משרדים בת 400 אלף מ"ר
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח יטיל הגבלות חמורות על בונוסים לסוכנים, ובין היתר יאסור לתת פרסים בצורת נסיעות לחו"ל    הבונוס - רק עד 2,000 שקל ורק עד 15% מסך העמלות    צפויה התנגדות חריפה של לשכת סוכני ביטוח
עופר וולפסון
המדינה החליטה לעלער על קביעת בית הדין האזורי לעבודה השוללת בוררות בשלב הזה של המו"מ    בית הדין האזורי קבע כי מדובר בסכסוך כלכלי טהור, ועל כן הוא לגיטימי
עופר וולפסון
יורם טמיר, יו"ר ענף חברות גז קטנות באיגוד לשכות המסחר, הזהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת כי תקני בטיחות רשמיים אינם נאכפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il