לאחר הכשלונות של "וייב" ו"באזז", גוגל קוראת תיגר (יום ד', 29.6.11) באמצעות ניסיון נוסף שאמור לאתגר את הדומיננטיות של הרשת החברתית פייסבוק.
הרשת החברתית החדשה של המובילה בתחום החיפוש, הנקראת "גוגל פלוס", הנמצאת כעת בשלבי בדיקה, בנויה בצורה דומה לרשת החברתית מבית מארק צוקרברג, אולם בניגוד לתצורת החברים ברשת ההיא, משתמשי גוגל פלוס יכולים ליצור קבוצות חברים נפרדות הנקראות "מעגלים" - מהלך שפייסבוק סירבה לאפשר.
ביממה האחרונה השיקה
מיקרוסופט מוצר מוביל חדש משלה, בתחום מחשוב הענן. המוצר, "אופיס 365" שמו, מיועד להפוך יישומים פופולריים של החברה כמו "וורד" ו"אקסל" לזמינים על גבי האינטרנט. עם זאת, המהלך אינו מושק ללא סיכונים כלשהם, כיוון שהצעד עלול לפגוע בהכנסות הגדולות של מיקרוסופט ממכירת חבילות יישומי המשרד המסורתיות.