X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכבל בירושלים [הדמיה]
יוזמה: רכבל באורך קילומטר לשער האשפות
משרד התחבורה והשדולה הירושלמית מקדמים הקמת רכבל תיירותי לירושלים העתיקה בעבר היה קיים רכבל סודי אל העיר הנצורה
תוכנית הרכבל בירושלים כפי שהוצגה בשדולה הירושלמית [צילום: מרים צחי]

רכבל - מאפיינים טכניים
קיבולת - 4,000 נוסעים בשעה
משך הנסיעה - 3 דקות וחצי
אורך הכבל - 1,030 מטרים
רוחב רצועה - 12 מטרים
מספר קרונות - כ־20
גודל קרון - 2.5 מ"ר
קיבולת לקרון - 26 נוסעים
יציאה - מדי 20 שניות לערך

בשדולה הפרלמנטרית למען ירושלים נערך (יום ד', 29.6.11) כינוס בכנסת בנושא הקמת רכבל למען קידום הנגישות אל ירושלים הקדומה.
הרעיון להקמת רכבל משער האשפות ועד למשרד המדפיס הממשלתי הוא פרי עבודת מומחים ממושכת שמתבססת על המלצות צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים. בכינוס, שאותו יזמה תנועת "צעירים למען ירושלים", הוצגה הצעת החוק "בניית רכבל למען קידום נגישות בירושלים הקדומה", שהגישה השדולה בחודש שעבר, במטרה להקל על נגישות תיירים ומטיילים לאתרי ירושלים הקדומה.
על-פי התוכנית, הרכבל יוקם ויפעל בטכנולוגיה ידידותית לסביבה מבחינת זיהום האוויר ורעש ללא פגיעה במראה הנופי של האזור. הרכבל מסוגל להעביר כ-4,000 נוסעים בשעה השקול כנגד 3,000 אוטובוסים ויחסוך את הרעש, הצפיפות והפקקים ברחובות העיר העתיקה. מעבר לכך, רכבל ימתן את התנועה הפרטית סביב העיר העתיקה וימנף תיירות פנימית וחיצונית וכך ישפר את דרכי הגישה אליה, וזאת מבלי להזכיר שמדובר גם באטרקציה חווייתית של נסיעה ברכבל שקוף מעל הרי ירושלים אל מול החומות. על-פי התוכנית הכלכלית שגובשה, מדובר בפרויקט קל ומהיר להקמה אך מעבר לכך הוא גם כלכלי ומשתלם: כמות המבקרים הגדולה והתשלום עבור הנסיעה ברכבל – תכסה מהר מאוד את עלות הקמתו.
רכבל סודי פעל בירושלים במלחמת הקוממיות וקישר בין הר ציון הנצור, שם נמצאו עשרות לוחמים מחטיבת ירושלים לבין העמדה הישראלית בבית החולים סנט ג‘והן בצידו המערבי של גיא בן הינום. פיתח אותו אריאל חפץ, שהיה מפקד חיל ההנדסה של האצ"ל ועוזר קצין הנדסה בחטיבת עציוני בצה"ל. מטרתו הייתה להעביר ציוד, תחמושת ופצועים והוא כונה בשם קוד צבאי "דרך אבשלום".
הוא הורכב מכבל פלדה באורך כ-200 מ‘, שנמתח מעל גיא בן הינום בגובה מירבי של 50 מטרים, אליו התחברה קרונית בעלת כושר משא של כ-250 ק"ג. הנסיעות לכל כיוון ארכו שתי דקות והן התבצעו בלילות, כדי להסוות את פעילותו מחיילי הלגיון הירדני. בשעות האור, הורד הכבל לקרקע ולא היה נראה. הרכבל היה בשימוש סדיר כחצי שנה אבל נשאר מוכן לפעולה עד מלחמת ששת הימים מחשש שהר ציון ינותק בשנית.
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בכינוס כי כבר כיום יש כמות תיירים עצומה וכשמגיעים כ-150,000 תיירים בחודש הצפיפות בלתי נסבלת. ובאופן אוטומטי כשהתייר לא יכול לנסוע גם האזרחים אינם יכולים לנסוע בה. "אני זוכר את הרכבל במלחמת השחרור בהר ציון. יש דברים שגם נראים קשים – כמו קרונות רכבל שיעברו מעלינו – הם מצריכים תעצומות למען הדורות הבאים. זהו רעיון שצריך לבחון אותו על כל היבטיו ואם יש לו גם היתכנות כלכלית יש לשקול את קידום התוכנית".
יו"ר השדולה הירושלמית בכנסת, ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ', אמרה כי בעיית הנגישות לעיר מונעת מתיירים לחזות בנפלאותיה, ואף פוגעת בהכנסות בעלי העסקים. "אין ספק כי הרכבל מהווה פתרון נוח שיגביר את כמות המבקרים – ואף יהווה אטרקציה תיירותית מהנה לכל המשפחה ומוקד משיכה אפילו לירושלמים".
ח"כ ישראל חסון, לשעבר ראש מרחב ירושלים וסגן ראש השב"כ, אמר כי הבעיה היא ההתייחסות לירושלים ולחזון התכנוני שלה. "מי שלא חושב 60-50 שנה קדימה, ונערך מבחינה תכנונית להכיל בעתיד כ-50 מיליון תיירים, חבל על זמנו. מי שלא חושב על ירושלים במונחים של חופש פולחן והגעה לכלל הדתות ולאפשר לכל הדתות לקיים את פולחנן הוא טועה. היעד, לדעתי, של הרכבל חייב להיות לעיר העתיקה לירושלים ולמקומות הקדושים לכל הדתות".
סקר שנערך על-ידי מכון סמית' וממצאיו נחשפו בכינוס גילה כי 66% מהציבור תומך בהקמת רכבל בעיר העתיקה. 87% מהנשאלים ענו כי בעיית התחבורה היא גורם לאי-הגעה לביקור בעיר העתיקה, ושהקמת רכבל תגרום להם לבקר יותר בירושלים.
באירוע השתתף נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה שעוסק בנושא בשנים האחרונות. מרוז יוזמן לדיון נוסף בשדולה הירושלמית לאחר הפגרה, שבו יציג את החלופות הרלוונטיות במסגרת הפרויקט.
בתנועת צעירים למען ירושלים אמרו כי הרכבל יהווה סנונית ראשונה לפרויקטים רבים שעמלה עליהם במטרה לעודד תיירות בעיר ירושלים.

תאריך:  29/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמה: רכבל באורך קילומטר לשער האשפות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל ביבי ופלסטין יהיה צורך גם ל"ת
בפספורט ובבידוק!!  |  30/06/11 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תולה את האשמה בשינויים שמחייב משרד התקשורת    גייס 1,500 עובדים חדשים ומבטיח שיפור בתוך חודש חודשיים
זיו אברג'יל
יו"ר בית"ר כינס את השחקנים: "זהו מועדון מפואר. קחו דוגמא מאוחנה"
עידן יוסף
נתוני רשות החשמל מעלים כי יישום הצו הרוחבי מטעם המשרד להגנת הסביבה צפוי להביא לעלייה של 7% בעלות סל הדלקים בתעריף החשמל    יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה במכתב לשרים: "שינוי כה חד (20%) בתעריף החשמל בטווח הקרוב, עלול לפגוע במגזרים השונים במשק ובעל משמעויות מקרו כלכליות רחבות"
עופר וולפסון
לאחר הכשלונות של "וייב" ו"באזז", גוגל מנסה לאתגר את הדומיננטיות של פייסבוק באמצעות רשת חברתית חדשה, שאמורה לתת מענה לכשלונותיה הקודמים בתחום
עופר וולפסון
היקף החוזה: כ-70 מיליון שקל    היקף המכרז כולו עשוי להגיע ליותר מ-100 מיליון שקל על פני שנתיים    זוהי הזכייה השלישית של החברה במכרז מסוג זה שמפרסם משרד הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il