X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה ביקשה למנות את ד"ר שלמה נס לתפקיד הנאמן על החברה, לה חובות בהיקף של כ-400 מיליון שקל ציינה כי הבקשה מגובה בהסכמת החלק הארי של נושיה, הבנקים, המייצגים 65% מסך החוב השופטת ורדה אלשיך אישרה צו הקפאה חלקי
▪  ▪  ▪
עובדי אגרקסקו מפגינים, היום [צילום: עופר עמרם]
עובדי אגרקסקו מפגינים: "ההנהלה יורקת לנו בפרצוף"
עופר וולפסון
על-רקע הקפאת ההליכים הצפויה, עובדי החברה החוששים לגורליהם מתכוונים לצאת למאבק בשיתוף ההסתדרות * "לא צריכים לפתוח עיתון בבוקר ולגלות מי הנאמן שאותו החברה מבקשת למנות"
לרשימה המלאה

חברת אגרקסקו פנתה (יום ה', 30.6.11) לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות עו"ד יואב רזין, אלונה בומגרטן ומשה אליה ממשרד נשיץ ברנדס ושות', בבקשה למתן צו הקפאת הליכים לתקופה של עד 60 יום, במטרה לאפשר לחברה לייצב את עסקיה, לשקמה ולאפשר לה לצאת לדרך חדשה.
בבקשתה לבית המשפט, ביקשה החברה למנות את ד"ר, עו"ד ורו"ח שלמה נס לתפקיד נאמן החברה, אשר יפעל לגיוס משקיע שיזרים הון לחברה, ובמקביל, יפעל לגבש הסדר מול בעלי העניין הנוכחיים של החברה.
עוד כותבת החברה בבקשה כי היא זקוקה ל-8 מיליון אירו על-מנת להמשיך ולהתקיים כ"עסק חי" בתקופת ההקפאה. החברה מציינת כי המדינה סירבה להזרמת הכסף וכי תנובה היא בעלת המניות היחידה שהסכימה לכך, לפי חלקה במניות.
בבקשה לבית המשפט נכתב כי החברה סבורה כי רק בדרך של בקשה להקפאת הליכים, ניתן יהיה להמשיך את שיווק התוצרת החקלאית של אלפי חקלאים מישראל, ולהמשיך להעסיק מאות עובדים.
הבקשה הוגשה לבית המשפט בהסכמת חלק מנושיה - בנק הפועלים, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי ובנק דיסקונט, המייצגים 65% מסך חובות החברה. עם זאת, עורכי הדין אברהם וול ויורם בונן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', המייצגים את מחזיקת האג"ח משמרת (לשעבר זיו האפט), פנו היום לאגרקסקו בדרישה לקבלת מידע ומסמכים.
בעקבות הבקשה, השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב הוציאה צו הקפאת הליכים חלקי לאגרקסקו עד ל-4 ביולי, אז יתקיים דיון במעמד כל הנושים של החברה. אלשיך הטילה על הנאמן ד"ר נס להגיש בתוך 21 יום דוח על פעילותו, הכולל הצעת הסדר חוב. דוח ביניים ראשון יגיש הנאמן בתוך 14 יום.
אגרקסקו נקלעה למשבר תזרימי ואינה מסוגלת לפרוע את חובותיה הגדולים. לחברה, העוסקת בשיווק תוצרת החקלאית, הערת "עסק חי" בדוחותיה הכספיים, לאחר שהפסידה בשנת 2010 כ-33 מיליון אירו. החברה נמצאת בשליטת המדינה, המחזיקה 30.3% ממניותיה ובעלת רוב בדירקטיריון שלה. 55.3% מהמניות מוחזקות על-ידי מועצת הצמחים ו-11% על-ידי תנובה. יתרת חובה של אגרקסקו בגין אגרות החוב מסדרה א', לה משמשת משמרת כנאמן, נאמדת ב-120 מיליון שקלים. סך חובה של החברה נאמד בכ-400 מיליון שקלים.

תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגרקסקו לביהמ"ש: זקוקים לצו להקפאת הליכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"אמריקה ישראל רמת אביב" תבעה דמי תיווך בגין רכישת פנטהאוז בתוכנית ל'    לא רק שלא הפסידה בתביעה, אלא שתשלם גם הוצאות לנתבע    עסקה ב-3.12 מיליון שקל
עופר וולפסון
לאחר יומיים של החרפת העיצומים על-ידי האחיות, הורה סגן שר הבריאות למנכ"ל משרדו להסדיר את מצב התקנים במחלקות הפנימיות מול מנהלי בתי החולים והבטיח לכך גיבוי תקציבי
עופר וולפסון
איחוד כוחות נדיר בין גורמים באופוזיציה לקואליציה: השרה לימור לבנת, העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה, מצטרפת לראש האופוזיציה לבני, ומביעה התנגדות להצעה להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67    "הנפגעות העיקריות יהיו נשים שמועסקות במקצועות שוחקים"
מירב ארד
פרופ' דינה פורת מונתה לתפקיד ההיסטוריונית הראשית של יד ושם
אלעזר לוין
וילה בכוכב יאיר נמכרה ב-3.2 מיליון שקל    צפון ת"א - 3 חדרים ב-2.6 מיליון שקל    דירה בקטמון - 2.55 מיליון שקל    קוטג' בחיפה - 2.2 מיליון   וילה בבאר שבע - 1.8 מיליון    וילה בפרדס חנה - 1.66 מיליון    כפר סבא: 3 חדרים במיליון שקל    קוטג' בדימונה בפחות ממיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il