X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יהודה בן-אייר, בעל עבר עשיר בתחומי הגניבה וההונאה, נמלט מן הכלא והבטיח לשורה של נשים - ובהן נכה ועיוורת - קשרים רומנטיים, ולאחר מכן גנב 133,000 שקל ותכשיטים ב-400,000 שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שופט בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, גזר (ה', 30.6.11) עשר שנות מאסר בפועל על יהודה בן-אייר, אשר הורשע בעשרות מקרים של גניבה, בעיקר מנשים איתן קשר קשרים רומנטיים. בסך-הכל גנב בן-אייר 133,000 שקל ותכשיטים בשווי 400,000 שקל ב-20 מקרים בשנים 2009-2008.
בן-אייר היה אסיר נמלט כאשר ביצע את רוב העבירות, שכן כבר נדון ל-66 חודשי מאסר בגין עבירות דומות, וזאת לאחר שורה ארוכה של הרשעות ומאסרים בגין גניבה ועבירות נלוות. בכתב אישום זה, כלשונו של שגיא, עלה בן-אייר מדרגה, בניצול ציני של נשים אותן הכיר באמצעות מערכות היכרויות (בעיקר טלפוניות) ואשר ציפו לקשר זוגי אמיתי.
לאחר שפירט בהרחבה את מעשיו של בן-אייר, אומר שגיא: "אין עוד צורך להכביר מילים בכאשר לכיעור, לרשעות ולרוע שליוו את מעשיו של הנאשם. התמונה המצטיירת... הינה קיצונית בחומרתה, שלא לומר שחורה משחור". לכך יש להוסיף את העובדה שהמעשים בוצעו, כאמור, בהיותו של בן-אייר אסיר נמלט. שגיא גם עומד על העובדה שבחלק מן המקרים היו קורבנותיו של שגיא נשים מוגבלות, ואחת מהן - עיוורת - אף צילם במצבים אינטימיים ואיים להפיץ את תמונותיה אם תתלונן עליו.
שגיא אומר, כי הפגיעה הנפשית בקורבנותיו של בן-אייר - אשר הציג עצמו כאיש עסקים, כאיש שב"כ, כנכה צה"ל ועוד - חמורה עוד יותר מאשר הפגיעה החומרית. את טיעונו של בן-אייר, כאילו החל את הקשרים בכוונה רצינית, הוא מכנה "מקומם, ציני ובלתי סביר" לנוכח ריבוי המעשים והמעבר מקורבן לקורבן.
עוד מציין שגיא את חוות הדעת השלילית של שירות המבחן ואת העדר ההמלצה לטיפול שיקומי, תוך קביעה שבן-אייר הוא אדם מניפולטיבי הנעדר יכולת אמפטיה כלפי קורבנותיו. ההיבט היחיד המשמעותי יחסית לקולא שמצא שגיא היה העובדה שבן-אייר הודה באישומים וכך חסר זמן רב, לנוכח היקפו של כתב האישום.
"כמעט כל נתון רלוונטי לענישה זועק 'החמרה'", מסכם שגיא.
בן-אייר גם הצטווה לפצות את קורבנותיו, כאשר חלק מהפיצוי יבוא מכספים שנתפסו ברשותו. באופן חריג מדגיש שגיא בשולי גזר הדין את זכותם של הקורבנות להגיש נגד בן-אייר תביעות אזרחיות בנוסף לפיצוי שכבר נפסק להם.

תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשר שנות מאסר לנוכל שהונה עשרות נשים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מזכיר את עלילת הספר "פיתוי"
sara98  |  1/07/11 06:48
2
מערכת משפטית דפוקה
דינו  |  1/07/11 10:25
3
לראות תמונה
הרצל  |  2/07/11 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
החברה ביקשה למנות את ד"ר שלמה נס לתפקיד הנאמן על החברה, לה חובות בהיקף של כ-400 מיליון שקל    ציינה כי הבקשה מגובה בהסכמת החלק הארי של נושיה, הבנקים, המייצגים 65% מסך החוב    השופטת ורדה אלשיך אישרה צו הקפאה חלקי
אלעזר לוין
"אמריקה ישראל רמת אביב" תבעה דמי תיווך בגין רכישת פנטהאוז בתוכנית ל'    לא רק שלא הפסידה בתביעה, אלא שתשלם גם הוצאות לנתבע    עסקה ב-3.12 מיליון שקל
עופר וולפסון
לאחר יומיים של החרפת העיצומים על-ידי האחיות, הורה סגן שר הבריאות למנכ"ל משרדו להסדיר את מצב התקנים במחלקות הפנימיות מול מנהלי בתי החולים והבטיח לכך גיבוי תקציבי
עופר וולפסון
איחוד כוחות נדיר בין גורמים באופוזיציה לקואליציה: השרה לימור לבנת, העומדת בראש ועדת השרים לקידום מעמד האישה, מצטרפת לראש האופוזיציה לבני, ומביעה התנגדות להצעה להעלות את גיל הפרישה לנשים ל-67    "הנפגעות העיקריות יהיו נשים שמועסקות במקצועות שוחקים"
מירב ארד
פרופ' דינה פורת מונתה לתפקיד ההיסטוריונית הראשית של יד ושם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il