X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הולנד מרכזת את עיקר הביקושים לטיולי משפחות, אך גם אורלנדו ותאילנד הם יעד מועדף על-פי ההערכות כ-1.2 מיליון ישראלים יצאו הקיץ לחו"ל, מתוכן כרבע משפחות
▪  ▪  ▪
הקיץ - מתאים לטיולי משפחות [צילום: עומר שיקלר]

החופש הגדול, שמתחיל השבוע, והוציא מאות אלפי תלמידים לחופשה בת חודשיים, מתאפיין בעיקר בטיולי משפחות. העובדה שהילדים בחופשה ארוכה (שקוצרה והוארכה בחזרה), הופכת תקופה זו לפופולרית במיוחד לטיולים בחו"ל.
טורקיה, שהייתה יעד מועדף למשפחות בשל הקרבה, הקלאבים והתעסוקה לילדים, אינה מהווה השנה עוד יעד, והחלופה מתחלקת בין איי יוון, בעיקר רודוס וכרתים לטיולי משפחות במערב אירופה. לדברי נועם רון, מנהל השיווק של איסתא, יש גידול משמעותי במשפחות היוצאות לטיולי פארקים ברחבי אירופה הקלאסית, כשממלכת הילדים, הולנד, מרכזת את מירב הביקוש בתחום זה, ולאלו שיש זמן וכסף, אורלנדו ותאילנד הם האופציה המועדפת.
להערכת רון מסך של 1.2 מיליון ישראלים שיצאו הקיץ לחו"ל, כרבע הם משפחות (כלומר כ-300,000 איש). לדבריו, תופעת הטיולים המשפחתיים כוללת בעיקר משפחות עם ילדים בני 5-17, היוצאות לטייל ברחבי אירופה, בארצות הברית ובתאילנד, ורבות מהמשפחות שוכרות רכב ומטיילות באטרקציות הרבות לילדים.
רון ממליץ לתכנן את החופשה המשפחתית כראוי, ולשמור את הבירור בפארקי השעשועים הגדולים לחלק האחרון של הטיול. "כך יוצרים אצל הילדים ציפייה למאורע הגדול לאורך הטיול כולו ולא מגיעים לנקודת השיא כבר בתחילתו, דבר העשוי ליצור ירידת התלהבות בהמשך", מסביר רון.
בשנים האחרונות אנו עדים לעליית קרנה של הולנד, ממלכת הילדים של אירופה, אומר רון, החופשות הפופולריות ביותר במדינה משלבות לינה בפארקים ייעודיים למשפחות ושילוב גיחות יומיות למגוון פארקי השעשועים והאטרקציות ברחבי המדינה כגון עיר המיניאטורות מדורודם , פארק השעשועים אפטלינג, וואלבי וורלד וכמובן לעיר התעלות - אמסטרדם.
מתי יוצאים?
באופן טבעי עיקר הביקוש הוא מ-10 באוגוסט. זהו המועד בו מסתיימות הקייטנות ומתחילות החופשות המאורגנות במשרדי הממשלה ובמוסדות ציבור ולכן גם המחירים בתקופה זו הם המחירים היקרים ביותר, מי שיכול לטוס ביולי עשוי לחסוך עד 30% ממחיר החופשה. השנה עקב ההתראה על קיצור החופש הגדול הייתה נהירה לשבועיים באמצע אוגוסט אלא שכעת לאחר ששר החינוך חזר בו מההחלטה ההתפלגות היא ממוצעת כמדי שנה.
כיצד לתכנן נכון את החופשה?
  • לינה: באופן בסיסי, קל יותר (ולרוב גם זול יותר) לאתר מקומות לינה מחוץ לעיר ושלל האפשרויות גדול בהרבה (קמפינג, צימרים, כפרי נופש, בתים להשכרה ועוד), ומומלץ מאוד ללון במקום מרכזי אשר ממנו תצאו בכל יום לגיחות אל האזורים בהם תבחרו לבקר, תוך ניסיון להימנע ככל האפשר מנסיעות ארוכות (מי לא זוכר את הנסיעה המשפחתית אחרונה לאילת....). במידה ומשתכנים בעיר, חשוב לוודא עוד בעת הזמנת המלון כי החדרים שלכם סמוכים (או מחוברים אם הדבר אפשרי) וכי במידה וניתן, המלון ממוקם בסמיכות לפארק ציבורי גדול בו תוכלו לצאת ולחלץ את עצמותיכם.
  • בחירת האתרים: רצוי שהטיול יכלול מגוון של אתרים / אטרקציות אשר עשויים להיות חביבים על הילדים ובמינון נכון שלא יהווה קפיצה מאטרקציה לאטרקציה מצד אחד ומנגד שלא ישעמם אותם. בשלב התכנון חשוב לזכור תמיד כי התמונות המרהיבות במוזיאון רמברנט באמסטרדם יעניינו את הילדים הרבה פחות משיט תעלות או לחלופין ביקור במוזיאון הבירה של הייניקן אם מדובר במתבגרים.
  • תכנון הטיול: יש לקחת בחשבון כי התכנון המדוקדק עליו עמלנו רבות טרם יציאתנו מהארץ, עשוי להפוך בלתי רלוונטי מייד עם הגיענו ליישומו בפועל. במידה והילדים נהנים במקום כלשהו (דבר אשר לרוב יגיע יד ביד עם מעט שקט להורים...), אין טעם לעזוב את המקום רק כדי להספיק להגיע לאתר נוסף בגלל שכך תכננו בתוכנית המקור, וחשוב לזכור כי בטיול עם ילדים תוכנית הטיול כולה היא בסיס לשינויים.
  • אוכל: האוכל הינו סעיף העלול להוסיף לתקציב הטיול נפח רב וזאת מכיוון שאכילה יומיומית במסעדות עם ילדים אינה פשוטה ועשויה להיות יקרה מאוד. גם כאן, כמו בסעיף הלינה, קל יותר וזול יותר ככל שמתרחקים מהעיר כיוון שלרוב בצימרים ובבתים ניתן גם להכין ארוחות קלות וכריכים למהלך היום. פתרון נוסף אשר עשוי להיות אידיאלי בטיול עם ילדים הוא המסעדות האיטלקיות, מסעדות אלו לרוב אינן מאוד יקרות, ובעוד ילדכם יאכלו פיצה, תוכלו אתם להזמין מנה ראויה של פסטה או לזניה ולהתענג על כוס יין איכותית.
כמה זה עולה?
- חופשה משפחתית בת שבוע ל-4 נפשות בכפר נופש בהולנד בקיץ, תעלה 899 דולר לאדם כולל טיסות, רכב משפחתי ו- 7 לילות בבקתת עץ בכפר הנופש (כ-3,600 דולרלמשפחה). מי שירצו ללון בצימרים יוכלו לרכוש טיסה ולשכור רכב משפחתי לשבוע ב-599 דולר לאדם (כ-2,400 דולר למשפחה).
- חופשה משפחתית בכרתים ל-6 לילות ל-4 נפשות בקיץ, כולל טיסות, העברות, לינה במלון 5 כוכבים, על בסיס "הכל כלול", תעלה 789 דולר לאדם (כ-3,200 דולר לכל המשפחה).
- חופשה משפחתית בצפון איטליה ל-6 לילות ל-4 נפשות בקיץ, כולל: טיסות, ו- 6 לילות במלון 4 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, תעלה 789 דולר לאדם (כ-3,150 דולר לכל המשפחה).
אפשרות בילוי נוספת: חופשה משפחתית בוילה או טירה
חברת 'אינטרהום' השוויצרית שנכנסה לאחרונה לישראל, מציעה הקיץ חופשה משפחתית באירופה במגוון טירות, וילות, בתי חווה, בתים ודירות. לחברה עשרות אלפי בתים באירופה - באיטליה, בצרפת, בשוויץ, בספרד, וביתר מדינות אירופה.
כמה התענוג עולה?
- וילה בלוודר דה ויצ'י איטליה: נבנתה במאה ה- 19 על הגבעות של מונטלבנו כ-2 ק"מ מהעיירה וינצ'י. הווילה טובלת בגינה גדולה ושמורה, עם בריכה פרטית (6X12 מטר), ריהוט גן ואפשרות להכנת ברביקיו. הווילה מדורגת ב-4 מתוך 5 כוכבים, וברמה גבוהה, כוללת 6 חדרים ומשתרעת על פני 200 מ"ר בשלושה מפלסים. הווילה מיועדת לשהייה של 11 אנשים. מחיר: בתקופה אוגוסט - ספטמבר בין 2,950 אירו, יורד ל 1,950 אירו, לשבוע.
- וילה בקלונג בקוסטה ברווה, ספרד: וילה ברמת 4 כוכבים, בת 4 חדרים המיועדת עד 6 איש. הוילה שוכנת כ-3 ק"מ מקלונג, כפר נופש בן 6,000 תושבים בקוסטה ברווה, אזור שבו עיירות חוף נאות, מציע נוף מרהיב, מפרצים וחופים חוליים. מחיר: בין 760 אירו ל 2,500 אירו לשבוע על-פי העונה.
- צילה טל פאנאל בג'סרי, מלטה: וילה ברמת 3 כוכבים, ממוקמת כחצי ק"מ מהכפר ג'סרי, הממוקם בחלקו הצפוני של האי כק"מ וחצי מחוף הים, בסופו של עמק ג'סרי כ-3 ק"מ מויקטוריה. לוילה מרפסת רחבה עם ריהוט גן ונוף עד לים, בריכת שחייה, גן פורח ושרותי נקיון. בסביבה ניתן למצוא חנויות, מרכול, מסעדה ובר. מחיר: 350 אירו עד 750 אירו על-פי העונה.

וילה למשפחה במלטה [צילום: יח"צ]
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נופש עם ילדים: טורקיה - אאוט; יוון ומערב אירופה בביקושי שיא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בני זוג מקריית מלאכי נהרגו מפגיעת משאית בכביש אשדוד - תל אביב
אלעזר לוין
אור סיטי תפקיד כספים אצל נאמן כביטחון לקונים    תתחייב למחיר קבוע ולמועד מסירה סופי    "הדירות שלנו יהיו זולות ב-17.5% מאלו של מתחרים"    חברי הקבוצה ישלמו מע"מ על מרכיב הקרקע    חושפת: גובה דמי ארגון של 7%
מירב ארד
מעל 50 מיליון מבקרים, מתוכם 3.6 מיליון מבקרים מחו"ל, הגיעו לבקר באורלנדו בשנה שעברה    מספר דומה של מבקרים צפוי להיות גם ב-2011
אלעזר לוין
ענבל אור: "אין מגרשים, ולצערי המחירים יעלו ולא יירדו"    אבן פינה לפרויקט ברמת-גן תונח בשבוע הבא
יפעת גדות
המנהיג בן ה-56 הודה כי זהו הניתוח השני שעבר לאחר הליך קודם שבוצע ב-10 ביוני, בו הוסר גידול מאזור אגן הירכיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il