X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגשמה של הצרכים הבסיסיים יותר - כסף, מזון או מחסה - נמצאה קשורה בצורה משמעותית יותר להערכה חיובית כלפי החיים ולדרך בה הנשאלים דירגו את חייהם על סקלה שנעה מהגרוע לטוב
▪  ▪  ▪
צרכים בסיסיים [צילום: פלאש 90]
הבסיס לאושר לא מסתתר בארנק
יפעת גדות
הממצא העיקרי שעלה מניתוח נתונים של שלושה מחקרים: "כסף מביא איתו עצמאות, אך אינו תורם לתחושת סיפוק או אושר"
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
הבחירות שלנו בחיים - המפתח לאושר

   יפעת גדות
האושר - מדבק

בשנת 1943, הפסיכולוג האמריקני אברהם מסלאו הניח כי כל בני האדם מחפשים להגשים אחר צרכים, אותם הציג בצורה של פירמידה. בסיס הפירמידה, שהוא האמין שחייב להיות במקום הראשון, סימל את הצרכים הבסיסיים, כדוגמת מזון, שינה ויחסי מין.
ביטחון והגנה נמצאים בשלב הבא, על-פי ראייתו, אחריהם אהבה והשתייכות, הערכה, ובסופו של דבר - בראש הפירמידה - איכות, אותה כינה "הגשמה עצמית". מסלאו האמין כי אנשים המגשימים צרכים אלו מאושרים ושמחים יותר מאלו שלא.
במסגרת מחקר חדש, חוקרים מאוניברסיטת אילינוי שבארצות הברית העמידו את התיאוריות של מסלאו למבחן בעזרת נתונים מ-123 מדינות המייצגות את האזורים העיקריים בעולם.
אין כמעט מי שלמד פסיכולוגיה במסגרת כלשהי שלא שמע על אברהם מסלאו ועל תיאוריית הצרכים שלו, אך שאלה אחת תמיד ליוותה את התיאוריה: היכן ההוכחה? ולמרות שסטודנטים למדו את התיאוריה, מחקרים מדעיים לא תמכו בה מעולם.
החוקרים פנו ל'משאל גאלופ העולמי', שביצע סקרים ב-155 מדינות בין השנים 2005 ל-2010, שכללו שאלות בנושאים כמו כסף, מזון, מחסה, ביטחון, תמיכה חברתית, תחושה של הערכה, מיומנויות, וחוויות של רגשות חיוביים ושליליים.
הם גילו כי הגשמה של צרכים שונים, כפי שהוגדרו על-ידי מסלאו, אכן הייתה עניין אוניברסלי וחשוב לרמת האושר האינדיבידואלי. אך לסדר של הצרכים על בסיס הפירמידה הייתה השפעה קטנה מאוד על הדרך בה תרמו לתחושת הסיפוק בחיים ולתחושת ההנאה.
הם גילו גם כי הגשמה של הצרכים הבסיסיים יותר - כסף, מזון או מחסה, לדוגמה - הייתה קשורה בצורה משמעותית יותר להערכה חיובית כלפי החיים ולדרך בה הנשאלים דירגו את חייהם על סקלה שנעה מהגרוע לטוב. תחושת סיפוק מצרכים "גבוהים" יותר - תמיכה חברתית, הערכה, אוטונומיה - הייתה קשורה יותר להנאה מהחיים - כלומר, לתחושות חיוביות יותר ופחות שליליות.
ממצא חשוב היה העובדה שלאנשים הייתה הערכה גבוהה יותר לחיים כשאנשים אחרים בחברה הגשימו גם הם את צרכיהם, כלומר ששביעות הרצון מהחיים אינה עניין אינדיבידואלי בלבד, אלא תלויה במידה ניכרת באיכות החיים של האזרחים האחרים.
ממצאי המחקר מראים כי התיאוריה של מסלאו נכונה במידה רבה. בתרבויות בכל העולם הגשמת הצרכים אותם ציין הייתה קשורה ישירות לאושר. אך השוני היחיד מהתיאוריה שהציג הוא שאנשים יכולים לדווח על קשרים חברתיים טובים ועל תחושה של מימוש והגשמה גם אם הצרכים הבסיסים שלהם לא לגמרי הוגשמו. שינוי נוסף של התיאוריה היא העובדה שצרכים שונים משפיעים על סוגים שונים של תחושות סיפוק.

כל הבריאת בכף ידך
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרים מחפשים אחר מרכיבי האושר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
על-פי הצעת החוק, שעון הקיץ יתארך ל-193 ימים בממוצע לעומת 182 ימים כיום
מירב ארד
פרנקל-רונן מונתה לתפקיד לאחר שבמשך חצי שנה פעלה החברה ללא יו"ר    כהונת היו"ר הקודם בן-ציון סלמן הסתיימה בחודש ינואר ומאז לא הובא מועמד מטעם שרי הממשלה
יפעת גדות
רופא בכיר במכון למחלות ריאה בשיבא איתר דיווחים בדבר מחקרים ראשוניים בהם נעשה ניסיון לסילוק אזורי ריאה פגועים על-ידי שימוש בדבק ביולוגי ולראשונה בישראל טופלו חולי נפחת בשיטה
מירב ארד
הולנד מרכזת את עיקר הביקושים לטיולי משפחות, אך גם אורלנדו ותאילנד הם יעד מועדף    על-פי ההערכות כ-1.2 מיליון ישראלים יצאו הקיץ לחו"ל, מתוכן כרבע משפחות
עידן יוסף
בני זוג מקריית מלאכי נהרגו מפגיעת משאית בכביש אשדוד - תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il