X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט בחקירתו הנגדית: התביעה עושה דברים שמקומם לא יכירם בבית משפט התביעה ביקשה להוכיח שאולמרט ידע בזמן אמת שטלנסקי כיסה את חובותיו מהקמפיין לראשות עיריית ירושלים ב-1998; אולמרט עמד בתוקף על כך שלא ידע זאת והכחיש את עדותו של מסר
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. "יש תביעה ויש תביעה" [צילום: פלאש 90]

"הנחיתי את עורכי דיני שיתנו לי להשיב". כך אמר (ב', 4.7.11) אהוד אולמרט בתחילת חקירתו הנגדית בידי התובע, עו"ד אורי קורב. למרות זאת, כבר חמש דקות לאחר תחילת החקירה הנגדית, התנגדה עו"ד נוית נגב לשאלותיו של קורב בנוגע למגעיו של אולמרט עם סניגוריו במהלך עדותו.
הרוחות התלהטו במהירות, כאשר קורב ביקש לדעת מי מהסניגורים מייצג בדיון זה את אולמרט, שכן: "אני רואה פה להקה שלמה". עו"ד מיכה פטמן קם והגיב: "להקה זה של בעלי חיים, אני לא מוכן שעו"ד קורב יתייחס אלי כאל חלק מבעלי חיים". הנשיאה מוסיה ארד דרשה משני הצדדים לשמור על כללי הנימוס ולהימנע מהערות מהספסלים.
מאוחר יותר טען קורב, כי הסניגורים הקריאו בעת החקירה הראשית "בצורה מסלפת וסלקטיבית", ולמרות זאת לא התערב. לאור זאת אמר, כי הוא יקריא קטעים לפי בחירתו, וביקש שהסניגורים לא יתערבו בחקירתו-שלו, אלא אם כן הוא טועה בציטוטים.
"לא אשנה מתשובתי"
קורב הודיע, כי בתחילת חקירתו יבקש להוכיח, כי אולמרט ידע שמשה טלנסקי כיסה את חובה של עמותת "ירושלים מאוחדת בראשות אולמרט" אשר מימנה את הקמפיין שלו לראשות עיריית ירושלים בשנת 1998. בכתב האישום נטען, כי לעמותה נותר גרעון של 1.7 מיליון שקל וטלנסקי מימן אותו בהעברת 300,000 דולר. אולמרט טען בעדותו ששמע על כך לראשונה בחקירתו במשטרה, וקורב אמר שיבקש להוכיח שאולמרט ידע על כך בזמן אמת.
אולמרט שב ואמר, כי מסר הוא שטיפל בכל ענייני העמותה, ורק בדיעבד אמר לו שהמדובר בטלנסקי. "הגישה שלו [של מסר - א.ל.] הייתה שלא יהיה חוב, וגם אם יהיה חוב - לא תהיה בעיה להחזיר אותו", אמר. קורב הקריא לאולמרט קטעים מעדותו של מסר, לפיהם אולמרט ידע בזמן אמת שמדובר בטלנסקי, אך אולמרט הכחיש את הדברים. לדברי אולמרט, ההיפך הוא הנכון - מסר עצמו העיד שאולמרט כלל לא ידע עד 2002 שיש גרעון. "אני לא אשנה מתשובתי גם אם אשאל עוד פעם ועוד פעם, כי זו האמת", אמר.
קורב שאל את אולמרט האם היה למסר סיבה כלשהי לפגוע בו. אולמרט השיב בשלילה ואמר, כי מסר רצה להגן על עצמו. קורב טען, כי ניכר בעדותו של מסר שלא רצה לפגוע באולמרט ושהוא נאלץ לעשות זאת. אולמרט השיב: "אני זוכר את דבריו של התובע, שמר מסר שיקר במשטרה". קורב השיב: "אמרתי שהוא שיקר ולא אמר את כל האמת, והוא עשה את זה כדי להגן עליך". קורב רמז, כי לדעתו בידי מסר מידע מפליל נוסף על אולמרט, אותו לא חשף.
מסר העיד, כי שלח לאולמרט מכתב ובו נזכר במפורש שמו של טלנסקי כמי שכיסה את הגרעון, אך אולמרט הכחיש שראה אי פעם מכתב זה. קורב הציג לאולמרט קטעים מחקירתו של מסר בידי עו"ד נבות תל-צור, ולפיהם גם ההגנה סבורה שהראה לאולמרט את המכתב. אולמרט השיב, שלדעתו מסר אמר שכל רצונו היה להגן על עצמו, וכי מסר אישר שהסתיר מאולמרט את זהותו של טלנסקי. קורב השיב, כי ההגנה מעולם לא עימתה את מסר עם כך שהראה לאולמרט את המכתב.
אולמרט אישר, כי הייתה לו שיחה כללית עם מסר בשנת 2002 על חובה של העמותה ומי אמור לשאת בו, וכי הוא סירב לכסות אישית את החוב בנימוק שאין לכך הצדקה. מסר העיד שהיו מספר שיחות בנושא כאשר כיהן אולמרט כשר התמ"ת, ואילו אולמרט אמר שאינו זוכר מספר שיחות, אך אינו יכול לסתור את דבריו של מסר. לעומת זאת, הכחיש אולמרט בתוקף את גירסתו של מסר, לפיה שמו של טלנסקי עלה בשיחות אלו.
"השאלה הזאת מעוותת, כדרכה של התביעה"
לדברי קורב, גם הסניגורים קיבלו את טענתו של מסר לפיה היה ויכוח ביניהם על החזרת הקטע לטלנסקי ולא על לקוח אנונימי של מסר שכיסה את החוב. אולמרט השיב: "אני לא עומד כאן כדי לחוות דעה על שאלות של סניגורי. נשאלתי אם ידעתי שזה טלנסקי והשבתי על כך [בשלילה - א.ל.]".
כאשר שב קורב ולחץ, אמר אולמרט: "השאלה הזאת מעוותת, כדרכה של התביעה בהרבה מקרים, את מה ששואל בא-כוחי. זה מתייחס לזמן בו כבר היה ידוע שזה טלנסקי, ולא היה טעם להתייחס לזה כאל אדם אנונימי. הניסיון להציג את הדברים אחרת הוא תרגיל של חקירה נגדית, וכבר ראינו תרגילים. ראינו כל מיני דברים שמקומם לא יכירם בבית משפט. יש תביעה ויש תביעה, והתביעה הזאת לא למדה דברים שיודעת תביעה במדינות אחרות, שיש מקומות להרכין את הראש וקצת נימוס".
אולמרט השיב במתקפה שלו, ואמר שהתביעה לא שאלה את מסר מדוע הלך לעו"ד רם כספי, סיפר לו על קבלת הכסף מטלנסקי וביקש ממנו שלא יספר לסניגורו-שלו, עו"ד אלי זהר. "לא צריך להיאחז בגלימות של עורכי הדין", הרים אולמרט את קולו. לדבריו, למסר היה אינטרס להסתיר את מקור הכסף. "אני לא אשיב יותר, אלא אם כן כבודכם יורו לי אחרת, לשאלה שכבר נשאלה שמונה פעמים".
"אני לא חושב שאורי מסר שיקר והוא בטח לא רוצה להזיק לי. אורי מסר במצוקה, כי הם [התביעה - א.ל.] הכניסו אותו למצוקה ואנחנו יודעים באיזה מצב הוא היה", אמר אולמרט בהסבירו מדוע טען מסר שידע על זהותו של טלנסקי. אולמרט הוסיף, כי לא היה לו כל אינטרס להסתיר את זהותו של טלנסקי אם היה יודע עליה, שכן לא הסתיר את הקשרים ביניהם.
השופט יעקב צבן העיר לקורב, כי הוא שואל שאלות ארוכות מדי ולכן מקבל תשובות ארוכות מדי, "ואנחנו לא יודעים מה לעשות עם זה". הוא ביקש מקורב לעבור לשאלות קצרות וממוקדות כדי לקבל תשובות מתאימות.

תאריך:  04/07/2011   |   עודכן:  04/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובע רומז: בידי מסר מידע מפליל נוסף על אולמרט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
תירוצים מין הגורן ומן היקב
יוסיי  |  4/07/11 12:02
2
לא מאמין לפרקליטות
אביאל לוי  |  4/07/11 12:17
 
- חמוֹרים
עידן סובול  |  4/07/11 15:34
3
הדרך לכלא רצופה בשאלות ארוכות ל"ת
מידי. ככה זה.  |  4/07/11 12:31
4
הבן אדם יודע שיש לו חוב של 1.7
מיליון ולא שואל   |  4/07/11 12:53
5
שילמדו כל חבריו של אולמרט, הוא
זורק את כולם לכלב  |  4/07/11 13:18
6
לא ידעתי שהתרנגולים הם חיות
התייחסות לפטמן  |  4/07/11 13:41
 
- " חבורת הרקליטים" עולה הון עתק
ומי הכסף לאולמרט?  |  4/07/11 15:35
7
מקומם לא יכירם
עידן סובול  |  4/07/11 15:27
 
- וטרם דיברנו על כת השטן
הנ"ל  |  4/07/11 16:27
8
סיפורי הופמן
א.ל. רמת-גן  |  4/07/11 16:12
9
מילכוד מטומטם
שוטים ועקרבים  |  5/07/11 04:34
10
יש לבדוק מי מממן את-אולמרט
אברהאמי  |  5/07/11 16:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יישפטו בבתי משפט אירנים שלא בפניהם, לפני שיופנו לבתי הדין הבינלאומיים הרלוונטים    בין האישים - שר ההגנה האמריקני דונלד רמספלד ומפקדים בהווה ובעבר במחנה המעצר בגואנטנמו
מירב ארד
גוגל, אד"י, גלי צה"ל, שטראוס, יאיר לפיד ומרצדס הם 6 מותגים מתוך 272 מותגי העל של ישראל לשנת 2011 שהוכרזו הבוקר על-ידי ארגון Superbrands ישראל
מירב ארד
המענק ניתן לעובדי המגזר הציבורי במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בינואר השנה    יו"ר ועד העובדים: תשלום המענק בעת הזו הוא הבעת הערכה על העבודה הקשה
עירן פאר
אחרי תשואה של 1,100%: ימכור הבנק 3%-4% ממניות החברה בהן הוא מחזיק    המכירה צפויה להתבצע במהלך הרבעון השלישי    ‏‎‎רווח ההון הצפוי, כ-500-400 מיליון ש'
יפעת גדות
החייל, רב-טוראי, פתח באש בזמן שהיה בתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il