X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פארק רמת מנשה [צילום: אייל ברטוב]
חבל רמות מנשה זכה בתואר העולמי מרחב ביוספרי
התואר הוענק לחבל ארץ זה לאור השילוב הנכון וקביעת כללי התנהגות בסדרת האיזון בין האדם לסביבתו, תוך דאגה לאיכות חייהם של הדורות הבאים

המהלך להכרת חבל רמות מנשה כמרחב ביוספרי החל לפני כעשור, בעת תכנון פארק יערות מנשה שיזמה הקק"ל. התכנון התבצע מתוך ראייה סביבתית רחבה אשר כללה בתחום התוכנית גם יישובים ושטחים חקלאיים, תוך תיאום הדוק עם ראשות המועצה האזורית. המהלך הושלם ביום רביעי שעבר (29.6.11) בדרזדן שבגרמניה, כאשר מועצת אונסק"ו הכריזה על חבל ארץ רמות מנשה כמרחב ביוספרי.
חבל ארץ רמות מנשה משתרע על כ-84,000 דונם הכוללים יערות, שמורות טבע, שטחי חקלאות ושדות מרעה, כמו גם שישה יישובים כפריים, המהווים חלק ממכלול הפארק: מושב עין העמק והקיבוצים גלעד, דליה, רמת השופט, עין השופט ורמות מנשה.
התואר הוענק לחבל ארץ זה לאור השילוב הנכון וקביעת כללי התנהגות בסדרת האיזון בין האדם לסביבתו, תוך דאגה לאיכות חייהם של הדורות הבאים. יצוין כי אזור רמות מנשה משותף לקרן הקיימת לישראל, המועצה האזורית מגידו וארגונים ירוקים נוספים.
לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל: המאפיין העיקרי של האזור הוא שילוב של יערות נטע אדם ויערות טבעיים של אלון תבור, מרחבים פתוחים, שדות ומטעים, מעיינות ופלגים זורמים. המדרונות המתונים והאופי הכפרי של היישובים אומרים כולם שלווה. קרן קיימת לישראל, יחד עם המועצה האזורית מגידו ותושייה, יזמו מהלך שתכליתו לשמר את אופיו של האזור. המטרה הושגה והאזור הוכרז ע"י אונסקו העולמית כמרחב ביוספרי, העונה על שורה של עקרונות וקריטריונים הנוגעים לביוספרה של שיתוף ציבור תושבי המרחב, פיתוח בר קיימא, שמירה על ערכי טבע מגוונים, במטרה לאזן בין צרכי האדם העכשוויים, העתידים וערכי שמירת הטבע.

תצפית מבית ראס [צילום: קק"ל]
תאריך:  04/07/2011   |   עודכן:  04/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפי שטנצלר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבל רמות מנשה זכה בתואר העולמי מרחב ביוספרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המשלחת תמנה כ-100 ספורטאים, מאמנים, צוותי רפואה וצוותים מקצועיים על ציודם המיוחד    בנוסף יוטבע לוגו הוועד האולימפי בישראל על מטוסי אל-על, בסמוך לדגל ישראל
מירב ארד
סקר הצרכנות "אינדקס מסטרקארד" מגלה כי גברים מעדיפים כרטיסי זהב או פלטינה ומשתמשים יותר בכרטיס בחו"ל    הנשים מעדיפות להשתמש בכרטיס הראשון שהונפק להן ומשתמשות יותר באפשרות לתשלומים ללא ריבית
יפעת גדות
יעקב ליצמן הבהיר בפגישה עם ראשי עמותת ער"ן כי הוא מאמץ את עמדתם בנוגע לאחריות המדינה להעניק שירות עזרה ראשונה נפשית למצבי מצוקה, שכן "מצוקה נפשית דומה לכל פגיעה פיסית אחרת"
איתמר לוין
ערעורו של שר האוצר לשעבר נדחה בשל ריבוי גרסאותיו, שעמדו בסתירה לראיות התביעה    ריבלין: כאשר אדם מקבל כספים במזומן בצורה שיטתית - זהו מעשה שמעליו דגל שחור של אי-חוקיות המחייב אותו למסור הסבר    קובע שעונשו של הירשזון "משקף, בדוחק מסוים, את חומרת המעשים"
איתמר לוין
אולמרט בחקירתו הנגדית: התביעה עושה דברים שמקומם לא יכירם בבית משפט    התביעה ביקשה להוכיח שאולמרט ידע בזמן אמת שטלנסקי כיסה את חובותיו מהקמפיין לראשות עיריית ירושלים ב-1998; אולמרט עמד בתוקף על כך שלא ידע זאת והכחיש את עדותו של מסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il