X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאשים: מסר הוחזק במעצר בפרשת הולילנד "בתנאים מחפירים ומשפילים מאין כמותם" במשך 11 יום טוען שהיפנה את מסר לטלנסקי לקבלת כספים, הרבה לפני שנוצר החוב בעקבות קמפיין 1998
▪  ▪  ▪
אורי מסר. מדוע נקלע למצוקה [צילום: מוטי קמחי - הארץ]

"התובע בא ורומז שבגללי אורי מסר נקלע למצוקה. אלו דברי הבל", אומר (ב', 4.7.11) אהוד אולמרט בהמשך חקירתו הנגדית.
התובע, אורי קורב, טען, כי אולמרט השמיץ את מסר כאשר רמז, כי הוא הסתיר את שמו של משה טלנסקי כמי שכיסה את חובות הקמפיין שלו, משום שמסר ביצע פעולות כספיות פסולות. אולמרט השיב, כי הוא מחבב את מסר, אם כי אין זה אומר שלא עשה טעויות. לדברי אולמרט, היחיד שהשמיץ את מסר היה קורב עצמו, ו"מי שהביאו את מר מסר למצב בו היה, ראוי שייזהרו".
קורב הוסיף וטען, כי אולמרט זרק לפתחו של מסר גם את היעלמותם של 150,000 דולר וכי "אתה בוחר להשמיץ את מר מסר בכל פעם שאתה נקלע לפינה וגרסאותיך אינן מתקבלות על הדעת". אולמרט שב על גירסתו, כי לא ידע מה עלה בגורלו של סכום זה.
לדברי קורב, מסר נקלע למצוקה משום שנאלץ בחקירתו לומר את האמת ולהפליל את ידידו הוותיק, ומשום שאולמרט פיזר רמזים למעשים פסולים שעשה מאחורי גבו. "זה פגע במר מסר הרבה יותר מאשר כל חוקר משטרה", אמר. אולמרט השיב, כי מסר הוחזק במעצר "בתנאים מחפירים ומשפילים מאין כמותם" למשך 11 יום בפרשת הולילנד, בטרם הוחלט שלא להעמידו לדין. עוד אמר, כי מסר הואשם שקיבל עבורו כספי שוחד והתברר שהדבר עורבא פרח.
אולמרט התייחס גם לטענתו של קורב, לפיה כבר בהודעתו במוצאי יום העצמאות 2008 הטיל את האשמה על מסר. לדבריו, הוא סיפר את האמת על יחסיו עם טלנסקי ומסר. אולמרט הוסיף: "אין לי ספק, והדברים עוד יתברר, ששחקו את מר מסר עד דק". הנשיאה מוסיה ארד הפסיקה את אולמרט בנקודה זו, לא לפני שהסביר שהוא אומר זאת לאחר שהואשם כאמור באחריות למצבו של מסר. אולמרט שב והדגיש, כי לא ידע על מערכת היחסים בין מסר לטלנסקי בנושאים שלא נגעו אליו.
קורב התייחס לפנייתו של מסר לעו"ד רם כספי בנוגע לטלנסקי. אולמרט טען קודם לכן, כי באותה שיחה ביקש מסר מכספי להסתיר מבא-כוחו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, את זהותו של טלנסקי. ואולם, טען קורב, סניגוריו של אולמרט כלל לא טענו בחקירתו של מסר, כי הוא רצה להסתיר את זהותו של טלנסקי, אלא את עצם פנייתו לכספי. אולמרט השיב, כי שיחה זו התנהלה בשנת 2006, בעוד בפברואר 2002 - לפי גירסתו של מסר עצמו - קיבל אולמרט את המכתב בו תועד החוב לטלנסקי.
קורב ציין, כי בכוונת התביעה להעלות בסיכומיה את העובדה שההגנה לא עימתה את מסר עם גירסתו של אולמרט, והוא סבור שמן ההגינות לאפשר לאולמרט להשיב על כך. ואולם השופט יעקב צבן קבע, כי אין מקום לבקש את חוות דעתו של אולמרט על החקירות שביצעו פרקליטיו. אולמרט האשים את קורב בניסיון להכשילו, בכך שהציע לו שלא להשיב על שאלות בנוגע למסר, וטען שאם כך יעשה - יוכל קורב להשתמש נגדו בחוסר רצונו לענות.
עוד טען אולמרט, כי טלנסקי מעולם לא פנה אליו בנוגע לאותו חוב של כיסוי גרעון העמותה. הוא גם הצביע על כך שבשנת 2002 קיבל מסר מטלנסקי תרומות לכיסוי חוב מ-1999, ולמרות זאת לא עולה החוב-כביכול. "אז אולי טלנסקי לא ידע בכלל, ומתי לטלנסקי נודע שכספים שלו שילמו לבטוחה. לצערי, כל מיני שאלות עולות, והן לא נובעות מחוסר הגינות חס וחלילה, ואף אחד לא יסכסך ביני לבין מסר. הוא היה במצוקה, והרגיש שלא נהג כשורה [בניהול כספי העמותה - א.ל.], וחיפש דרך להיחלץ מהמצוקה", הוסיף.
בתשובה לשאלות השופטים אמר אולמרט, כי הוא אשר היפנה את מסר לטלנסקי לשם איסוף תרומות לקמפיין שלו, בשלב מוקדם מאוד אך אינו זוכר מתי בדיוק. "זה שמכאן ואילך לא הייתי מעורב בעניין, על זה אין ויכוח", הוסיף. הוא הכחיש את הטענה שעלתה בעדויות התביעה, לפיה היפנה את מסר לטלנסקי רק כאשר נוצר החוב בעמותה אחרי בחירות 1998.

תאריך:  04/07/2011   |   עודכן:  04/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: התובע מאשים אותי במצוקתו ובמצבו של מסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר לשקר בחלק מהזמן לא ניתן
rehvot  |  4/07/11 14:17
2
למה אולמרט מואשם ולא מסר שותפו ל"ת
נחמה מגן  |  4/07/11 16:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
התואר הוענק לחבל ארץ זה לאור השילוב הנכון וקביעת כללי התנהגות בסדרת האיזון בין האדם לסביבתו, תוך דאגה לאיכות חייהם של הדורות הבאים
מירב ארד
המשלחת תמנה כ-100 ספורטאים, מאמנים, צוותי רפואה וצוותים מקצועיים על ציודם המיוחד    בנוסף יוטבע לוגו הוועד האולימפי בישראל על מטוסי אל-על, בסמוך לדגל ישראל
מירב ארד
סקר הצרכנות "אינדקס מסטרקארד" מגלה כי גברים מעדיפים כרטיסי זהב או פלטינה ומשתמשים יותר בכרטיס בחו"ל    הנשים מעדיפות להשתמש בכרטיס הראשון שהונפק להן ומשתמשות יותר באפשרות לתשלומים ללא ריבית
יפעת גדות
יעקב ליצמן הבהיר בפגישה עם ראשי עמותת ער"ן כי הוא מאמץ את עמדתם בנוגע לאחריות המדינה להעניק שירות עזרה ראשונה נפשית למצבי מצוקה, שכן "מצוקה נפשית דומה לכל פגיעה פיסית אחרת"
איתמר לוין
ערעורו של שר האוצר לשעבר נדחה בשל ריבוי גרסאותיו, שעמדו בסתירה לראיות התביעה    ריבלין: כאשר אדם מקבל כספים במזומן בצורה שיטתית - זהו מעשה שמעליו דגל שחור של אי-חוקיות המחייב אותו למסור הסבר    קובע שעונשו של הירשזון "משקף, בדוחק מסוים, את חומרת המעשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il