X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחקר המושתף לאוניברסיטות בן-גוריון וג'ורג'טאון מצא כי שפה אסרטיבית מדגישה את חשיבות ודחיפות העניין הסביבתי. דווקא ניסוח בשה עדינה יותר, כגון "כדאי למחזר", עלול להיתפש כלא רציני
▪  ▪  ▪
שמירה על הסביבה. החשיבות היא במסר [צילום: פלאש 90]

מחקר משותף של ד"ר אמיר גרינשטיין מהפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון, ד"ר אן קרונרוד מ-MIT, וד"ר לוק וות'יו מאוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון, מצא שכאשר נושא סביבתי באמת חשוב לאנשים, הם מעדיפים לשמוע מסרים אסרטיביים, כמו "חייבים למחזר!".
הסיבה לכך היא, ששפה אסרטיבית מדגישה את החשיבות והדחיפות של העניין הסביבתי. דווקא ניסוח בשפה עדינה יותר, כגון "כדאי למחזר", עלול להיתפש כיחס לא רציני לנושא.
החוקרים ערכו ניסוי חדשני, בו הם מיקמו קישורים (לינקים) ממומנים במנוע החיפוש של גוגל, שקראו לחתום על עצומה למען ניקיון הים התיכון. הקישורים נוסחו בצורה אסרטיבית או עדינה. בתור מילות חיפוש שהעלו את הקישורים, החוקרים הגדירו מילים שמעידות על חשיבות נושא הים התיכון למחפש, כמו למשל "זיהום הים התיכון" או "מצב הים", לעומת מילים כלליות כמו "הוראות סריגה" או "חדשות", שלא מעידות על חשיבות הנושא למחפש.
בניתוח מספר האנשים שהקליקו על הקישור מצאו החוקרים שאנשים שהנושא היה חשוב להם הקליקו יותר על הקישורים האסרטיביים, בניגוד לאנשים שחיפשו נושאים כלליים. ניסויים נוספים של החוקרים מראים שחשיבות העניין הסביבתי ניתנת לזיהוי בקהלי יעד שונים והתאמת מידת האסרטיביות של המסר לקהל היעד יכולה לתרום להצלחת הקמפיין הסביבתי.
מאמר בנושא זה אמור להתפרסם בגיליון הבא של כתב העת (JM) Journal of Marketing - שיופיע בתחילת 2012.

תאריך:  05/07/2011   |   עודכן:  05/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש קובע: מסר סביבתי צריך להיות אסרטיבי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על פארקים אורגנים שמעתם?
ראספוטין בן מדביד  |  7/07/11 16:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לגברים שהאצבע המורה שלהם קצרה יותר מהקמיצה יש איבר מין ארוך יותר    מדידה שיכולה לשמש גם ככלי רפואי פוטנציאלי
אלעזר לוין
פנינה רוזנבלום מגיבה על ההתקפות של ענבל אור    "הייתה אמורה לשלם עוד מיליון שקל - ולא שילמה"    בדיקת News1: אור העלתה דרישה שאין אפשרות למלאה
יפעת גדות
כמה פעמים שמעתם את הילד שלכם צורח "משעמם לי!"    "איך מוצאים זמן להיות עם הילד שלי כשאין לי אף פעם זמן? ועד שמצאתי זמן... מה עושים עם הילד בזמן הזה?"
עידן יוסף
איוב קרא מתגונן: "אופי הפגישה והכחשתי כי התקיים מפגש פוליטי, כלל לא הפריע לידיעות אחרונות לפרסם באותיות קידוש לבנה ולטעון כי נפגשתי עם ניאו נאצי"
מירב ארד
פרץ מחליף את אמנון גדעון שפורש מתפקידו    בתפקידו האחרון כיהן פרץ כראש אגף משאבי אנשו של המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il