X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שהכחיש בחקירתו במשטרה את קיומה של הקופה אצל מסר, בשל האווירה ומשום שראה זאת כחלק מהאשמתו בשוחד השופט: למה לא אמרת בפשטות מהו הקשר בינך לבין מסר? אולמרט: שום דבר שם לא היה פשוט טוען: לא פרסתי את מלוא הגירסה כי חשתי שאין לי סיכוי להישמע
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. הסביר את תשובתו בנסיבות החקירה [צילום: פלאש 90]

חקירתו הנגדית של אהוד אולמרט התמקדה (יום ג', 5.7.11) בנושא "הקופה הסודית" של אולמרט, שלטענת המדינה הוחזקה במשרדו של עו"ד אורי מסר ולאחר מכן בסניף בנק לאומי בירושלים. המדינה אומרת כי בקופה זו הוחזקו מאות אלפי דולרים שהתקבלו במזומן ממשה טלנסקי וממקורות אחרים. התובע, עו"ד אורי קורב, ניסה להוכיח שלאולמרט היו גרסאות שונות בנושא זה.
אולמרט אישר, כי קיבל מאות אלפי דולרים במזומן כתרומות פוליטיות עד שנת 2003, שאת רובם העביר לשולה זקן כדי שתעביר אותם למסר. עוד אמר, כי ייתכן שחלק מהכסף העביר בעצמו למסר. קורב התמקד בכך שהכספים היו במזומן, אולי לאחר קביעת בית המשפט העליון (ב', 4.7.11) בפרשת הירשזון, כי קבלת כספים במזומן בעידן המודרני מעוררת חשד כבד בנוגע למקורם.
קורב טען, כי גירסתו של אולמרט במשטרה בנושא הקופה הסודית הייתה שקרית. בין היתר אמר אולמרט בחקירתו, כי לא היה קשר כספי כלשהו בינו לבין מסר בתקופת כהונתו כשר התמ"ת, למעט תשלומים עבור שירותים מקצועיים.
אולמרט השיב בעדותו, כי הכחיש קשר כספי במובן של כספי שוחד משום שעל כך נשאל בחקירתו. קורב טען, כי זו הייתה השאלה הראשונה בנושא קשריו הכספיים עם מסר, ולא היה הקשר של חשד לשוחד או כספים מטלנסקי. אולמרט השיב, כי כבר בחקירתו הקודמת נשאל על כספי שוחד שלטענת החוקרים הופקדו אצל מסר, ולכן השיב כפי שהשיב.
"צורך אינסטנקטיבי להתגונן"
"הרגשתי צורך אינסטנקטיבי להתגונן בפני ההאשמות האלה ולכן התייחסתי כפי שהתייחסתי", הוסיף. "ישבתי עם אנשים שלפי הרגשתי לא באו לבדוק את האמת, אלא לתת גיבוי להחלטה שכבר התקבלה - שאני צריך לשבת על ספסל הנאשמים כדי שתהיה עדות מוקדמת [של טלנסקי - א.ל.]. הרחבת היריעה משמעותה הייתה שיהיה לי הרבה מאוד זמן לשבת בבית ולחשוב על הדברים האלה". לדבריו, במחשבה שלאחר מעשה הרבה יותר קל לומר שאולי היה צריך להשיב אחרת, ובאווירה מתאימה יותר אכן הציג גירסה מלאה יותר, אך יש לראות את תשובותיו על-רקע הנסיבות שבזמן נתינתן.
קורב הזכיר, כי חקירה זו התנהלה יומיים לפני שהוגשה הבקשה לעדות מוקדמת, במאי 2008. אולמרט שב וטען, כי גירסתו נבעה מנסיבות החקירה ובעיקר ההדלפות עליה, אשר לפיהן הוא חשוד בקבלת שוחד והסתרתם אצל מסר. "בנסיבות האלה לא הייתה דרך שאומר יותר ממה שאמרתי", הוסיף. "שמתי את הידיים על הפנים, כתגובה אינסטנקטיבית של כל אדם, והתגוננתי מפני הטענה הזאת".
השופט יעקב צבן היקשה: "הרי לשיטתך הקשר עם מסר הוא לגיטימי, אז למה לא לומר את זה בפשטות?" אולמרט השיב: "לא היה שום דבר פשוט לגבי האווירה והיכולת שלי להמשיך לכהן כראש ממשלה. המצב הרגשי שאיתו התמודדתי לא איפשר לי אלא להכחיש דברים שאני מכחיש גם היום: הצגת דברים של שוחד וקופה סודית שהיא חלק משוחד וקונספירציה".
"לא זוכר שנתתי למסר במזומן שום דבר"
בהמשך אותה חקירה במשטרה, נשאל אולמרט לאיזו מטרה נועדו הכספים שקיבל מסר עבורו. הוא השיב: "אני לא זוכר שנתתי לו במזומן שום דבר. יכול להיות שהוא אמר את זה. יכול להיות שהיו לו כספים במזומן והוא נשאל שאלה והיה צריך להשיב תשובה. יכול להיות ששולה נתנה לו כספים ושהוא קיבל את הכספים האלה". קורב טען, שזוהי הכחשה גורפת של החזקת כספים עבורו אצל מסר. אולמרט השיב, שגם תשובה זו יש לראות על-רקע חשד השוחד שריחף באוויר, כאשר הוא נלחם על חייו הציבוריים ושקוע בעניינים גורליים למדינה. קורב מצידו טען, כי אולמרט החליט בצורה מודעת שלא לתת לחוקרים הסברים.
אולמרט דחה את טענתו של קורב, לפיה הוא נוהג להפנות אצבע מאשימה כלפי אחרים (במקרה זה כלפי מסר) בעניינים בהם למעשה הוא הנושא באחריות.
קורב שאל את אולמרט מדוע שב והכחיש, גם בחקירתו בסוף מאי 2008, את קיום הקשרים עם מסר. אולמרט השיב: "מהרגע הראשון חשתי שאני נמצא מול אנשים שאינם רוצים לקבל את הדברים כמות שהם, ושאני לא חייב לקבל כל דבר שהם אומרים לי בשם אדם אחר. כיום ידוע לי שנאמר לי בידי אותה חוקרת דבר הפוך ממה שאמר לה מסר ביום הקודם, מתוך טקטיקה מטעה. חשבתי שמן הדין שאני אשמע מפיו את הדברים. זו הייתה התנהגות נכונה של נחקר בנסיבות בהן הייתי".
קורב התייחס לחקירתו של אולמרט באוגוסט 2008, שגם בה הסתיר את קיומם של הכספים שהחזיק עבורו מסר, וטען שהייתה זו החלטה מודעת להסתיר מידע מהחוקרים. אולמרט השיב, כי חש שאין לו סיכוי להישמע בצורה הוגנת ולכן לא פרס את מלוא הגירסה בפני החוקרים.
"לא ראיתי בהחזקת הכספים קשר כלכלי"
אגב עדותו, מתח אולמרט ביקורת על מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אשר לטענתו "נחפז לחקור עשרות נקודות ולפרסם אותן" בשנת 2008. אולמרט נשאל במשטרה מדוע לא גילה ללינדנשטראוס את קשריו עם מסר, והוא השיב: "אני לא מכיר את התמונה שנפרסה לפני, אני לא בטוח שהיא מתארת מציאות". קורב שאל מדוע לא גילה לחוקר שהעביר למסר כספים במזומן. אולמרט השיב, כי תשובתו התייחסה רק למידע שהעביר או לא העביר למבקר.
בהמשך אותה חקירה אמר אולמרט: "לא היה ביני לבין מסר, כפי שאמרתי אז, שום קשרים כלכליים אחרים [למעט שכר טירחה - א.ל.]". החוקרת שאלה את אולמרט, האם קופת המזומנים אינה נכנסת לגדר קשרים כספיים. אולמרט השיב: "את מניחה שהייתה קופת מזומנים, שמסר פעל בה עבורי, כל מיני דברים כאלה. אני אומר לך שהשאלות שלך בנויות של קונספציה שבנית ושאין בינה לבין המציאות שום קשר".
אולמרט הסביר בעדותו, כי בהחזקת הכספים לא ראה קשר כלכלי, אלא עבודה לגיטימית של נאמן. השופט יעקב צבן העיר, כי הוא נשאל גם על קשר כספי. אולמרט השיב, כי גם כאן התייחס לחשדות השוחד. קורב הטיח בו, כי הוא מעיד מעל הדוכן בדיוק כשם שהעיד במשטרה: בציניות ובשקרנות. אולמרט השיב: "אני לא חושב שמישהו יכול לנצח את השואל בגסות רוח, בציניות ובסגנון בוטה שהוא מן המפורסמות". הנשיאה מוסיה ארד קטעה אותו ודרשה שלא ישתמש בלשון זו, ואמרה במקומו: "אז אתה אומר שאתה לא מדבר כך".

תאריך:  05/07/2011   |   עודכן:  05/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: העברתי למסר כספים במזומן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בידיו של נוכל זה הפקירו את ...
יוסף דיין  |  5/07/11 11:34
 
- ואת הביטחון בידי ע.פרץ (משקפת) ל"ת
א.ל. רמת-גן  |  5/07/11 13:55
2
אלוהים. זה היה ראש ממשלתנו.?
מ.משה  |  5/07/11 12:30
 
- מהטובים בראשי הממשלה ((((((-:
עומרי  |  5/07/11 15:10
3
והיום 40 שרים זה יותר טוב?
אליהו חיים  |  5/07/11 15:03
 
- מזהים אצלך געגועים...
שמעון אמסלם  |  6/07/11 08:40
4
בכל המשפט הזה לא ענה
טינה  |  5/07/11 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המחקר המושתף לאוניברסיטות בן-גוריון וג'ורג'טאון מצא כי שפה אסרטיבית מדגישה את חשיבות ודחיפות העניין הסביבתי. דווקא ניסוח בשה עדינה יותר, כגון "כדאי למחזר", עלול להיתפש כלא רציני
יפעת גדות
לגברים שהאצבע המורה שלהם קצרה יותר מהקמיצה יש איבר מין ארוך יותר    מדידה שיכולה לשמש גם ככלי רפואי פוטנציאלי
אלעזר לוין
פנינה רוזנבלום מגיבה על ההתקפות של ענבל אור    "הייתה אמורה לשלם עוד מיליון שקל - ולא שילמה"    בדיקת News1: אור העלתה דרישה שאין אפשרות למלאה
יפעת גדות
כמה פעמים שמעתם את הילד שלכם צורח "משעמם לי!"    "איך מוצאים זמן להיות עם הילד שלי כשאין לי אף פעם זמן? ועד שמצאתי זמן... מה עושים עם הילד בזמן הזה?"
עידן יוסף
איוב קרא מתגונן: "אופי הפגישה והכחשתי כי התקיים מפגש פוליטי, כלל לא הפריע לידיעות אחרונות לפרסם באותיות קידוש לבנה ולטעון כי נפגשתי עם ניאו נאצי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il