X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדרך להיפטר משומן בטני זה היא פעילות גופנית מתונה וקבועה, ואכילה מרובה של סיבים מסיסים, הנמצאים בירקות בפירות ובקטניות
▪  ▪  ▪
פעילות גופנית [צילום: פלאש 90]
אפילו כרס קטנה עלולה להכפיל את הסיכון למוות
יפעת גדות
באחד המחקרים המקיפים מסוגו נמצא כי מי שסובלים ממחלת לב כלילית, ויש להם אפילו כרס קטנה, נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות מאלו שהשומן מצטבר במקום אחר בגופם
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
כרס גדולה מעלה הסיכון לאלצהיימר

   יפעת גדות
דיכאון - גורם סיכון לכרס גדולה

העלאת צריכת הסיבים היומית יכולה לעזור לנו להיפטר משומן המעיים המסוכן, המייצר הורמונים וחומרים אחרים הקשורים למחלות כרוניות. אלו נתוני מחקר חדש.
שלא כמו השומן התת עורי, הנמצא, כשמו, תחת העור, שומן המעיים ממוקם עמוק בבטן ועוטף את האיברים החיוניים שלנו. חוקרים מהמרכז הרפואי הבפטיסטי 'ווייק פורסט' גילו כי הדרך להיפטר משומן בטני זה היא פעילות גופנית מתונה וקבועה, ואכילה מרובה של סיבים מסיסים, הנמצאים בירקות בפירות ובקטניות.
ידוע כי שיעור גבוה יותר של שומן מעיים קשור ללחץ דם גבוה, לסוכרת ולמחלת הכבד השומני. המחקר הנוכחי מגלה כי מספר שינויים קטנים יכלים להביא להשפעה בריאותית גדולה.
החוקרים ניתחו נתונים של 1,114 אמריקנים, שחורים והיספנים, מאחר שאוכלוסיה זו נמצא בסיכון הגבוה ביותר לרמות גבוהות של שומן מעיים, כמו גם להתפתחות לחץ דם גבוה וסוכרת. המחקר, שפורסם בכתב העת "Obesity", בדק אם גורמים מסויימים הקשורים לסגנון החיים, כמו הרגלים תזונתיים ופעילות גופנית, קשורים לשינויים בשומן הבטני לאורך תקופה של חמש שנים.
בעזרת סריקות CT מדדו החוקרים את השומן התת-עורי ואת שומן המעיים, וגילו כי עלייה בצריכת הסיבים המסיסים הייתה קשורה לירידה בשומן הבטני אך לא בשומן התת-עורי.
למעשה, מול כל עלייה של 10 גרם בכמות הסיבים המסיסים שנצרכה ביום, השומן הבטני ירד ב-3.7% לאורך חמש שנים. בנוסף, התעמלות מתונה קבועה (30 דקות של הליכה מהירה 4-2 פעמים בשבוע) תרמה לירידה של 7.4% לאורך אותה תקופת זמן.
אם כך, מה עלינו לאכול כדי לקבל 10 גרם של סיבים מסיסים בכל יום? ניתן להשיג זאת על-ידי אכילת שני תפוחים קטנים, כוס אפונה ירוקה וחצי כוס שעועית פינטו.
החוקרים הדגישו כי עדיין נדרשים מחקרים נוספים כדי להסביר את הקשר בין צריכת סיבים מסיסים לירידה בשומן הבטני. ישנן ראיות מצטברות לכך שאכילת סיבים מסיסים ועלייה ברמת הפעילות הגופנית מורידים את כמות השומן הבטני, למרות שלא ידוע עדיין כיצד.

תאריך:  05/07/2011   |   עודכן:  05/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
רותם הכניס את החילזון שמצא בגן הילדים לאחד מנחיריו    בבית חולים הלל יפה הוצא החילזון מתוך חלל האף האמצעי    הילד שוחרר לביתו
איתמר לוין
טוען שהכחיש בחקירתו במשטרה את קיומה של הקופה אצל מסר, בשל האווירה ומשום שראה זאת כחלק מהאשמתו בשוחד    השופט: למה לא אמרת בפשטות מהו הקשר בינך לבין מסר? אולמרט: שום דבר שם לא היה פשוט    טוען: לא פרסתי את מלוא הגירסה כי חשתי שאין לי סיכוי להישמע
מירב ארד
המחקר המושתף לאוניברסיטות בן-גוריון וג'ורג'טאון מצא כי שפה אסרטיבית מדגישה את חשיבות ודחיפות העניין הסביבתי. דווקא ניסוח בשה עדינה יותר, כגון "כדאי למחזר", עלול להיתפש כלא רציני
יפעת גדות
לגברים שהאצבע המורה שלהם קצרה יותר מהקמיצה יש איבר מין ארוך יותר    מדידה שיכולה לשמש גם ככלי רפואי פוטנציאלי
אלעזר לוין
פנינה רוזנבלום מגיבה על ההתקפות של ענבל אור    "הייתה אמורה לשלם עוד מיליון שקל - ולא שילמה"    בדיקת News1: אור העלתה דרישה שאין אפשרות למלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il