X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסר טען שאולמרט הוא שביקש ממנו להחזיק מאות אלפי דולרים במזומן; אולמרט מכחיש ואומר שזוהי אחת התמיהות הבלתי-פתורות סביב ניהול חשבון הנאמנות בידי מסר
▪  ▪  ▪
משה סובל. תהה מדוע הכסף הוחזק במזומן [צילום: בוצ´צ´ו]

"הייתי מופתע בדיעבד מדוע אורי מסר לא הפקיד את הכסף, לא רשם אותם, לא תיעד מה נכנס ומה יצא", אומר (ג', 5.7.11) אהוד אולמרט בהמשך חקירתו הנגדית בנושא הקופה הסודית אצל מסר. התובע, עו"ד אורי קורב, טען, כי אולמרט אינו צריך להיות מופתע, שכן מסר מילא בכך את בקשתו שלו.
קורב טען: "נתתם [אולמרט ושולה זקן - א.ל.] למסר מאות אלפי דולרים לשמירה, לא אמרתם לו מה לעשות עם זה ולא היה לו מושג ירוק". אולמרט השיב, כי מסר ידע שמדובר בתרומות פוליטיות אך לא ידע מיהם התורמים "שהשביעו אותי בנקיטת חפץ ששמם לא יתגלה". ואולם, תהה, לא ברור כיצד יכול היה מסר כעורך דין לומר שהוא בטוח שהכספים כשרים, אם אינו יודע מה מקורם. "הצגת הדברים כאילו מסר לא ידע כלום, היא עוול לדברים שהוא עצמו אמר", טען אולמרט.
קורב הציג את אמירותיו של מסר, לפיהן הוא אמר לאולמרט שהוא שומר את כספו בכספת במשרדו וניהל על כך שיחות עימו ועם זקן. אולמרט השיב: "האיש [מסר - א.ל.] לא זוכר, האיש לא יודע, יש לו זיכרון עמום, החוקר דוחף לו מילים לפה, וגם אחרי זה הוא לא בטוח. אני יכול רק להגיד שלא ידעתי מהעניין הזה. אני לא זוכר בשום פנים ואופן שמסר אמר לי שהוא שומר את זה בכספת. חשבתי שהוא פתח חשבון בנק".
"ניסיון להוסיף מרכיב של קונספירציה"
לדברי אולמרט, השאלה המרכזית היא האם מקור הכסף היה כשר. "אם זה מוחזק בכספת על-ידי עורך דין שהוא נאמן, שאומר שהכספים כשרים, מה העניין? הניסיון הזה נועד להוסיף עוד נדבך של קונספירציה, כי אם מחזיקים את זה בכספת - סימן שזה לא כשר. הוא לא מוצא לנכון לשאול על זה, הוא אומר שהוא יודע שהכספים כשרים. אני אמרתי לו מהם ולכן הוא יודע". לדבריו, גם זקן לא אמרה לו כיצד מחזיק מסר את הכסף.
קורב טען, כי אולמרט החביא את הכספים במזומן אצל מסר, וזו הסיבה מדוע ביקש להחזיק אותם במזומן. אולמרט השיב: "זה הכל רצף של הצהרות לא נכונות שנועדו לעשות רושם על מישהו. יש איזשהו גבול להתגרות הבלתי-פוסקת ובאיזשהו מקום צריך לשים לה סוף. לפעמים מותר לעד להגיב מנהמת ליבו כשהוא שומע את הדברים המתגרים האלה". הנשיאה מוסיה ארד השיבה, כי זוהי חקירה לגיטימית.
קורב ציטט את עדותו של מסר, לפיה אולמרט וזקן הם שביקשו ממנו להחזיק את הכסף במזומן. אולמרט הכחיש טענה זו. קורב היקשה: "אין שום סיבה שבעולם שמסר יקח עבורו סיכון של שמירת כסף במזומן, אלא אם כן נתבקש לעשות זאת". אולמרט השיב: "נתתי תשובה, היא לא השתנתה". לדברי קורב, גם אולמרט כעו"ד לשעבר יודע שנאמן אמור לשאול את בעלי הכסף כיצד להחזיקו ולנהלו.
השופט משה סובל שאל, כיצד בכל זאת מסביר אולמרט את העובדה שהכסף הוחזק במזומן. אולמרט השיב: "יש לי כמה שאלות שאינן פתורות לגבי ההתנהלות שלו [של מסר - א.ל.] וזוהי אחת מהן". קורב טען, כי זקן ידעה שהכסף מוחזק במזומן ולפיכך גם אולמרט ידע זאת, לאור מערכת היחסים ביניהם. אולמרט שב והכחיש כל ידיעה כזאת.
לדברי קורב, החזקת הכסף במזומן נועדה להסתירו מעין כל ולכן היא כונתה בידי המדינה "קופה סודית". אולמרט אישר, כי רק שלושה אנשים - הוא עצמו, מסר וזקן - ידעו על קיומו של חשבון הנאמנות, אך עצם קיומם של מקורות למימון פעילותו הפוליטית לא היה בגדר סוד.

תאריך:  05/07/2011   |   עודכן:  05/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: הופתעתי שמסר לא תיעד את הקופה הסודית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ ניצן הורוביץ קובל על שידור שיחה בתוכנית הומוריסטית בגלי ישראל עם בתו של המשנה לפרקליט המדינה
עופר וולפסון
התביעה הוגשה על-רקע טענות לפגיעה קשה בעובדי הרכבת הקלה שהתאגדו בהסתדרות    זוהי התביעה השנייה שמגישה ההסתדרות נגד מעסיק שפגע לטענתה בהתארגנות העובדים, לאחר התביעה שהוגשה נגד מחסני חשמל
יפעת גדות
במסגרת מחקר מקיף רופאים בדקו דגימות זרע וגילו ככל שהנתונים הצביעו על עודף משקל רב יותר בקרב הגברים, כך איכות הזרע הייתה נמוכה יותר
עידן יוסף
תקיים מחר דיון מיוחד ברפורמת התחבורה הציבורית בגוש-דן, ותזמן לדיון מיותר את אנשי השטח    היו"ר ח"כ שאמה-הכהן: "ישנם עיוותים שמחייבים תיקון מיידי"
מירב ארד
הוועדה לזכויות הילד תדרוש תיקון בחוק להחרמת סחורה ממעסיקי ילדים    אורלב: נפעל להגדרת העסקת ילדים כסחר בבני אדם ונכניס גם רוכלות לסעיף 210 לחוק העונשין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il