X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נכים אינם יכולים לחנות במגרש החניה של בית המשפט ומופנים למגרש פרטי סמוך; המעלית אינה יורדת לקומת המזנון; שירותי הנכים הוסבו לשימוש העובדים הנהלת בתי המשפט: המבנה ישן; עושים מאמצים להיענות כמיטב יכולתנו לדרוש אנשים עם מוגבלות
▪  ▪  ▪
בית המשפט המחוזי בירושלים. לציית לפחות לרוח החוק

בעלי מוגבלויות המגיעים לבית המשפט המחוזי בירושלים, נתקלים בשורה של קשיים בנגישות לבניין עצמו ולמתקנים בתוכו. כך עולה מבדיקת News1. הדבר מעורר תהייה, שכן ניתן היה להניח שבית המשפט יהיה מהראשונים לציית להוראות החוק בדבר נגישות לבעלי מוגבלויות, או לפחות לרוחו של החוק אם אינו מחויב בכל פרטיו.
עורך דין מוגבל שהגיע לראשונה לבית המשפט התלונן (ג', 5.7.11), כי במגרש החניה של הבניין אין חניית נכים. לדבריו, כאשר פנה להנהלת הבניין נאמר לו, שהסיבה היא היעדר מקום. עוד אמר, כי כאשר ביקש לרדת למזנון - המצוי בקומת המרתף של הבניין - נאלץ להשתמש במעלית העובדים ולהמתין שאחד מהם יפעיל אותה עבורו, שכן המעלית הרגילה פועלת רק מהקומה הראשונה ומעלה.
תלונה נוספת של עורך הדין נוגעת לשירותי הנכים. לדבריו, שירותים אלו הוסבו לשימוש סגל הבניין בלבד, וגם כאן נאלץ למצוא עובד שברשותו מפתח על-מנת שיוכל להשתמש בשירותים. עורך הדין הביע פליאה לא רק על העובדה שבית משפט כה מרכזי אינו נגיש כראוי לבעלי מוגבלויות, אלא גם ציין את העובדה שאחד משופטי המחוזי - אהרון פרקש - הוא עצמו מוגבל, ולמרות זאת קיימות בעיות הנגישות אותן ציין.
בהיבט הסמלי ניתן לציין, כי בית המשפט המחוזי שוכן מול ההנהלה הראשית של משרד המשפטים - במסגרתו פועלת גם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. השבוע חתם השר יעקב נאמן על תקנות להנגשת מבני ציבור קיימים לבעלי מוגבלויות, כאשר המגזר הממשלתי קיבל את משך הזמן הארוך ביותר לביצוען - עד 2018.
באתר הנהלת בתי המשפט נאמר, כי בעלי מוגבלויות יכולים לעשות שימוש בחניון הפרטי הסמוך לבית המשפט (אך לא בזה של בית המשפט עצמו), וכי עליהם לתאם עם המזכירות את כניסתם מהחניון לבניין. "במקרים מיוחדים תינתן אפשרות להעלות ולהוריד נוסעים בחניה פנימית של בית המשפט, בתיאום מראש", נאמר עוד.
בנוגע לנגישות בתוך הבניין, נאמר באתר: "הגישה מהכניסה הצדדית של הבניין לאולמות דיונים הינה באמצעות שביל גישה ייעודי ומעלית נוספת המובילה לאולמות הדיונים. הגישה מהכניסה הקדמית של הבניין לאולמות דיונים הינה באמצעות מעלון המוביל לכניסה הראשית ומעלית נוספת המובילה לאולמות הדיונים". באתר אין התייחסות כלשהי לבעיות הנוספות שהעלה עורך הדין: הנגישות לקומת המזנון והשימוש בשירותי הנכים.
הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "מבנה בית המשפט המחוזי בירושלים ישן ואין בו מענה מקסימאלי לנגישות נכים בהתאם לתקנות החדשות. יחד עם זאת, נעשים מאמצים להיענות לבקשות אנשים עם מוגבלויות כמיטב יכולתנו. בנוסף, בית המשפט עתיד לעבור להיכל חדש אשר בו יינתן מענה לכל הצרכים הנדרשים בהתאם לחוק ולתקנות".

תאריך:  05/07/2011   |   עודכן:  06/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב נאמן / Yaacov Neeman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשיים בנגישות בעלי מוגבלויות למחוזי בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
האדומים עשויים להגיש הצעת קנייה גבוהה יותר. קשר בוסני בן 27 הוצע
עופר וולפסון
סופרת צרפתייה צעירה הגישה התלונה נגד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, בטענה שניסה לאנוס אותה במהלך ראיון שערכה עמו לפני 8 שנים
אלעזר לוין
162 חוכרים קטנים מתנגדים לדרישת עיריית ת"א לשלם דמי חכירה ריאליים על נדל"ן ביגאל אלון    השופט מציע לעירייה להסתפק בתשלום מהוון    הצדדים ידונו בהצעה
תומר לוי
פרסום ראשון: הסלובני יפנה למשטרה. עורך דינו: חושבים שקיימים שני מסמכים
עופר וולפסון
יום לאחר ההודעה על שחרור 84 גופות מחבלים, מקפיא ברק את ההחלטה על העברת חלק מהגופות - אלו של מבצעי הפיגועים הקשים מהחמאס    "עוד מעט לא יהיה מה להעביר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il