X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התשלומים עבור ביטוחי בריאות השן לתלמידים בכיתות ג'-ד' ו-י' עד יב' הוסרו מהטבלה מנגד, אושר תשלום חדש, גדול בהרבה, עבור השאלת ספרים בחטיבה הגבוהה חברי הכנסת בוועדה: "תשלומי ההורים - רעה חולה של המערכת"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת החינוך של הכנסת אישרה (ג', 5.7.11) את טבלת תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ב. גובה התשלומים בשנת תשע"ב זהה לשנת תשע"א, למעט מספר שינויים.
כך, ביטוח בריאות השן, בעלות של 30 שקל לתלמידי כיתות ג' ו-ד' ירד מסך התשלומים בשל החלטת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להרחיב את טיפולי השיניים חינם לילדים עד גיל 8. בנוסף, נמחקו התשלומים עבור ביטוח בריאות השן לכיתות י'-יב' - גם הם בסך 30 שקל, בשל הודעת משרד הבריאות כי הם אינם מסופקים לתלמידי התיכונים בשום מקום בארץ.
הוועדה אישרה גביית תשלום חדש עבור השאלת ספרים בסכום של 320 שקל בכיתות י'-יב' - שירות שלא היה קיים עד כה, כאשר הגבייה עבור השאלת הספרים מותרת רק במקומות בהם הפרויקט יופעל. בנוסף, אישרה הוועדה גביית תשלום של 290 שקל ליום טיול נוסף לבתי-ספר בדרום.
מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, אמר בדיון כי ועדה לבחינת תשלומי ההורים יושבת על המדוכה ובוחנת חלופות. לדבריו, נשקלו מספר אלטרנטיבות כגון גבייה באמצעות ביטוח לאומי, הגדלת המלגות לתלמידים ותשלום על-פי מבחן הכנסה המופעל באמצעות הרשויות המקומיות. לדברי שושני, הוועדה צפויה לסיים את עבודתה עד חודש ספטמבר 2011.
ח"כ זבולון אורלב, אשר יזם הצעת חוק הקובעת כי תשלומי ההורים ייגבו באופן דיפרנציאלי על-ידי המוסד לביטוח לאומי, ואשר עברה בינתיים בקריאה טרומית, אמר כי "תשלומי ההורים במתכונת הנוכחית הנם רעה חולה ופוגענית כלפי חלקים נרחבים באוכלוסיה הישראלית".
עוד הוסיף אורלב, כי "הרכב הוועדה שהוקמה לצורך בחינת החלופות היה בהסכמתי בעקבות הצעת החוק שיזמתי. יש התקדמות ניכרת והסכמה שהתשלום חייב להיות פרוגרסיבי. אין עדיין הסכמה עם משרד האוצר, אבל משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי תומכים בהצעתי".
מנגד, טען אריה לוקר, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר, כי "ללא הפעילות של תשלומי הורים, הילדים יסבלו ולא יקבלו כל העשרה בבית". לוקר הוסיף כי קשה למנהלים לתפקד ללא התקציבים הללו וכי הוא מקווה שהתשלומים לא יועברו למוסד לביטוח לאומי, שמא ייעלמו ולא יגיעו ליעד שלשמו נגבו.
ח"כ רונית תירוש התייחסה גם לנושא מסיבות הסיום הראוותניות שמתקיימות בתמיכות ועדי ההורים, ואמרה כי יש לחזק את החינוך הערכי נגד ראוותנות ובזבזנות וכי על הרשויות המקומיות להושיט יד למשרד החינוך ולא להעלים עין מן התופעה.
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, שמע את דבריו של נציג ההורים בחינוך הממלכתי-דתי שקבל על הכסף הרב הנגבה ממנו לצורך תגבור תורני, העומד על כ-5,000 שקל בחודש עבור ארבעה ילדים, ואמר כי חוזרי המנכ"ל, וביניהם גם אלה המעגנים את תשלומי ההורים, אינם נאכפים בשל העובדה כי אין למנהל כל אחריות כלפי יישומם. מילר הודיע כי יכנס דיון המשך בספטמבר, מייד לאחר פרסום מסקנות הוועדה המיוחדת שהוקמה לנושא זה במשרד החינוך.
תאריך:  06/07/2011   |   עודכן:  06/07/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עיקר הטענות בדיון בוועדת הכלכלה נסובו כלפי העיריות, שלא שיתפו כראוי את תושביהן בפעימה השנייה בגוש-דן    ח"כ חנין קרא להנפיק גם כרטיסיות מקומיות מוזלות
מירב ארד
וידברג, שכיהנה עד עתה כסגנית מנהלת השירות הסוציאלי, תחליף את סימה אורן שפרשה לגמלאות
איציק וולף
נשיא המדינה נועד עם הראשון לציון לדיון בעקבות המחאה על מעצרם של הרבנים דוב ליאור ויעקב יוסף    הרב עמאר גילה כי הרשויות היו נכונות לקיים בירור בלשכתו על-מנת להימנע מעימות אך הדבר לא יצא אל הפועל   
עופר וולפסון
צוות בראשות יו"ר הוועדה משה גפני יבחן את המנגנון המתאים להשוואת השכר והתנאים של נושאי המשרה    שר המשפטים והמערכת מתנגדים נחרצות לשינוי
מירב ארד
משרד התיירות של סולטנות עומאן הודיע על הקמת ועדה לשיפור אסטרטגיית התיירות במטרה להגביר את מספר התיירים המבקרים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il