X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקירה מערכתית גילתה כי למרות שהורדת צריכת המלח אכן תרמה לירידה קלה בלחץ הדם, לא ניתן לומר כי היא תרמה לירידה במספר מקרי המוות או בסיכון למחלות לב הניסויים הרפואיים שבוצעו עד כה לא היו גדולים מספיק כדי להוכיח יתרונות כלשהם בהיבט של בריאות הלב
▪  ▪  ▪
לשים או לא לשים? [צילום: פלאש 90]
מלח - נזק לכלי הדם בתוך חצי שעה בלבד
יפעת גדות
תוצאות מחקר חדש מראות הראו כי זרימת הדם נפגעת בצורה משמעותית בתוך 30 דקות מרגע אכילת ארוחה מלוחה * מזונות מלוחים נמצאו קשורים לעלייה בסיכון להתקפי לב, לשבץ, למחלות כליות, לאוסטאופורוזיס ולסרטן הקיבה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
המלח - מסתתר לא רק במלחייה

במסגרת ניתוח נתונים שעורר מחלוקות רבות לגבי ההשפעות הבריאותיות של המלח, חוקרים דיווחו הבוקר (יום ד', 6.7.11) כי לא גילו ראיות לכך שצמצום צריכת המלח הוריד את הסיכון למחלות לב או למוות בטרם עת.
במסגרת סקירה מערכתית שפורסמה ב-The Cochrane Library, מדענים בריטים גילו כי למרות שהורדת צריכת המלח אכן תרמה לירידה קלה בלחץ הדם, לא ניתן לומר כי היא תרמה לירידה במספר מקרי המוות או בסיכון למחלות לב. לדבריהם, הניסויים הרפואיים שבוצעו עד כה לא היו גדולים מספיק כדי להוכיח יתרונות כלשהם בהיבט של בריאות הלב והם קוראים לבצע במהרה מחקרים מקיפים יותר.
כשממשלות בכל העולם קובעות כמטרה בריאותית צריכת מלח נמוכה מאי פעם, ויצרני מזון מסירים את המלח מהמוצרים שלהם, חשוב ביותר שיבוצעו מחקרים מקיפים כדי להבין בצורה ברורה את היתרונות והסיכונים שבהורדת צריכת המלח. כך לדברי החוקרים מאוניברסיטת אקסטר.
הסקירה של The Cochrane review (קבוצה של 27,000 מתנדבים מיותר מ-90 מדינות שסוקרים את ההשפעות הבריאותיות של התערבויות רפואיות, שנבדקו בניסויים מבוקרים אקראיים) משכה אליה את חיצי הביקורת ממומחים רבים בתחום התזונה. פרנסיסקו קפוסיו, מי שעומד בראש המרכז לתזונה של ארגון הבריאות העולמי, אמר כי מדובר "למרבה הפלא בעבודה גרועה". לדבריו, המחקר אינו משנה את העדיפות שיש ברמה העולמית להורדת צריכת המלח באוכלוסיה כולה במטרה למנוע התקפי לב ושבץ, גורמי המוות המשמעותיים ביותר בעולם.
ההמלצות הטובות ביותר
סימון קייפוול, פרופ' לאפידמיולוגיה רפואית באוניברסיטת ליברפול, אמר בראיון לרויטרס כי הסקירה "מאכזבת ולא חד-משמעית", והיא אינה משנה את ההסכמה הכללית הקיימת ביחס לציבור כולו כי המלח התזונתי גורם לעלייה בלחץ הדם.
רוב המומחים מסכימים כי צריכה גבוהה מדי של מלח אינה מועילה וכי הורדת צריכת המלח יכולה להביא לירידה של יתר לחץ דם אצל אנשים עם לחץ דם נורמלי ועם לחץ דם גבוה. מדינות מפותחות רבות מפרסמות קווים מנחים ממשלתיים הקוראים לצמצום צריכת המלח או הסודיום לטובת בריאות ממושכת. ארגון הבריאות העולמי (WHO) שם את הורדת צריכת המלח בין עשר "ההמלצות הטובות ביותר" להורדת שיעור המחלות הכרוניות.
בבריטניה, למשל, משרד הבריאות קרא להגברת הורדת צריכת המלח באוכלוסיה הכללית ממקסימום של 6 גרם ביום עד 2015 ל-3 גרם בשנת 2025.
הקווים המנחים בארצות הברית ממליצים על צריכה שאינה עולה על 2.3 גרם מלח ביום, או על 1.5 גרם מלח לאנשים מסוימים הנמצאים בסיכון גבוה ללחץ דם גבוה ולמחלות לב.
למרות שניסויים קודמים גילו כי אכן ישנו יתרון בהיבט של לחץ דם מהורדת צריכת המלח, אין עדיין מחקרים שהראו אם ניתן לתרגם זאת לבריאות כללית טובה יותר של הלב באוכלוסיה רחבה יותר. לחץ דם גבוה, או יתר לחץ דם, הוא גורם סיכון עיקרי למחלות קרדיווסקולריות (של הלב וכלי הדם) - הגורם העיקרי למוות בעולם כולו.
העובדה שלא נמצאו ראיות המצביעות על יתרונות משמעותיים נובעת מכך שמספר האנשים שנחקרו והירידה בצריכת המלח היו קטנים יחסית. משתתפי המחקרים הורידו את צריכת המלח שלהם במידה מתונה, ולכן ההשפעה על לחץ הדם ועל מחלות הלב לא הייתה בולטת במיוחד.
לצורך הסקירה, צוות החוקרים בחר שבעה מחקרים שכללו יחד 6,489 משתתפים, וכך היו לחוקרים מספיק נתונים כדי להצליח ולהגיע למסקנות כלשהן. אך למרות זאת, המדענים משוכנעים כי יש צורך בנתונים מ-18,000 איש לפחות לפני שניתן יהיה לזהות יתרונות בריאותיים ממשיים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/07/2011   |   עודכן:  06/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספקות התעוררו לגבי היתרון שבהורדת צריכת המלח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הורדת צריכת המלח
יוסףל  |  12/07/11 23:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התשלומים עבור ביטוחי בריאות השן לתלמידים בכיתות ג'-ד' ו-י' עד יב' הוסרו מהטבלה    מנגד, אושר תשלום חדש, גדול בהרבה, עבור השאלת ספרים בחטיבה הגבוהה    חברי הכנסת בוועדה: "תשלומי ההורים - רעה חולה של המערכת"
עידן יוסף
עיקר הטענות בדיון בוועדת הכלכלה נסובו כלפי העיריות, שלא שיתפו כראוי את תושביהן בפעימה השנייה בגוש-דן    ח"כ חנין קרא להנפיק גם כרטיסיות מקומיות מוזלות
מירב ארד
וידברג, שכיהנה עד עתה כסגנית מנהלת השירות הסוציאלי, תחליף את סימה אורן שפרשה לגמלאות
איציק וולף
נשיא המדינה נועד עם הראשון לציון לדיון בעקבות המחאה על מעצרם של הרבנים דוב ליאור ויעקב יוסף    הרב עמאר גילה כי הרשויות היו נכונות לקיים בירור בלשכתו על-מנת להימנע מעימות אך הדבר לא יצא אל הפועל   
עופר וולפסון
צוות בראשות יו"ר הוועדה משה גפני יבחן את המנגנון המתאים להשוואת השכר והתנאים של נושאי המשרה    שר המשפטים והמערכת מתנגדים נחרצות לשינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il