X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכחיש בחקירתו הראשונה במשטרה קבלת כספים במזומן מטלנסקי, ואילו בחקירתו השנייה אמר שקיבל החזר הוצאות במזומן טוען: הוטעיתי בידי החוקרים לחשוב שמדובר בכספי שוחד ולכן הכחשתי השופט צבן אחרי שלוש שעות: לא שמענו עובדה אחת
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט ואלי זהר. "יש כאן בליץ" [צילום: פלאש 90]

ב-2 במאי 2008 הכחיש אהוד אולמרט בחקירתו במשטרה שקיבל כספים במזומן ממשה טלנסקי, בעוד שמאוחר יותר אישר שקיבל כספים כאלו כהחזר הוצאות. כך התברר (ה', 7.7.11) בהמשך חקירתו הנגדית של אולמרט.
כאשר הציג התובע, עו"ד אורי קורב, לאולמרט סתירה זאת, השיב אולמרט, כי הוא התייחס לכך שלא קיבל מטלנסקי כספים שלא כדין. הוא הזכיר, כי עוד לפני החקירה פורסם בתקשורת שהוא חשוד בקבלת שוחד מטלנסקי, ולכן התייחס לכך. קורב ציין, כי אולמרט לא נשאל על קבלת כספים שלא כדין אלא קבלת כספים בכלל. אולמרט סירב להשיב על שאלות נוספות בנושא זה.
לטענת קורב, בחקירה ב-2 במאי כבר עלה נושא כיסוי ההוצאות מטלנסקי, ואולמרט עדיין לא אישר שקיבל מטלנסקי כספים במזומן. אולמרט השיב, כי אכן אישר קבלת החזר הוצאות והכחיש קבלת כספים אחרים. לטענת קורב, אחרי שאולמרט קיבל את חומרי החקירה והתייעץ עם עורכי דינו, "אתה מחליט להטיח בחוקרים שהם הטעו אותך וזאת הסיבה שהשבת כפי שהשבת". אולמרט הכחיש זאת ואמר, שלא נפגש עם פרקליטיו למעט לדקות ספורות ב-22 במאי, ערב הדיון בבית המשפט על עדותו המוקדמת של טלנסקי.
בחקירתו ב-23 במאי אכן טען אולמרט שהוטעה בידי חוקריו, וטען שאם היה נשאל על החזר הוצאות - היה מאשר זאת כבר בחקירתו הקודמת. אולמרט הסביר, כי לא חזר בו מגירסתו הקודמת, אלא אכן הוטעה בידי חוקריו. "בניתם, התביעה, באופן מכוון איזו דרמה של פרשת מעטפות שלא עוזבת את התודעה הציבורית עד היום, ולזה התייחסתי", הוסיף. אולמרט הכחיש שקרא לפםני חקירתו השנייה את "שלל העלילות והגרסאות של טלנסקי", באומרו שהיה טרוד בענייני המדינה. קורב אמר, כי אינו מקבל את טענתו של אולמרט לפיה לא התכונן לחקירתו השנייה. אולמרט השיב, כי קורב מתאר מציאות שהוא ממציא.
קורב שאל האם ייתכן שפרקליטיו של אולמרט לא אמרו לו לפני חקירתו, כי שולה זקן שתקה בחקירתה ושיומניה נתפסו. אולמרט השיב שאינו זוכר. קורב המשיך ולחץ: "עכשיו תורי להיות נדהם. לא ייתכן שכל פרקליט שהוא לא יאמר לך דברים בסיסיים כאלה". אולמרט עמד על שלו: "כל תשומת ליבי הייתה מכוונת לנתק את עצמי מכל העניין הזה, כדי להיות מסוגל למלא את תפקידי כראש ממשלת ישראל, אז כל מיני פרטים לא זכורים לי. זכור לי בצורה מעומעמת שהם אמרו לי שקיבלו את החומר ולא הספיקו לקרוא את החומר".
אולמרט שאל על חשבון מה אמור היה לפנות את הזמן כדי לעבור על חומרי החקירה, לנוכח עומס פגישותיו והתחייבויותיו. קורב ענה: "על חשבון משחק כדורגל". אולמרט הרים את קולו: "אני חושב שהתובע צריך להתבייש כאשר הוא מדבר בהקשר הזה על משחק כדורגל. זה המצב הרגיל של כל בן אדם?! שלא לדבר על כך שגם לדברי התובע, החומר הגיע לעורכי דיני ב-20 בחודש, כשאני נפגש איתם ב-22 בחודש וב-23 היה פה דיון בבית המשפט".
קורב טען, כי אין ספק שפרקליטיו של אולמרט התכוננו לדיון. אולמרט השיב: "לא נותנים לעורכי דיני להתכונן לשום דבר. כאשר מזמנים אותם לשימוע בנושא אחר [המינויים הפוליטיים - א.ל.] בזמן שאני מעיד כאן, זה מכוון. יש כאן בליץ".
לדברי קורב, אולמרט לא הוטעה שכן החוקרים הזהירו אותו שהוא חשוד בקבלת כספים שלא כדין, אבל השאלה הראשונה הייתה "עובדתית, ניטראלית, פשוטה: האם קיבלת כספים במזומן ממר טלנסקי". הנשיאה מוסיה ארד התערבה ואמרה, כי השאלה כבר נשאלה. לדברי אולמרט, ההטעיה היא בעובדה שכל העניין הוצג בהקשר הפלילי, ואילו היה נשאל אם טלנסקי כיסה את הוצאותיו - לא היה מכחיש זאת. עוד אמר, כי אישר כבר בחקירתו הראשונה שטלנסקי אסף עבורו תרומות, וכי לא בילבל בין תרומות לבין כספים אחרים. לדבריו, הוא מניח שאם זקן הייתה מקבלת תרומה פוליטית במזומן, היא הייתה אומרת לו, אך אינו זוכר מקרה כזה.
לאחר שלוש שעות של חקירה, העיר השופט יעקב צבן בעצבנות: "מהבוקר אנחנו שומעים סיכומים, לא שמענו פה עובדה אחת". קורב ניסה לטעון שעלו עובדות רבות מפיו של אולמרט, אך צבן אמר: "אל תענה, תמשיך".

תאריך:  07/07/2011   |   עודכן:  07/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: לא נותנים לעורכי דיני להתכונן לכלום
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הסזון נמשך. ל"ת
עמורה זה כאן  |  7/07/11 14:24
2
אולמרט לא אוהב את טלנסקי
שמעון אמסלם  |  7/07/11 15:04
3
סליחה, תזכירו לי מי אתם.
התמימה  |  7/07/11 15:18
4
נוכל שפל ומכוער
טילדה  |  7/07/11 15:25
 
- הוא נוכל! כנסו:
חץ  |  7/07/11 16:16
5
אולמרט: הכן את מברשת השיניים.. ל"ת
יהושפט הגרגשי  |  7/07/11 15:28
6
שאלה לשופט יעקב צבן ושות'
עידן סובול  |  7/07/11 15:29
 
- כל הכבוד. צודק
יוסף ואחיו  |  7/07/11 16:38
 
- יודע גנב נפש חבריו לעברינות ל"ת
לסוטה  |  8/07/11 23:07
7
למר אולמרט המושחת
רונן גולדשטיין  |  7/07/11 17:33
 
- רונן גולדשטיין, מסתבר שוב ושוב
עידן סובול  |  8/07/11 10:42
8
אני מבקש מהשופטים!
REFAEL1S  |  7/07/11 17:38
9
נוכל, ערמומי ומסוכן
ניצ'קו מרמת גן  |  7/07/11 18:09
10
הם מכינים הסבר לכשלונם
בן קנז  |  7/07/11 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב קורא לשמור על שגרה בנתב"ג ולהעביר מסר כי ישראל היא מדינה אטרקטיבית    משרד התיירות יחלק חומרי הסברה ופרחים לתיירים שיגיעו בסופ"ש לישראל
מירב ארד
ענף התיירות באיטליה רושם התאוששות מרשימה וביקושים ערים ממגוון יעדים בעולם    הגידול בביקושים לתיירות באיטליה נרשם גם בבריטניה, בספרד ובצרפת    עליות דו-ספרתיות נרשמו בשווקים כמו סין, הודו וברזיל
איתמר לוין
ביניש מצביעה בהקדמתה לדוח השנתי של הנהלת בתי המשפט לירידה במלאי - מבלי לציין שהיא קטנה מאוד    עלייה של 4.1% במספר התיקים שנפתחו בשנה שעברה
איציק וולף
יו"ר מועצת יש"ע שוחח הבוקר עם מפקד אוגדת יו"ש    "ביקורת היא לגיטימית אך הפגנות מול ביתך, אלימות פיזית ומילולית כלפיך ופגיעה בבני משפחתך - פסולות מכל וכל וראויות לכל גינוי"    אלון: מאמין שהרוח הרעה הזאת תחלוף
איתמר לוין
בחקירתו אמר אולמרט שטלנסקי נוכל; בעדותו כינה אותו "ידיד קרוב"    טוען שלא ידע בזמן אמת על תרומה של 150,000 דולר שהעביר לו טלנסקי ב-1999    התובע: אנחנו רואים בטלנסקי אדם ששיתף איתך פעולה בפעולות אסורות, אבל לא היה לו אינטרס להעליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il