X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במאמר המערכת האחרון נכתב: "טלפונים נפרצו, ועל כך העיתון מביע צער"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"ניוז אוף דה וורלד", הצהובון הבריטי המפורסם יצא לאור היום בפעם האחרונה לאחר שענקית המדיה המחזיקה בעיתון, ניוז קורפ , החליטה לסגור את העיתון בעקבות חשיפת שערוריית האזנות הסתר.
המהדוה שפורסמה היום נשאה את הכותרת: "תודה ולהתראות" ובפינה הימנית נכתב: " The world’s greatest newspaper, 1843-2011". בעמוד השלישי נכתב בכותרת: "תיעדנו את ההיסטוריה ויצרנו היסטוריה”.
"זה לא המקום בו רצינו להיות שלא המקום בו מגיע לנו להיות", אמר העורך קולין מאיר לעיתונאים כשעזב את מערכת העיתון אתמול בערב. "ועכשיו לפי המסורת הידועה של רחוב פליט (המזוהה עם העיתונות הבריטית) נלך לפאב", אמר.
הצהובון שהגיע לחנויות היום ועולה פאונד אחד (1.59 דולר), שמר על המוניטין שלו עם סיפורים חושפניים מאז היווסדו ב-1843. מאז 1969 הדפיס הצהובון, שבבעלות רופרט מרדוק כ-8 מיליון עותקים בשבוע והחזיק עד היום את התפוצה הגדולה ביותר מבין עיתוני יום ראשון בבריטניה עם מכירות של 2.7 מיליון עותקים במאי.
במאמר המערכת האחרון נכתב: "אנחנו מהללים סטנדרטים גבוהים, ודורשים סטנדרטים גבוהים אבל כפי שעתה אנחנו מגלים בצער, במשך מספר שנים, עד ל-2006, מספר אנשים שעבדו עימנו, נפלו מתחת לסטנדרטים הללו...כך, בעצם, הפסדנו את דרכנו". עוד נכתב במאמר: "טלפונים נפרצו, ועל כך העיתון מביע צער".
העיתון לא כלל פרסומות בגיליון האחרון אלא כפי שאמר ג'יימס מרדוק, סמנכ"ל התפעול של ענקית המדיה ניוז קורפ: "כל שטח הפרסום במהדורה האחרונה ייתרם לארגוני צדקה ויוזמות שמעוניינות לחשוף את מעשיהם הטובים בפני מיליוני הקוראים שלנו".
ניוז קורפ הודיעה על כוונתה לסגור את העיתון ביום חמישי האחרון לאחר שההאשמות על האזנות הסתר גרמו לעשרות מפרסמים להודיע כי לא יפעלו עם העיתון. החלטת ניוז קורפ, תאגיד המדיה הגדול בעולם במונחי הכנסות, על סגירת עיתון "ניוז אוף דה וורלד" - שתפוצתו מגיעה ל-2.6 מיליון עותקים - נחשבת לצעד קיצוני. עם זאת, פרשנים ציינו כי ניוז קורפ נקטה בצעד זה בניסיון למנוע נזק בלתי הפיך לתדמית החברה ומחשש כי הפרשה תסכן את אישור רכישת השליטה בחברת הטלוויזיה בלוויין בריטיש סקיי על-ידי ניוז קורפ. ניוז קורפ, שבבעלותה נתח של 39% מבריטיש סקיי, מנסה בשנה האחרונה לזכות באישור ממשלתי לרכישת שאר מניות החברה.
פרשת ההאזנות החלה בקיץ 2006 לאחר מעצרו של עורך בעיתון וחוקר פרטי לאחר שהללו צותתו להודעות קוליות בטלפונים הסלולריים של עוזרים של בני המשפחה המלכותית בבריטניה. השניים נידונו לעונשי מאסר של מספר חודשים, ונדמה היה כי בכך הסתיימה הפרשה. עם זאת, בשנת 2009 שבה ועלתה הפרשה לכותרות בעקבות דיווחים כי ניוז קורפ שילמה יותר ממיליון ליש"ט כדי ליישב אישומים שהיו עלולים לחשוף ראיות נוספות של האזנות סתר שביצעו עיתונאים של "ניוז אוף דה וורלד". מאז הלכה וצברה תאוצה הפרשה בעקבות גילויים נוספים שפורסמו אשר הצביעו על מעורבות של עיתונאים נוספים בעיתון בהאזנות סתר. בשבוע החולף נרשמו חשיפות נוספות - בהן העובדה כי בוצעו האזנות להודעות קוליות בטלפונים סלולרים של בני משפחה של נערה שנעלמה ושל חיילים שנהרגו.

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיליון האחרון של "ניוז אוף דה וורלד" יצא לאור הבוקר ללא פרסומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מרגיעים: ילדים שהשפה אצלם מתפתחת לאט אינם נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מבעיות התנהגותיות או מבעיות רגשיות
מירב ארד
אהובה זקן מונתה לתפקיד סמנכ"ל בכיר לתקינה, תפעול ואיכות השירות    פיני שני מונה למנהל אגף בכיר לשיווק חו"ל ולענייני דתות    עו"ד רם ליסטמן יכהן כסגן היועמ"ש של המשרד    עומר אשל - ממונה לשכת התיירות בשיקגו
יפעת גדות
סוכנות הידיעות דיווחה כי בידי הרשויות דוחות על ראשים ערופים שנמצאו לאורך כל העיר, אך לא ברור עדיין אם הראשים שייכים לגופות שבמשאית
איציק וולף
פרקליטות המדינה ערערה בפני בית המשפט העליון על קולת העונש שהטיל בית המשפט המחוזי על עו"ד ליאורה ברקו ועל איציק בר מוחא שהורשעו בשל אספקת סם והחזקת סם    "העונש שנגזר אינו מבטא את נורמת הענישה הראויה במקרים של החדרת סם אל בין כתלי בית הסוהר, קל וחומר כשמדובר בעורכת דין"
איתמר לוין
קרן הגמלאות של עובדי אגד, הנמצאת בניהול מיוחד, הגישה את התביעה נגד החברה    בית הדין דחה את טענת אגד לפיה הערכאה המוסמכת לדון בתביעה היא בית המשפט המחוזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il