X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסעים אינם מסכימים לשלם 10.50 שקל על נסיעה במונית שירות ומעדיפים נסיעה באוטובוסים שעולים 6.40 שקל תחנות המוניות מדווחות על ירידה דרסטית במספר הנוסעים בעקבות הארגון-מחדש, ומאשימים את משרד התחבורה בכך שאינו נוקף אצבע כדי לסייע
▪  ▪  ▪
מוניות שירות בפתח תקוה [איתמר לוין]

מספר הנוסעים במוניות השירות בשנה גדול פי שלושה מזה של רכבת ישראל, אבל לא זה מה שמפריע למשרד התחבורה להתייחס אליהן כסרח עודף. כך טוענים נהגי המוניות, שבמסגרת הארגון-מחדש של התחבורה הציבורית בגוש-דן, חשים נזנחים. לטענתם, לא שותפו באף דיון בנושא, ואיש לא שאל לדעתם.
התוצאה מכך היא פגיעה קשה מאוד בפעילות מוניות השירות, שכיום אינן מורשות להשתמש בכרטיס חכם, אינן נכללות בשינויי התעריפים ומעברי הקווים ומעל הכל - נאלצות לגבות מחיר יקר בהרבה מזה שנגבה מן הנוסעים באוטובוס.
במוניות המסיעות נוסעים מפתח תקוה לתל אביב ולשאר ערי גוש-דן, למשל, עולה מחיר הנסיעה 10.50 שקל לעומת 6.40 שקל באוטובוס. המחיר שמותר להן לגבות הוא 11 שקלים, אך כדי שלא לאבד נוסעים בחרו להוזיל אותו בחצי שקל. עם תחילת הפעימה השנייה, ב-1 ביולי השנה, פחת מספר הנוסעים במוניות השירות בגוש-דן בעשרות אחוזים. מנהלי התחנות אומרים כי עדיין מוקדם להעריך נזקים, כיוון שה"מכה" כלשונם צפויה להגיע בסוף החופשה הגדולה - ב-1 בספטמבר, וכעת רק רואים את הניצנים לכך.
בהיעדר נוסעים, גם אלו שעד היום נסעו במוניות בקביעות, ובהיעדר היחלצות מצד משרד התחבורה להצלת הענף, עלולות תחנות מוניות רבות לאבד משמעותית מרווחיהן, ולהגיע עד כדי פשיטת רגל.
לא מאפשרים להתנייד במסלולים קצרים
עמית קורנבליט, מנהל "מוניות 51", תחנה הפועלת בפתח תקוה עוד מהתקופה המנדטורית חושש מפני העתיד. לדבריו, מתייחס משרד התחבורה למוניות כאל תחבורה משלימה, ומכאן נובע היחס -הערמת קשיים בשינוי רשיונות קווי השירות, הגבלת מכסות הקווים המורשים לפעול, ומתן אפשרות למסלולים חלופיים קצרים יותר שיעקפו את הפקקים בטענה של יצירת גודש.
בשיחה עם News1 הוא מפרט חלופות למסלולים, אותן הציעו נהגי המוניות, ונדחו כולן בידי משרד התחבורה: נסיעה דרך רחוב אבשלום גיסין, דרך אזור התעשיה של קקריית אריה ויציאה בצומת גהה; נסיעה במחלף אם המושבות החדש; ונסיעה במסלול הרכבת הקלה, דרך קניון איילון עד אבא הלל בתל אביב.
ישראל עצמון, בעליה של תחנת "מוניות עצמון" בעיר, אומר כי גם במוניות המיוחדות ("ספיישל") יש ירידה דרסטית. עצמון: "היום נוסעים איתנו רק מי שאין להם ברירה - חולים ונכים. למזלנו, יש לנו חוזים עם גופים שונים - משרד הביטחון וכדומה. עכשיו אני חושב פעמיים אם להוציא מונית, כי לא תמיד זה משתלם. משרד התחבורה חייב ללכת לקראתנו ולאפשר הפחתה במחיר שנשלם על הבלו".
לא ייכללו ברפורמת התעריפים
בשבוע שעבר דיבר המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ואמר כי מוניות השירות ייכללו בעתיד במסגרת הכרטיס החכם. היום מבהירים במשרד התחבורה, בתשובה לפניית News1, שהוא לא אמר כי מוניות השירות יצטרפו למערכת התעריפים של הרפורמה במטרופולין דן, אלא למערכת הכרטיס החכם.
לעצם הטענות שמעלים נהגי המוניות, מסר דובר המשרד אבנר עובדיה: "משרד התחבורה לא קיבל עד כה תלונות של נהגי מוניות על שינויים כלשהם ברמת הפעילות שלהם. במידה שתלונות כאלה יתקבלו, הן ייבחנו במשרדנו. יש לציין כי משרד התחבורה פועל לטובת הנוסעים. מטרת הארגון-מחדש היא להציע מערכת תחבורה ציבורית טובה, יעילה וזולה יותר לציבור הנוסעים".

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגעי הרפורמה: מוניות השירות עלולות לפשוט רגל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זעקת הקוזאק הנגזל
בלטשאצר  |  10/07/11 18:31
2
בשביל מה צריך מספר מונית?
חובב נסיעות  |  10/07/11 18:44
 
- איך המדינה תחלוב כסף? ל"ת
עמי242  |  11/07/11 00:27
3
מונית ???????
חוסיין אובמה  |  10/07/11 21:11
4
דווקא להם יש פוטנציאל אדיר
סתם_1  |  10/07/11 21:26
5
כ"ץ בנה את בית החולים מתח ל...
ראספוטין בן מדביד  |  11/07/11 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
ח"כ גילה גמליאל מקדמת הנחה לסטודנטים הנוסעים למוסדות לימוד בכל רחבי הארץ, בדגש על הפריפריה    הנחות ללומדים בבתי הספר לאמנויות ולהנדסאים - רק בשנת הלימודים הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il