X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "מדיניות הממשלה ביחס לשכבות החלשות - ביד אחת לתת וביד השנייה לקחת!" שוללת מ-97,500 מקבלי הבטחת הכנסה הנחות בתחבורה הציבורית המאפשרות את ניידותם
▪  ▪  ▪
ח''כ אורי מקלב [צילום: פלאש 90]

"שלילת הנחה בתחבורה הציבורית ממקבלי הבטחת הכנסה, מבטאת מדיניות חלם כלכלית-חברתית", כך יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), בדיון (יום ג', 12.7.11) בעקבות פניות של זכאי הבטחת הכנסה, שהמדינה מונעת מהם קבלת הנחות בתחבורה הציבורית. הדבר החל בהחלטת ממשלה משנת 2002, שביטלה הטבות ופטורים למקבלי הבטחת הכנסה חדשים, כאלה שזכאותם החלה אחרי יולי 2003. כיום ב-2011, המדינה שוללת מ-100 אלף מקבלי הבטחת הכנסה את ההנחות בתחבורה הציבורית.
מקלב תקף את מה שלדבריו, "מהווה אבסורד", "שכן החל ב-2002, המדינה הפחיתה בצורה דרסטית, את מספר התעודות המקנות הנחות בתחבורה הציבורית, חרף העלייה הניכרת במחירי מוצרי יסוד ונסיעות בתחבורה הציבורית". לדבריו, "חשיבה כלכלית-חברתית נכונה מובילה למסקנה, שאם משלמים קצבאות והבטחת הכנסה, אזי הדבר נובע מהקושי של מקבלי הקצבאות להתקיים ומתן הנחות על שירותים מסוימים, הינו צעד משלים ומחויב המציאות". "האבסורד גדול אף יותר, מכיוון שהתקציב עבור מתן ההנחות, העומד על 14 מיליון שקל, כבר אושר ואיננו מנוצל" אמר ותהה: "במה החזרת תקציב לא מנוצל לאוצר בסוף שנת כספים, תורמת לחיזוק השכבות החלשות ולניסיון להוציאם ממעגל העוני?". הוא הוסיף, ש"מרבית מקבלי הבטחת הכנסה הינם משפחות חד-הוריות, שבין כך ובין כך, מתקשים לכלכל את עצמם ואת משפחותיהם, ושעבורם התחבורה הציבורית היא הדרך היחידה להתנייד".
ח"כ אברהם מיכאלי (שס) אמר שהחלטת הממשלה בדבר צמצום ההטבות וההקלות למקבלי הבטחת הכנסה, התקבלה במסגרת הניסיון לצמצם את תשלומי ההעברה בתקופת נתניהו כשר אוצר. אז - אמר - "המצב הכלכלי היה קשה והמדינה נדרשה לצעדי מנע כלכליים. אך כיום, הכלכלה איתנה והמשק צומח, ועל-כן חובה להחזיר את ההטבות לזכאים". מיכאלי הוסיף, ש"מדובר ב'כסף קטן' עבור המדינה, ביחס לתועלת הרבה שעשויה לצמוח מהוצאתם ממעגל העוני". מיכאלי חיזק את דברי מקלב כי "אין כל הגיון כלכלי-חברתי במניעת ההנחות".
מרכזת הבטחת הכנסה במינהל הגמלאות בביטוח הלאומי, מירב לוי, אישרה שב-2011 יש 138,500 מקבלי הבטחת הכנסה ומתוכם הונפקו תעודות להנחה בתחבורה הציבורית ל-41,000 בלבד. עוד אישרה לוי, שאכן חלה ירידה דרסטית במתן התעודות החל ב-2003 וכי המדיניות הייתה - לשלול את הזכאות להנחות ממקבלי הבטחת הכנסה חדשים.
יו"ר עמותת 'קול בשכונות', דוד קשני, אמר ש"לא זו בלבד שאין לשלול את ההנחות בתחבורה הציבורית ממקבלי הבטחת הכנסה, אלא שיש להעלות את גובהן בכ-50%, כפי שהדבר נעשה לגבי קשישים וסטודנטים". כיום ההנחה עומדת על כשליש ממחירו של כרטיס נסיעה במרבית הקווים.
בסיכום הדיון הודיע מקלב, שיפנה לשר הרווחה משה כחלון, על-מנת שיפעל להעניק מחדש את ההנחות בתחבורה הציבורית לכלל מקבלי הבטחת הכנסה. מקלב: "מקבלי הבטחת הכנסה חדשים הינם אנשים צעירים, שלרבים מהם יש ילדים ודווקא מהם אין למנוע את ההטבה ובייחוד כשהתקציב לכך כבר אושר". "לא ייתכן, שביד אחת נותנים לשכבת החלשות וביד השנייה לוקחים מהן", סיכם.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה שללה מנזקקים הנחות בתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בתפקידו האחרון שימש לוי כמנכ"ל אזורי של מלונות פתאל בתל אביב
יפעת גדות
האם נכון להניח חמאה על כוויות?    פצעים - להשאיר להתייבש באוויר הפתוח?    מה נכון מכל מה שאנו יודעים, או חושבים שיודעים
עידן יוסף
הכספים יועברו באמצעות חיוב על מנהלי קרנות להשקעות לרכוש שטחי פרסום, בעלות 8-7 מיליון שקל בשנה, לצורך פרסום כריכת התשקיף    בניגוד לעבר, הכריכה אינה כוללת פרטים מהותיים המסייעים למשקיע
איתמר לוין
למרות שבית המשפט הגדיר את העבירות כ"חמורות ביותר" וקבע שיש להטיל עונשים מרתיעים, אומצה עסקת הטיעון ברובה    המשנה לשעבר למנכ"ל החברה ירצה שישה חודשי עבודות שירות
איתמר לוין
עבריינית ותיקה שהתחזתה לסוכנת ביטוח וגנבה אלפי שקלים נדונה ל-18 חודשי מאסר בפועל    רופא שהוסמך באיטליה אך לא בישראל, נדון לחמישה חודשי עבודות שירות על מירמה, תקיפה וזיוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il