X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים המעשנות במהלך ההריון מעלות את הסיכוי ללידת תינוק עם גף חסר או מעוות, ללידת תינוק עם רגל קלובה, למומים של הקיבה והמעיים ולמומים בגולגולת, בין היתר
▪  ▪  ▪
לכל החיים [צילום: הדמיה]
עישון של האם משנה את הדנ"א של התינוק
יפעת גדות
חוקרים גילו שינויים גנטיים בגן הקשור לסוגי סרטן מסוימים אצל ילדים שאימהותיהם עישנו במהלך ההריון
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
עישון יד שלישית - גורם סיכון למוות בתינוקות

   יפעת גדות
בשנה הבאה: 6 מיליון ימותו מעישון

גפיים חסרים או מעוותים, רגל קלובה (מעוותת), חריגויות בפנים ובעיות של הקיבה והמעיים הם רק חלק מהבעיות הנפוצות של מומים מולדים הקשורים לעישון במהלך הריון. כך מוכיח דוח חדש שפורסם על-ידי מדענים מאוניברסיטת קליפורניה.
המחקר, שפורסם בכתב העת "Human Reproduction Update", מבוסס על סקירה - המקיפה ביותר מסוגה - שזיהתה מומים מולדים ספציפיים שרובם קשורים לעישון.
למרות ההמלצות המתפרסמות חדשות לבקרים ומזהירות מהנזקים של עישון בזמן הריון, כמו הפלות ולידת פג, במדינות רבות אחוז ניכר מהנשים עדיין ממשיכות לעשן. בבריטניה - 45% מהנשים מתחת לגיל 20 ו-17% מסך כל הנשים עדיין מעשנות במהלך ההריון, ובארצות הברית 20% מהנשים בגילאי 25 או פחות גם מעשנות במהלך ההריון, בהשוואה ל-9% מאלו שמעל גיל 35.
עורכי המחקר בחנו 172 מחקרים שפורסמו לאורך 50 השנים האחרונות, ובדקו סה"כ 174,000 מקרים של מומים מולדים אותם השוו ל-11.7 מיליון מקרים ששימשו כביקורת. הסיכון היה גבוה יותר ב-26% ללידת תינוק עם גף חסר או מעוות, גבוה ב-28% ללידת תינוק עם רגל קלובה, 27% עם מומים של הקיבה והמעיים, 33% עם מומים בגולגולת, 25% עם מומים בעיניים ו-28% עם שפה שסועה. העלייה הגדולה ביותר בסיכון (50%) הייתה למצב שנקרא שסע מולד בדופן הבטן, בו חלקים מהקיבה או מהמעיים בולטים מהעור.
עורכי המחקר ממליצים כי הקווים המנחים המתפרסמים לציבור יהיו ברורים יותר בהיבט של המומים הספציפיים הקשורים לעישון בזמן ההריון, כדי לנסות ולהוריד את מספר הנשים ההרות המעשנות.
אנשים סבורים כי רק נשים ספורות עדיין מעשנות בזמן ההריון, אך המציאות היא שבמיוחד בקרב נשים מתחת לגיל 20 המספרים עדיין גבוהים ביותר.
עישון בזמן הריון הוא גורם סיכון ידוע ומוכח היטב להפלות, למשקל לידה נמוך וללידת פג, ולמרות זאת, רק תוכניות ממשלתיות מעטות מזכירות את המומים המולדים בהקשר של עישון ואלו שעושות זאת אינן ספיציפיות - בעיקר בשל חוסר-ודאות שהיה קיים בעבר לגבי הקשר הישיר שלהם.
כעת ישנן ראיות לקשר ולכן חשוב שהמסרים יהיו ברורים יותר לגבי סוגים אלו של מומים רציניים - כמו גפיים ופנים מעוותים וחריגויות של הקיבה והמעיים - שתינוקות לאימהות מעשנות עלולים לסבול מהם.
המסר העולה מהמחקר הוא שנשים צריכות להפסיק לעשן לפני שהן נכנסות להריון כדי להוריד את הסיכוי ללדת תינוק עם מום פיסי רציני שילווה אותו לאורך כל חייו.
תוצאות המחקר משמעותיות ביותר הן לבריאות האימהות והן לבריאות התינוק, ובמידה שהמלצות החוקרים ייושמו, הן יוכלו להביא לירידה בשכיחות מספר המומים המולדים השכיחים וכן לתוכניות יעילות יותר במניעת עישון מאחר שאזהרות בנושא מומים מולדים מוסיפות משקל רב יותר לאזהרות הקיימות.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפיים חסרים ועיוותים במעיים בתינוקות לאימהות מעשנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
כך מבהיר השופט ד"ר אברהם טננבוים במסגרת יום עיון, בסימן "הגנה על זכויות יוצרים באינטרנט: הרצוי והמצוי"    הבהיר: חברה שתנסה להילחם בנושא בדרך אחרת - תפסיד
אלעזר לוין
370 אלף בעלי כרטיסי אשראי של הרשת יוכלו לקנות 110 דירות בהנחות של 235-150 אלף שקל בגינדי החזקות ראשל"צ    הנחות זהות לאלו שקיבלו חברי מועדון הלקוחות של גינדי    נותרו למכירה 240 דירות, ובמקרה של ביקוש יתר עשויה החברה למכור גם את 130 הנותרות    יום המכירות המרוכז - אחרי תשעה באב
איתמר לוין
שר הפנים פיזר את המועצה לאחר שלא אישרה במועד את תקציב העירייה, אך נמנע מלהדיח את חיים אביטן    בג"ץ דחה עתירות להדחתו של אביטן, למרות ביקורתו על התנהלותו
איתמר לוין
במשך 25 שנה נמנעו שרי האוצר מעידכון השיעורים ובכך מנעו מהנישומים לקבל ניכויים, עד שהשנה בוטל לחלוטין ניכוי זה    בג"ץ מאפשר לנישומים לדרוש את ההוצאות שנתיים אחורה ופותח פתח לייצוגית נגד המדינה
איתמר לוין
מכבי והכללית טענו שעל החברות לפצות אותן על הטיפול בחולי סרטן, והכללית אף תבעה 7.6 מיליארד שקל    ביהמ"ש העליון קבע: אין לקופות עילת תביעה נגד יצרניות הסיגריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il