X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מליאת הכנסת אישרה ברוב של 67 ח"כים הצעות חוק לביטול מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים המתנגד היחיד: שר האוצר יובל שטייניץ האוצר מתכוון להמשיך ולקדם את העלאת גיל הפרישה
▪  ▪  ▪
ח"כ זהבה גלאון [צילום: פלאש 90]

הכנסת אישרה (יום ד', 13.7.11) בקריאה טרומית את הצעתה של ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) והצעה זהה של ח"כ דליה איציק (קדימה) לביטול מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים, ברוב של 67 תומכים, הכוללים כמובן גם חברים מן הקואליציה, מול מתנגד אחד בלבד, שר האוצר יובל שטייניץ. יש לציין, כי הנהלת הקואליציה אפשרה חופש הצבעה בחוק.
משמעות הצעת החוק של גלאון היא שנשים שתהיינה מעוניינות בכך, תוכלנה להמשיך לעבוד עד גיל 67, וגיל הפרישה הרשמי ימשיך לעמוד על 62.
"ההצבעה בעד הצעת החוק שלי, לביטול העלאת גיל הפרישה לנשים, היא סטירת לחי להמלצות הוועדה הציבורית, שקבעה שיש להעלות את גיל הפרישה ל-67", אמרה גלאון בעקבות התוצאות. " לא ניתן להעלות את גיל הפרישה כל עוד המדינה לא הוכיחה שהיא הצליחה לצמצם את הפערים העמוקים בין נשים לבין גברים בשוק העבודה: פערים בשכר, בדפוסי התעסוקה, בגובה הפנסיה ובזכויות סוציאליות. יש לייצר מדיניות תעסוקתית שתמנע פגיעה בביטחון הסוציאלי של נשים".
לדברי גלאון, נשים הן עדיין סקטור מופלה לרעה בשוק העבודה בכלל ובגילאים המבוגרים בפרט. היא ציינה כי נשים רבות נפלטות משוק העבודה בגילאי 55-50 ולפיכך דחיית גיל הזכאות לפנסיה דנה ציבור גדול של נשים לחיי עוני ומחסור במשך שנים נוספות. "נשים מהוות כ-70% מהמשתכרים שכר מינימום במשק, והן מהוות 90% מהמועסקים במקצועות השוחקים - אחיות, עובדות סוציאליות, מורות - והן גם נשחקות בשל עבודות הבית. נוסף על כך, המדינה אינה מעסיקה נשים מבוגרות".
דליה איציק אמרה כי "הוכחנו לאנשי האוצר שהם לא יכולים לפגוע באזרחי המדינה ללא הגבלה, כי מסתבר שיש גזירות שהציבור פשוט לא יכול לעמוד בהן. השוויון לא מתחיל מהסוף - השוויון מתחיל בהתחלה - שוויון בתעסוקה, שוויון בהזדמנויות".
הסתדרות העובדים הלאומית בירכה על החלטת מליאת הכנסת שאישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק. מלכה קוזלוביץ, יו"ר הוועדה למעמד האשה בהסתדרות העובדים הלאומית, אמרה כי "הגיע הזמן לדאוג לשיוויון נשים עם כניסתן למעגל העבודה תחת הניסיון לדאגה לשיוויון עם צאתן לגיל הפרישה".
האוצר עוד לא מוותר
האוצר מצידו עדיין צפוי לקדם במושב החורף את הצעת החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים. על-פי ההצעה, המהלך יתבצע בצורה הדרגתית של כ-15 שנה, כך שגיל הפרישה יעלה ל-64 עד לשנת 2017 ובהמשך יועלה לגיל 67 עד שנת 2026.
כמו-כן, הוועדה ממליצה על מגוון של כלים לעידוד תעסוקת עובדים בגילאים מבוגרים, תוך שימת דגש מיוחד על תעסוקת נשים. אלו כוללים, בין היתר, הסברה למעסיקים, ביצוע הכשרות מקצועיות להתאמת כישורי העובדים לתנאי העבודה המשתנים, והארכת תקופת תשלום דמי אבטלה לנשים מעל גיל 62.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוב מוחץ: מסר מהכנסת נגד העלאת גיל הפרישה לנשים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לתומי חשבתי שנשים רוצות שוויון
ברדוגו  |  13/07/11 18:57
2
כל הכבוד לזהבה ברוך שובך
ב.ג  |  13/07/11 20:17
3
למה גיל 35-ל55 למשרה ממשלתית
58  |  13/07/11 20:28
4
שוויון
רודולפו קוגן 1  |  13/07/11 21:37
5
למי הזכות
נח וול  |  14/07/11 01:15
6
פנסייה
נ ו  |  14/07/11 01:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
טכנולוגיה שפותחה לראשונה לסיוע בטיפול במטעני חבלה באפגניסטן סייעה לצוות הבריטי לשמר את המבנה הקיים של הפירמידה העתיקה ביותר במצרים
אלעזר לוין
ישלמו 6.5 מיליון שקל תמורת זכות ל 3.3 מתוך 4 דירות    המחיר - 2% מעל לשומה הרשמית
איציק וולף
יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שהצעתו לחוק החרם התקבלה השבוע הגיש יחד עם ח"כ יריב לוין הצעה נוספת שעל פיה תוכל הכנסת לפסול מועמדים לבית המשפט העליון    ח"כ גלאון: הקואליציה רוצה למנות שופטי בובות בשירות משטר הדיכוי האפל
עופר וולפסון
על-רקע תחילת יישום חוק ששינסקי, ביקשו עובדי מס הכנסה להכריז על סכסוך עבודה    טוענים כי מנהל הרשות מתעלם מדרישותיהם לשינוי שיטת התגמול והוספת כוח-האדם הנדרשת מהיקפי העבודה החדשים    כתבו לו: "חבל, שדווקא אתה שעמלת ימים ולילות במסגרת חברותך בוועדת ששינסקי, שכחת לדאוג לתגמול הולם לעובדיך"
יפעת גדות
חוקרים שבחנו נתוני מכירות שונים הגיעו למסקנה כי רמות המכירות מצביעות על כך שמדובר בהתנהגות נרכשת, ומקורה באימהות שלנו שאהבו גם הן לקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il