X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מושב אורה חויב להחזיר 60 אלף שקל לחברים חדשים הערכה: אם ההחלטה תהיה תקדים, יחויבו מושבים להחזיר מיליוני שקלים לחברים חדשים היועץ המשפטי לממשלה פסל את הנוהל לפני 12 שנה, אך המושבים המשיכו לגבות כסף
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אסור למושב לגבות כסף מחברים חדשים, שרכשו בו בית. כך פסק בשבוע שעבר (6.7.11) משה קזולה, שהיה בורר בין מושב אורה לבין ציון ואסנת חקיקיאן. החלטה זו עשויה להביא לכך, שמושבים רבים יחויבו להחזיר מיליוני שקלים ,שגבו ב-7 השנים האחרונות (לפני מועד ההתישנות) מחברים חדשים, כתנאי לכניסתם.
בני הזוג חקיקיאן רכשו בית באורה, הרי ירושלים, ושילמו למינהל מקרקעי ישראל (בעל הקרקע) את כל התשלומים הדרושים. למרות זאת, חייב אותם המושב, בהרי ירושלים, לשלם לו עוד כ-63,000 שקל, כתנאי לכך שהמושב יסכים להעביר את הזכויות על שמם.
בני הזוג מחו, וטענו שהוראות המינהל אינן מתירות למושב לגבות מהם תשלום נוסף. נציגי המושב אמרו, שהתשלום מעוגן בתקנון המושב. מאחר שהתעוררה סתירה בין הוראות המינהל לבין התקנון, הועברה המחלוקת לבוררות בפני הוועדה המשפטית המרכזית שליד תנועת המושבים. מרכז הוועדה, משה קזולה, היה הבורר.
הבוררות החלה לפני כחמישה חודשים, ובני הזוג חקיקיאן יוצגו בה על-ידי עוה"ד בנימין ברליין וחיים מן. הצדדים הציגו את עמדתם בעל פה, והגישו סיכומים בכתב.
בשבוע שעבר פסק קזולה לטובת חקיקיאן. הוא קבע, כי מרגע שבני הזוג רכשו מהמינהל את הזכויות על הבית והמגרש, וחתמו אתו על חוזה, אין לאורה כל נגיעה או בעלות על המגרש והבית. "חבר תושב איננו בר רשות, אלא בעל זכויות מלאות" - פסק. הוא הורה למושב להחזיר לחקיקיאן את כל כספם ב-60 תשלומים חודשיים.
רמז למושב
עם זאת רמז קזולה למושב, שהוא יכול לפתור את הבעיה על-ידי שינוי התקנון. ל-News1 נודע, שהכוונה היא לקרוא לתשלומים הנדרשים לא "דמי הסכמה" וכדומה, אלא "דמי כניסה" או "תשלום בעד רכישת מניות". עוד ציין קזולה, שאם החברים היו רוכשים משק ולא בית, הייתה הצדקה לחייב אותם בתשלום.
כבר לפני 12 שנה קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, כי אסור למושב לגבות תשלומים מחברים חדשים, בנוסף למה שהם משלמים למינהל. אולם הוראת היועץ המשפטי נשארה במקרים רבים על הנייר, והמושבים המשיכו לגבות כספים מחברים חדשים. מעריכים, כי ההחלטה החדשה ופרסומה עשויים להביא להפסקת הנוהג של גביית התשלומים.
נודע, כי מושב אורה עומד לערער על ההחלטה בפני ערכאת הערעור של תנועת המושבים, המורכבת משלושה בוררים בכירים.
קזולה, תושב רינתיה, היה בעבר, עד 2006, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה שורקות. כן היה סגן מנכ"ל המשביר המרכזי, וכיום הוא דירקטור בחברה זו. כן כיהן כסגן מנכ"ל קופת הגמל "תגמולים במושבים". קזולה מרכז את מוסד הבוררות של תנועת המושבים, ובדרך כלל הוא גם הבורר בעצמו.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורר: אסור למושב לגבות תשלום מחברים חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שלושה פיצוצים החרידו את בירת העסקים ההודית בשעה 19:00 שעון מקומי    לפחות 21 בני אדם נהרגו וכ-140 נוספים נפצעו
איתמר לוין
קובעת שיו"ר ועדת העבודה לא מסר גילוי נאות על ידידותו עם מנהל ההשקעות של ישראמקו, שהוזמן לדיון בתיקון לחוק ני"ע, ועל הקשר שלו לחברות שבשליטת קובי מימון
עופר וולפסון
הצעיר בן ה-22 הפעיל רשת של בלדרים שהגיעו מרוסיה והבריחו את הטובין, בכמות מסחרית גדולה
איתמר לוין
בית הדין לעבודה דחה את בקשת מי שהייתה מנהלת היחידה לניהול כוח אדם לחזור לתפקידה, ממנו הועברה עם מינויו של פישר לנגיד - אך מתח ביקורת על צורת ההתנהלות בעניינה
איציק וולף
לאחר שמגן דוד אדום הפסיק להפיץ מידע ראשוני על תאונות וחולים הזקוקים לסיוע התערב משרד הבריאות וקבע כי טובת החולה והצורך בהצלת חיים מיידית הינה בעלת עדיפות ראשונה לפני הצורך בשמירה קפדנית על פרטיות החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il