X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ חנין וח"כ הורוביץ התנגדו להפרת האיזון בין נציגי הממשלה לציבור במועצה, שאמורה לגדול מ-9 ל-13 חברים ולהעניק רוב לממשלה "לא יכול להיות שלא יהיה אפילו אחד במועצה שמייצג אינטרסים סביבתיים"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה השבוע (12.7.11) בהצעת הממשלה לתיקון חוק הנפט, שעוסק במועצת הנפט, ודחתה את ההכרעה בה, בשל מחלוקת בין חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ) לנציגי הממשלה.
לפי ההצעה, מועצה זו, שהיא הגוף העליון המפקח על התחום, תגדל מ-9 חברים כיום ל-13 חברים שאותם ימנה שר התשתיות. שר התשתיות ימנה למועצה שני נציגים ממשרדו, ובהתייעצות עם שר האוצר ימנה גם נציג מאגף התקציבים ונציג מאגף החשב הכללי ותעשה נציגים נוספים שלפחות חמישה מהם יהיו נציגי ציבור.
בדיונים הקודמים בהצעה, שפוצלה מחוק ההסדרים, לא הושגה הסכמה באשר להוספת נציג של המשרד להגנת הסביבה למועצה, או למנות את המשקיף מטעם המשרד לחבר קבוע. כמו-כן, בדיונים הקודמים דרשה הוועדה לקבוע כללים ברורים למניעת ניגוד עניינים של חברי המועצה.
בדיון אמר ח"כ חנין כי "אם הייתה חסרה הגדרה לחוצפה, אנחנו מקבלים אותה כעת בהצעה הזו". לדבריו, ההיבטים הסביבתיים לא פחות חשובים מההיבטים הכלכליים בכל הקשור לענייני הנפט. "אין לנו ארץ אחרת ואין לנו ים תיכון אחר, ולכן יזמו שורה של חברי כנסת, בהם גם היו"ר כרמל שאמה-הכהן, תיקון לחוק הנפט שמציע להכליל שיקולים סביבתיים", הסביר. לדבריו, הצעת החוק לא התקבלה בוועדת השרים לחקיקה, ולכן הוא ביקש להציע במסגרת הדיון היום שורה של תיקונים לחוק הנפט.
ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי בקשת הממשלה לשנות את הרכב המועצה היא "בלתי סבירה בצורה קיצונית. לא יכול להיות שמתוך 13 חברי המועצה לא יהיה אפילו אחד שמייצג אינטרסים סביבתיים ולא ייתכן שיופר האיזון בין נציגי הממשלה לציבור". ח"כ הורוביץ הסביר כי במצב הקיים כיום יש רוב לנציגי הציבור בוועדה, המונים חמישה מתוך תשעה חברים, והממשלה מציעה למחוק את נציגי הציבור לחלוטין בהוספת ארבעה נציגי ממשלה.
רכז התשתיות והאנרגיה באגף התקציבים של משרד האוצר, אודי אדירי, הודה כי בהרכב הקיים מובטח רוב לנציגי הציבור ובהרכב המוצע לא מובטח רוב כזה. ח"כ הורוביץ אמר כי יהיה מוכן להתפשר באשר למספר חברי המועצה, אולם ביקש שלפחות חצי מהם יהיו נציגי ציבור. אדירי הודיע כי אם הצעותיו של ח"כ הורוביץ יתקבלו, הממשלה תבקש לשמור לעצמה את הזכות להסתייג מההצעה. לנוכח המחלוקות החליט היו"ר לדחות את המשך הדיון בנושא, על-מנת לתת לצדדים זמן ליישב את המחלוקות.

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגלל השיקול הסביבתי: שינוי הרכב מועצת הנפט נדחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם מדינאים בכירים ידידי ישראל וקרא לפלשתינים לשוב לשולחן המשא-ומתן הישיר    "הפערים בין הצדדים קטנים ביותר, אין תחליף למשא-ומתן ישיר"
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך בסורוקה עולה, כי בקרב אבות לפגים התגלו סימני דיכאון לאורך זמן רב יותר מאשר בקרב האימהות    החוקרים: הבדל זה נובע מהיעדר תמיכה באבות
עופר וולפסון
מספר השכירים בתעשיה הישראלית עדיין נמוך ב-2.3% בהשוואה למספרם ברבעון הראשון של 2008, טרם החלו הפיטורים המסיביים בענף היצרני    התעשיה המסורתית ממשיכה לסבול מפיטורים, ובהיי-טק קיפאון בדפוסי ההעסקה
איתמר לוין
המשרד הוציא צ'קים למימון הפרשים בנסיעות שמימן משרד התמ"ת    אולמרט על כיסוי החוב למשרד: היו לי הרבה מאוד נקודות ובאופן כללי אני יודע שמשרדי נסיעות סוחרים בנקודות
איציק וולף
חברת גוגל הרחיבה את שירות גוגל טראפיק ל-13 מדינות נוספות ובהן לישראל    בשירות שיהיה זמין גם במכשירי האייפון והאנדרואיד ניתן לראות דיווחי תנועה המתעדכנים בכל 5 עד 10 דקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il