X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת לערער על ההוראה להעניק רישיון לבית ספר פרטי, שהוקם תחילה באופן בלתי חוקי טוענת: משרד החינוך צריך לשקול גם את השלכות הרוחב של הקמת בתי ספר פרטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המדינה מבקשת (ה', 14.7.11) מבית המשפט העליון להתיר לה להגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, שהורה לה להעניק רישיון לבית הספר הפרטי "חברותא" במתחם מכללת רופין. לטענת המדינה, מדובר בסוגייה עקרונית של גבולות הפרטת החינוך וסמכותה לפקח על מערכת החינוך.
מדובר בבית ספר שהקימה קבוצת הורים ללא רישיון, כאשר לאחר מכן ביקשו לקבל רישיון על-מנת שיוכלו ליהנות ממימון ציבורי למרות שמדובר בבית ספר פרטי. משרד החינוך דחה את הבקשה, אך ועדת ערר הורתה לו להעניק את הרישיון. ערעורה של המדינה על הוראה זו נדחה בידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שרה גדות.
מאחר שבית המשפט העליון דן כערכאה שלישית רק בנושאים בעלי חשיבות עקרונית, טוענת המדינה שתיק זה מעורר סוגייה חדשה: "מה היקף שיקול הדעת הלגיטימי של משרד החינוך ביחס לגורמים פרטיים במערכת החינוך". לדברי עו"ד דינה זילבר, הממונה על בג"צים בפרקליטות המדינה, ועו"ד אילאיל אמיר, סגנית בכירה לפרקליט המדינה, יש לשאול גם "מהן השלכות הרוחב והעומק של הפרטת יתר של החינוך הציבורי על מערכת החינוך ועל החברה הישראלית בכללותה".
מבחינה משפטית, הן אומרות, השאלה היא מהם השיקולים שרשאי משרד החינוך להפעיל בבואו להחליט האם להעניק רישיון לבית ספר פרטי. זאת, מאחר שגדות קבעה ששיקוליו של המשרד בנוגע ל"חברותא" חורגים מהסמכות שהוקנתה לו בחוק, שכן הם נגעו להסתכלות רוחב על המערכת. המדינה גם מבקשת להחליט בנושא עוד לפני תום החופש הגדול, דהיינו - במהלך הפגרה.
לדעת המדינה, לפני אישור הקמתו של בית ספר פרטי, יש לשקול את השפעתו על חלוקת תקציב החינוך המצומצם, את השפעתו על פעילות מערכת החינוך הממלכתית ועל השלכותיו ב"מרחב ציבורי ההולך ומתנוון". עוד נטען, כי אין להסתפק בבחינת בטיחות המבנה והריהוט והציוד של בית הספר, אלא גם את ההשלכה על מערכת החינוך שמחוץ לאותו בית ספר פרטי.
עוד טוענת המדינה, כי להקמתם של בתי ספר פרטיים יש השלכות הרסניות, ובהן: היבדלות חברתית בין מי שידם משגת לרכוש חינוך פרטי לבין מי שבחינוך הממלכתי; פגיעה בבתי הספר הממלכתיים בשל הקצאת תקציבים לפרטיים. היא מזהירה, כי אם תאומץ עמדתו של המחוזי בדבר הגבלת סמכויות המשרד, עלול הדבר להוביל ל"הפרטת יתר הרסנית של החינוך".

תאריך:  14/07/2011   |   עודכן:  14/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שרה גדות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה לעליון: למנוע הפרטת יתר של החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כ-1,600 צעירים חרדים מתנדבים בימים אלה בשירות אזרחי ועוד כ-950 סיימו שירותם    מרבית המתנדבים התנדבו גם לפני השירות, אך קרוב למחצית מהם מעריכים כי השירות לא יתרום להתפתחותם המקצועית    מעט יותר ממחצית מאמינים כי על הרבנים לעודד התנדבות אזרחית, ורק מעט יותר משליש מעוניינים להתנדב גם מחוץ למגזר החרדי
עופר וולפסון
ציין כי כדי להגיע ליעד, ישנו צורך בשורה ארוכה של מרכיבים לאורך שרשרת הערך במבנה משק החלב    "תהיה הוזלה של מחיר המטרה לרפתן. נעשה זאת ברגישות מול החקלאים"    תקף בחזרה את התקשורת: "כשר התמ"ת, פתאום אני מגלה שאחי עובד בתנובה"
רועי גלדסטון
הגארד (24, 1.93) הוביל את ביילור עד לרבע גמר טורניר המכללות
אלעזר לוין
מכחישה ידיעה על מו"מ כזה, שפורסמה ב"כלכליסט"    תשובה התחייב לרכוש 25% מהחברה ב-100 מיליון שקל    מכירת החברה חיונית כדי לסתום "חור" אפשרי של 285 מיליון שקל בפרעון חובות החברה לחודשים הקרובים
איתמר לוין
עו"ד יצחק בוכשרייבר ביצע את העבירות במנותק מעבודתו בחברה    ביהמ"ש דחה את בקשתו להימנע מהרשעתו וגזר עליו שישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il