X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-זקן הוא מבעלי השליטה בחברת מנופים פיננסיים, ואלדר - מבעלי גיבור ספורט החשדות נוגעים לעסקות ערב כניסתה של מנופים למדד ת"א-100 בדצמבר שעבר ולרכישת השליטה במאקפל באותו מועד השניים שוחררו בערבות למעצר בית בידי הרשות ולא הובאו לבית המשפט בן-זקן: אין ממש בחשדות
▪  ▪  ▪
ג'קי בן-זקן. כדורגל, נדל"ן ונפט [צילום: אורי כריספין]

חוקרי רשות ניירות ערך עיכבו לחקירה את ג'קי בן-זקן, מבעלי השליטה בחברה הבורסאית מנופים פיננסיים, ואת איתן אלדר, מבעלי חברת גיבור ספורט. הרשות חושדת, כי השניים מעורבים בעבירות ניירות ערך סביב כניסתה של מנופים למדד ת"א-100 בדצמבר שעבר.
מנופים פיננסיים עוסקת בתחומי הנדל"ן והנפט ושווי השוק שלה, לפני פתיחת המסחר (א', 17.7.11), עומד על 885 מיליון שקל. בעל השליטה בה הוא מרכוס וובר, המחזיק ב-40% ממניותיה. בן-זקן, שהוא גם בעלי מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד, מחזיק ב-11.5% ממניות החברה. שותפים נוספים הם איל האנרגיה אברהם נניקשווילי (21.3%) וכדורגלן העבר חיים רביבו (7%).
בבעלות מנופים 25% מקידוח הנפט מד-אשדוד, ובן-זקן ונניקשווילי מחזיקים במישרין ב-25% נוספים. לדברי בעלי הקידוח, קיים סיכוי של 40% למצוא בו 120 מיליון חביות נפט. כמו-כן, מנופים היא בעלת קניון ארנה בהרצליה ונדל"ן בארה"ב. החברה התכוונה לרכוש את נצבא ובתי הזיקוק באשדוד, אך העסקות לא יצאו לפועל.
מנופים נכנסה כאמור למדד ת"א-100 בדצמבר שעבר, וחוקרי הרשות חושדים שהדבר התאפשר באמצעות עסקות פיקטיביות שהעלו את מחיר המניה לרף הנדרש לצורך הכניסה למדד היוקרתי. עוד נבדקות הסיבות לזינוק במחיר מניית החברה בפברואר השנה, חודש בו הוכפל שוויה.
אלדר ושותפו רועי גיל היו עד בעלי השליטה בחברת מאקפל, לשעבר חברת טכסטיל שהפכה לשלד בורסאי עתיר מזומנים, עד שמכרו אותה למנופים בסוף 2010. השניים נודעו כפיננסיירים בעשור שעבר, עד להתמוטטותה של גיבור ספורט בשנת 2003, אך מאז חזרו לשוק ורכשו חלקים מחברות שונות. על-פי ההערכות, חקירת הרשות נוגעת גם לעסקה זו, בעקבותיה הפכה מאקפל לחברה בבעלות מלאה של מנופים.
בן-זקן ואלדר נחקרו ברשות ביום רביעי שעבר (13.7.11) ולאחר מכן שוחררו בערבות למעצר בית. הרשות מוסמכת לגבות ערבויות של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, והעובדה שהסתפקה בערבויות אלו ונמנעה מלהביא את השניים לבית המשפט, עשויה לרמז שהרשות עצמה אינה משוכנעת בחוזק הראיות שבידיה.
מנופים לא פרסמה הודעה כלשהי על החקירה עד חשיפתה בכלכליסט. הודעתה (א', 17.7.11) של החברה לקונית ביותר ואינה מתייחסת למעצר הבית של בן-זקן: "ביום 13 ביולי 2011 ביצעו חוקרי רשות ניירות ערך חיפוש במשרדי החברה ונלקחו על ידם מסמכים". מניית החברה סגרה את יום המסחר בצניחה של 8.5%. רשות ניירות ערך סירבה להגיב.
באי-כוחם של בן-זקן ומנופים פיננסיים, עו"ד ירון ליפשס ממשרד כספי ועו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, מסרו:‫ ‫‫"בן-קן נתן הסכמתו להליך הטלת הערבות בכדי לאפשר לרשות ניירות ערך לקדם את החקירה, ועל-מנת שיתאפשר לו לחזור לעיסוקיו השוטפים מוקדם ככל הניתן. בן-זקן סמוך ובטוח, כי בסיום החקירה יתחוור לרשות, כי לא נפל מתום במעשיו.
"בימים האחרונים נחקר בן-זקן ברשות ניירות ערך, הוא משתף פעולה באופן מלא עם החקירה ומוסר את כל הידוע לו בנוגע לעניינים הנחקרים. בן-זקן הבהיר לרשות, כי עסק אך ורק בקידום כדין של ענייניה של חברת מנופים פיננסיים ועניינם של ציבור המשקיעים בחברה, וכי הוא כופר מכל וכל בטענות שהופנו כלפיו".

תאריך:  17/07/2011   |   עודכן:  17/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'קי בן-זקן ואיתן אלדר עוכבו בידי רשות ני"ע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מספר הימים יקוצר בחמישה ויהיה זהה לזה של ג'ובניקים - 15 ימים בשנה    השינוי - בעקבות כישלון הצבא למלא אחר פקודה המאפשרת 20 ימי חופשה בשנה    הרעה נוספת בתנאי החיילים - פגיעה באפשרות צבירת החופשות
עידן יוסף
ועדת הפנים תדון בהצעתו של ח"כ נפאע להסדיר את המצב בו קייטנות המשך הפטורות מרישוי עסק יהיו פטורות גם מחובת שמירה ראויה על הילדים הקייטנים
עידן יוסף
יחידת סיור מיוחדת שהוקמה כחלק מלקחי ה"מרמרה" עוברת בימים אלה הכשרה ייעודית    ערכה מיוחדת תאפשר העברת חללים בין כלי שיט תוך שמירה על כבודם
איתמר לוין
רבה של קריית ארבע מסייג את תמיכתו בספר "תורת המלך" ומדגיש: מותר לפגוע באזרחים אם הדבר נחוץ כדי להגן על חיילי צה"ל    קובע: היחס למדינה לא ישתנה גם אם אין שביעות רצון מהנהגתה
עידן יוסף
הכריזו על הקמתם של מאהלים נוספים למחאה נגד מחירי הדיור - בבאר שבע, בקריית שמונה ובשרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il