X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המערכת החדשנית, שהוכנסה לשימוש בהדסה לראשונה בישראל, כוללת צנתר גמיש, אשר מוחדר דרך עורק הירך ומועבר אל עורקי הכליה לאחר שהוחדר עד למקום הרצוי, קצה הקטטר מעביר גלי רדיו באנרגיה נמוכה לצריבה וויסות העצבים הסימפתטיים המקיפים את הכליה הפעולה אורכת כ-40 דקות, כאשר המטופל שרוי בהכרה תוך טשטוש קל
▪  ▪  ▪
נלחמים במחלה הנפוצה [צילום: AP]

במרכז הרפואי הדסה בוצע אתמול (א', 17.7.11) טיפול התערבותי ראשון מסוגו ביתר לחץ דם גבוה בלתי מבוקר, באמצעות טכנולוגיה חדשנית פורצת דרך של חברת מדטרוניק (Medtronic), הנקראת ארדיאן. זהו הליך זעיר-פולשני של דנרבציה כלייתית. הוא מבוצע בצנתור שבמהלכו צורבים את קצות העצבים המקיפים את עורקי הכליה, והאחראים, בין היתר, לעליית לחץ הדם.
יתר לחץ דם היא המחלה הנפוצה ביותר בעולם המערבי. ההערכות מדברות על כמיליארד אנשים בכל העולם וכמיליון איש בישראל הלוקים במחלה. לחץ דם גבוה מהווה סיכון מוגבר להתקף לב, לשבץ מוחי, לאי-ספיקת לב, למחלות כליה, ואחת מסכנותיו העיקריות היא שהסובלים ממנו אינם מודעים למחלתם.
הטיפול המקובל ליתר לחץ דם מתבסס על שילוב של כמה סוגי תרופות, ניהול אורח-חיים בריא, הכולל תזונה מאוזנת וקיום פעילות גופנית. הצורך להקפיד על נטילת התרופות לאורך זמן מהווה קושי עבור רבים מן הסובלים מן המחלה, ולא כולם מתמידים בכך. בנוסף, אצל חלק ניכר מן הסובלים מלחץ דם גבוה במיוחד גם שילוב התרופות איננו יעיל. התוצאה - כ-7 מיליון בני אדם מתים מדי שנה בשל יתר לחץ דם לא מאוזן.
המערכת החדשנית, שהוכנסה לשימוש בהדסה לראשונה בישראל, כוללת צנתר גמיש, אשר מוחדר דרך עורק הירך ומועבר אל עורקי הכליה. לאחר שהוחדר עד למקום הרצוי, קצה הקטטר מעביר גלי רדיו באנרגיה נמוכה (RF), לצריבה וויסות העצבים הסימפתטיים המקיפים את הכליה. הפעולה אורכת כ-40 דקות, כאשר המטופל שרוי בהכרה תוך טשטוש קל.
מחקרים קליניים שנעשו באירופה, באוסטרליה ובניו-זילנד הראו כי ההליך החדש הביא להפחתה משמעותית ביתר לחץ הדם בתוך מספר חודשים.
המטופלת הראשונה שעברה את הטיפול בהדסה היא אישה בת 74 הסובלת בין השאר מיתר לחץ דם למרות מספר תרופות רב שהיא נוטלת. הטיפול איננו כלול בסל הבריאות.
"זוהי פרוצדורה מהפכנית, הפותחת אשנב לטיפול בחולים הסובלים מיתר לחץ דם, אשר איננו נשלט על-ידי התערבות תרופתית", ציין פרופ' חיים לוטן, מנהל מכון הלב בהדסה, אשר ביצע את הטיפול יחד עם פרופ' אלן בלום, מנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית בהדסה, פרופ' חיים דננברג, מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית בהדסה, ובנוכחותו של מייק וולש, מנהל הפיתוח של הליך הארדיאן במערב אירופה בחברת מדטרוניק.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול חדשני להורדת לחץ דם גבוה בוצע בהדסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המחקר, בשם "חייהם הסודיים של החתולים", מגלה כי החתול אוהב לסמן את קצה גבולות הטריטוריה שלו המגיעים לכ-300 מטרים מהבית
יפעת גדות
מחקר בחן את שיעור הפציעות בתאונות הדרכים וגילה כי הסיכון של הילדים להיפצע היה נמוך ב-50% כשנסעו ברכב עם הסבא והסבתא בהשוואה להורים
מירב ארד
התאחדות סוכני הנסיעות האירופית צופה ירידה של 50% במספר המבקרים בלונדון במהלך המשחקים האולימפיים ובשבעת השבועות שלאחר מכן
אלעזר לוין
המכרזים ביהודה ובשומרון מתחדשים לאחר הפסקה של יותר משנה
עופר וולפסון
יו"ר תאגידי כוח האדם בלשכת המסחר אומר כי התעקשות משרד הפנים על הבאת עובדים זרים לא-מקצועיים לענף הבניין עלולה לשתק אותו לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il