X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שעל המדינה להוכיח פוזיטיבית שלנאשם אין היתר שהייה, ואין להסתפק בכך שהוא אינו יכול להציג היתר כזה "אם למדינה אין משאבים כלכליים - אין להעביר את הנטל לכתפי הנאשם"
▪  ▪  ▪
השופט סלים ג'ובראן [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון קובע (יום ב', 18.7.11), כי העובדה שבידי אדם אין אישור שהייה בישראל, אינה מספיקה לכשעצמה כדי להוכיח מעל לכל ספק סביר שאין לו היתר כזה. לדעת השופט סלים ג'ובראן, על המדינה להוכיח בצורה אקטיבית שעל-פי רישומיה אין היתר כזה.
הדברים כלולים בפסק דין בערעורו של פואד טורשאן, אשר הורשע בשהייה בלתי חוקית ונדון ל-55 ימי מאסר בפועל. באופן נדיר, קיים בית המשפט העליון דיון בגלגול שלישי בעניינו של טורשאן, על-מנת להכריע עקרונית בסוגיית ההוכחה של שהייה בלתי חוקית.
ג'ובראן דן בשאלת תוקפן של תעודות עובד ציבור כראיה בכתבי אישום נגד שוהים בלתי חוקיים, כפי שנהוג בכתבי אישום רבים מסוג זה. מדובר בתעודות בהן מצהירים נציגי המדינה על המסגרת החוקית של כללי השהייה בארץ ועל החומר המצוי בידי המדינה בנוגע לנאשם הספציפי.
התביעה טענה, כי לשוהה בארץ קל להוכיח שהוא נמצא בה כדין, באמצעות שליפת התעודה המתאימה מכיסו. לעומת זאת, העברת הנטל אליה - לחפש את המידע במאגרי מינהל האוכלוסין - יטיל עליה עומס כלכלי. ג'ובראן דוחה טענה זו: "לתביעה לא אמור להיות כל קושי להציג בפני בית המשפט ראיות המכסות את כלל האפשרויות לפיהן ייתכן שהתושב הזר שהה בישראל כדין, ובכך לעמוד הן בחובת הראיה הן בנטל השכנוע להתקיימות היסוד השלילי".
ג'ובראן מוסיף: "המשיבה ציינה כי חיים אנו בעולם בעל משאבים מוגבלים, ובמסגרתו היא פועלת. ואולם אימרה זו נכונה, ואולי אף ביתר שאת, גם כלפי הנאשם. ככל שאין מדובר בעובדה הנמצאת בידיעתו המיוחדת אין הצדקה להטיל את עול המשאבים המוגבלים דווקא עליו, באמצעות החלתם של כללי ההוכחה בדבר יסוד שלילי בעבירה. מכל מקום הרי, כפי שהוסבר, נטל השכנוע נותר על כתפי המשיבה. היה ומגבלות כלכליות או אחרות מונעות ממנה לעמוד בנטל זה, כך שנוצר ספק סביר באשמו של נאשם, יש לזכותו".
עם זאת, במקרה הנדון החליט ג'ובראן לדחות את הערעור, לאחר שמצא, כי היו די ראיות אחרות לכך ששהה בארץ שלא כדין. בשל הזמן הרב שעבר הוחלט שטורשאן ירצה את עונשו בעבודות שירות.

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: היעדר אישור שהייה אינו מספיק לבדו להרשעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בדוק מס' העובדים ברשות ההגירה
למבקר המדינה  |  18/07/11 19:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך קובע המגזין הניו-יורקי Travel + Leisure אשר פרסם את רשימת ערי התיירות האטרקטיביות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה    קייפטאון דורגה במקום הראשון וקהיר - במקום הרביעי
אלעזר לוין
רואה חשבון מציע ארבעה צעדים לעידוד בנייה להשכרה
אלעזר לוין
משעולי: "הממשלה יכולה להוזיל את הדירות על-ידי שיווק מהיר של מגרשים, ייבוא עובדים והפחתת מיסים על חומרי גלם"    "הממשלה חייבת לגלות נחישות, כמו בנושאי ביטחון"    אאורה, בראשותו, בונה 1,600 דירות ומדווחת על המשך הביקוש הגואה    עו"ד בורנשטיין: מגרשים בחינם לבנייה לזוגות צעירים
אלעזר לוין
החברה לא תשלם ישירות - תסייע במיחזור הלוואה, והשותפים ימשכו 68 מיליון שקל    שווי הנכס 400 מיליון שקל ברוטו, ובו 132 מבנים בני 250 אלף מ"ר    היזמים יבנו 150 אלף מ"ר, כולל קניון    "גרמניה היא הכלכלה החזקה באירופה, ועם תום המשבר יזנקו מחירי הנדל"ן"    גם חבס ושחר-קז נכנסו לגרמניה
יפעת גדות
הפשיטה נחשבת לאחת מן הפעולות הצבאיות המזהירות שביצע צה"ל    שבעה חיילים איבדו את חייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il