X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"צ קיבל את עמדת 'אדם טבע ודין' וביטל החלטת ממשלה שאפשרה להקים מתקני מים בשטחים פתוחים ורגישים, ללא תוכנית מפורטת ומבלי שניתן לדעת מראש היכן הבנייה תתבצע הביטול ייכנס לתוקף בתוך שנתיים
▪  ▪  ▪
מיקום מתקני המים יוגבל

בג"ץ ביטל (יום ג', 19.7.11) את החלטת הממשלה להקים מתקני מים גדולים בשטחים הפתוחים, לרבות הרגישים ביותר, כמו שמורות טבע, וזאת ללא הליך תכנוני כלל, ובלא שלידיעת הציבור יובא מראש מידע כלשהו בנוגע למיקומו וגודלו של המתקן. בכך קיבלו שופטי בג"צ את עתירת ארגון "אדם טבע ודין" שדרש לבטל הוראות אלו.
לפני כשנה וחצי אישרה הממשלה תוכנית מתאר ארצית חדשה (תמ"א 34ב'5) למשק המים. התוכנית נועדה להסדיר את הקמתם של מתקני מים שונים ברחבי הארץ, כאשר את רובם של המתקנים הללו ניתן יהיה להקים ללא תוכנית מפורטת ומבלי שניתנת לציבור האפשרות להתנגד.
הקמת מתקני מים מכוח תוכנית זו התאפשרה כמעט בכל מקום בארץ, כולל בשמורות טבע, גנים לאומיים, בסביבה החופית, ובשטחים פתוחים וחקלאיים. לדברי היועץ המשפטי של אדם טבע ודין, עו"ד אלי בן ארי, מימוש של הוראות התמ"א לאורך זמן היה מביא למצב שבו כל אדם במדינת ישראל עשוי להתעורר ולמצוא כי בסמוך לביתו או בשמורת הטבע בה הוא נוהג לטייל מוקם מתקן מים שעשוי להגיע עד לגודל בניין בן מספר קומות, זאת מבלי שידע על כך מראש ומבלי שניתנה לו האפשרות להתנגד.
יש להדגיש כי בהקמתם של מתקני המים השונים דוגמת תחנות שאיבה, מתקני התפלה קטנים, בריכות מים ועוד, טמון פוטנציאל בלתי מבוטל ליצירת מפגעים סביבתיים, נופיים ותכנוניים, לרבות רעש, נזק נופי, פגיעה בערכי טבע, זיהום בחומרים מסוכנים, חסימת מעבר ועוד. במקרים רבים מדובר בבנייה משמעותית ושינוי פיזי בלתי הפיך של פני השטח. חלק מן המבנים הינם מבנים גדולים, הדומים בגודלם למבנה מגורים בן מספר קומות. הקמת חלק ניכר מן המתקנים כרוכה בהכרח בגידור בהיקף נרחב כדי למנוע גישה לאזור המתקן.
לאחר שצו על תנאי נגד המדינה הוצא לפני שנה, הבהירו השופטים בדיון לנציגי המדינה ומקורות את חשיבות שמירת הוראות החוק בנוגע להליכי התכנון הנאותים. ביטול ההוראות הפוגעות ייכנס לתוקף בתוך שנתיים.
עו"ד אלי בן-ארי, היועץ המשפטי של 'אדם טבע ודין' בירך על ההחלטה ואמר כי בג"ץ קבע תקדים נוסף שמגן על זכויות הציבור בהליכי התכנון וחיזק את עקרונות שיתוף הציבור וההגנה על הסביבה. "אין ספק כי ישנה חשיבות ראשונה במעלה להסדיר את הקמתם של מתקני המים במדינת ישראל, אך החלטת הממשלה להסדיר את הנושא בדרך של הסתרת התכנון מן הציבור, תוך פגיעה חמורה בסביבה, היא תמוהה בלשון המעטה", אמר.

תאריך:  19/07/2011   |   עודכן:  19/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה החלטה שאפשרה הקמת מתקני מים ללא תוכנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יופי
יהוידע  |  19/07/11 21:10
2
אין בעיה. המים כבר ביטלו את
אטד ובגצץ  |  19/07/11 21:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הלת'קר מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון העלתה טענות בפני העובדת - יומיים לאחר שחזרה מטיפול בבידוד, שגם במהלכו המשיכה לעבוד    העובדת פוטרה לאחר שפנתה לביה"ד - וזה הורה להחזירה לתפקידה
עופר וולפסון
לייקה הבינלאומית תחק לשווק מסנני המים הביתיים מתוצרתה באופן בלעדי ברשת מגה, בהשקעה של 4 מיליון שקל    שוק המים לשתייה בישראל נאמד בכ-1.75 מיליארד שקל בשנה
רועי גלדסטון
הגארד בן ה-30 עוזב את האדומים אחרי 4 עונות: "אני עצוב מאוד"
איציק וולף
ועדת הכנסת קיימה דיון בתקרית שבה תקפה ח"כ זועבי סדרנית שהתבקשה להוציאה מהמליאה    יו"ר הוועדה: רואה בחומרה רבה, את העובדה שחברת כנסת חוצה את הגבולות הלגיטימיים    ח"כ זאב: צריך למחול לה, אולי היא הייתה 'על כדורים'
איציק וולף
איל התקשורת רופרט מרדוק ובנו ג'יימס הופיעו בפני הוועדה המיוחדת של הפרלמנט הבריטי הבוחנת את פרשת האזנות הסתר שבוצעו על-ידי העיתון ניוז אוף דה וורלד מבית ניוז קורפ שבשליטת מרדוק    "נכשלנו בניסיון לפעול לפי הסטנדרטים שהציבנו לעצמנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il