X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ שי חרמש: "לא יכול להיות מצב שהחוק בישראל יאפשר מצד אחד שימוש בקנביס רפואי ומנגד אותו חוק יאסור את האפשרות לגדל את הקנביס הרפואי בארץ"
▪  ▪  ▪
משתמשי הקנביס רפואי: המדינה מספקת קנביס לא יעיל
יפעת גדות
לידי הוועדה למאבק בנגע הסמים הגיעו תלונות בדבר חוסר בהירות ושקיפות בנוגע לקנביס הרפואי * רופאים התלוננו כי אין נוהל מסודר המגדיר את ההתוויות של הקנביס הרפואי או את הנדרש מהמטופל ומהרופא לצורך הכנת הניירת לבקשת היתר
לרשימה המלאה

במהלך דיון בנושא קידום ומיסוד הטיפול בקנביס רפואי (יום ג', 19.7.11) טענה רפ"ק אריאלה כנפו ממשטרת ישראל כי "אנחנו מזהים מקרים בהם קנביס שנופק באופן חוקי לחולים זלג לגורמים שלא קיבלו אישור רפואי כולל העברת קנביס לבני משפחה של חולים או אפילו שימוש ברישיון של חולה שכבר נפטר. ידוע לנו על חקלאים שהותר להם לגדל קנביס רפואי והסם נמצא בביתם בניגוד למגבלות רישיון הגידול". נכון שהקנביס הרפואי בארץ יגיע לחולים רק דרך ייבוא, דבר שיאפשר פיקוח הדוק הרבה יותר. מבחינת המשטרה, טענה רפ"ק כנפו, "אנחנו ממליצים לשלול את רישיון הנהיגה מחולים שהותר להם להשתמש בקנביס רפואי".
יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים, ח"כ טלב אלסאנע, קרא לשקול לבטל את הכוונה לייבא קנביס רפואי על חשבון גידול הקנביס בארץ וזאת תוך הגברת הפיקוח על זליגה לגורמים לא מאושרים. כמו-כן המליץ יו"ר הוועדה ח"כ אלסאנע לשקול להגדיר את הקנביס הרפואי כחלק מסל התרופות במשרד הבריאות.
ח"כ שי חרמש (קדימה) תקף את הכוונה המתגבשת למנוע את המשך גידול הקנביס הרפואי בארץ ובמקומו להתיר ייבוא בלבד. ח"כ חרמש טען כי "לא יכול להיות מצב שהחוק בישראל יאפשר מצד אחד שימוש בקנביס רפואי ומנגד אותו חוק יאסור את האפשרות לגדל את הקנביס הרפואי בארץ. אם ההחלטה אכן תתקבל אני אפנה לבג"צ", טען חרמש.
מוטי משיח ממשרד הבריאות טען בדיון כי "לא ניתן לנפק את הקנביס הרפואי בבתי מרקחת כל זמן שהקנביס ממשיך להיות מוגדר כסם". עוד הוסיף משיח, כי "לא יכול להיות מצב שהחקלאים יספקו במישרין את הקנביס למטופלים כפי שחברת 'טבע' לא מוכרת תרופות במישרין לחולים".
ח"כ רחל אדטו (קדימה) טענה כי "לא ניתן לפתוח את שוק הקנביס הרפואי לייבוא מחו"ל, דבר שיעלה משמעותית את מחירו ובמקביל להמשיך לאשר גידול בארץ. החולים לא אמורים להתלבט איזה קנביס לרכוש".
האורד רייס מהסתדרות הרוקחים טען כי "אין שום בעיה מבחינת הרוקחים לנפק את הקנביס הרפואי בבתי המרקחת. גם היום אנחנו מחזיקים חומרים מסוכנים וממכרים בבתי המרקחת. לדרוש מהחולים שסובלים לנסוע לבתי הגידול החקלאיים רק גורם להם לסבל מיותר בזמן שניתן לתת להם שירות הולם בבתי המרקחת".
מנדי לייטון מהעמותה למאבק בכאב אמרה כי "לא יכול להיווצר מצב שקבלת קנביס רפואי במשקל מסוים חייב אבטחה של חברת 'ברינקס' על חשבון המטופל בעוד שבאותו זמן ניתן לקבל בבתי המרקחת תרופות ממכרות לא פחות מבלי שנדרשת אבטחה כלל".
אלכס ברק מהוועד הארצי למטופלי קנביס טען כי "איכות הקנביס הרפואי בארץ הוא מהטובים בעולם. רמת האבטחה שדורשת המשטרה מהמגדלים מחמירה יותר מהאבטחה הקיימת בכור הגרעיני. משרד הבריאות נוהג במקרים מסוימים לבטל לחולים את ההיתר לשימוש בקנביס רפואי למרות שלא נרפאו".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 טלב אלסאנע  רחל אדטו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: לשלול רישיון לחולים המשתמשים בקנביס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שיש לשמור על זכויותיהם של הילדים ולהבטיח שיהיה מקור לתשלום המזונות    ההוצאה לפועל תבדוק בעתיד האם ניתן להמיר את העיקול באמצעים אחרים שיבטיחו את התשלום
איתמר לוין
מרואן קאסם, לשעבר חייל מג"ב, נורה למוות לאחר שתקף חייל בגרזן וחטף את נשקו    משפחתו טענה שנשמתו התגלגלה לילד בן שבע, אך ביהמ"ש דחה את הבקשה להביא את הילד לעדות
איציק וולף
ראש ממשלת טורקיה אישר את הדיווחים שלפיהם הוא מתכנן לבקר ברצועת עזה במסגרת ביקורו במצרים    ציין כי משרד החוץ הטורקי פועל להסדרת הביקור
איתמר לוין
מכה נוספת לחברה שעובדיה שובתים מזה שלושה חודשים: בג"ץ דחה את בקשתה לצו ביניים נגד פינוי חומרי גלם ומוצרים מוגמרים, למרות טענתה שהדבר יגרום לה נזק כספי עצום
אייל גרוסברד
לוח משחקי ה-NBA: המאבס וההיט בחג המולד. 9.11: עומרי אצל הקינגס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il