X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לזכויות הילד דורשת הקמת ועדה ציבורית להסדרת טיפול רפואי בילדים בניגוד להסכמת הוריהם
▪  ▪  ▪
מי אחראי? [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

האם נכון להותיר את המצב המשפטי לפיו עמדת ההורים בנוגע לטיפול רפואי בילדם מתקבלת גם כשההורים מונעים טיפול רפואי קריטי, אלא אם פנה בית החולים לבית המשפט וקיבל אישור לטיפול?
סוגייה זו נדונה אמש (ג', 19.7.11) בוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ זבולון אורלב. ארגון רבני צהר לחקיקה העלה הצעה לתיקון החוק, לפיה אם קטין נמצא במצב סכנה וברור שיש טיפול רפואי שיצילו, תהיה מוטלת חובה על בית החולים לבצע את הטיפול הקריטי בניגוד לדעת ההורים, והורי הילד יהיו רשאים לפנות לבית המשפט כדי למנוע את הטיפול.
פרופ' נועם זוהר, ראש התוכנית ללימודי ביואתיקה באוניברסיטת בר-אילן, טען כי "הבעיה היא שלממסד הרפואי יש הרבה עוצמה ביחס לפרט. הרופאים יגידו שהניתוח משפר את סיכוייו של הילד להינצל ב-100%, סיכוייו להחלים יהיו במקום אחד ל-20,000, אחד ל-10,000. יש נטייה לרופאים לומר שזה הטיפול הכי טוב, שזה קריטי, גם כשהתועלת שולית. ההורים יגידו - לא שווה לעבור חודשיים כימותרפיה בשביל להגדיל את סיכויי ההחלמה מסיכוי קטן מאוד לסיכוי קצת יותר גדול. אני חושש מהעברת נטל ההוכחה אל ההורים בגלל כוחה וסמכותה של המערכת הרפואית".
"המצב המשפטי היום מותיר מרווח גדול של אי-בהירות בשורת סוגיות", אמר יו"ר הוועדה זבולון אורלב, "כגון, מי מבין ההורים צריך לפנות לבית המשפט כשהורה אחד מסכים לטיפול והשני מתנגד? האם המשפטיזציה של הדיון מבטיחה התייחסות נכונה או שעדיף להעביר את ההחלטות לוועדות אתיקה בבתי החולים? יש מספר חוקים שעוסקים בסוגיות אלה והם אינם מציגים מסכת אחידה. משרד הבריאות חייב להקים ועדה ציבורית שתגבש המלצות מה תהיה ברירת המחדל - האם בית החולים אמור לפנות לבית המשפט או ההורה המסרב? מה המסגרת המתאימה לדיון - בית משפט או ועדת אתיקה בבית החולים?".
הוועדה ביקשה ממשרד הבריאות להודיעה תוך 60 יום האם בדעתו להקים צוותים ציבוריים שידונו ויגבשו המלצות. "תפקיד הרשות המבצעת למצוא פתרונות", אמר יו"ר הוועדה זבולון אורלב,"אם משרד הבריאות לא יקבל את המלצתנו, הוועדה לזכויות הילד תקים ועדה ציבורית לליבון והסדרת הנושא. לא צריך לחכות לוועדת חקירה פרלמנטרית בכל נושא".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  20/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון אורלב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול קריטי בניגוד לדעת ההורים - חובה על ביה"ח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון פסל את זכיית נטל"י במכרז והורה להחליף אותה בספטמבר הקרוב    סחבת של הממשלה הביאה אותה לבקש להאריך את זיכיון נטל"י בשנה - אך העליון העניק ארבעה חודשים בלבד
איתמר לוין
11 חברי כנסת מציעים לחייב את חברות הסלולר לפרסם אזהרה מפני סכנת הקרינה, למסור ללקוחות מידע מפורט בנושא, לאסור מכירת מכשירים לבני 16 ומטה, ולחייב את החברות להשקיע בהדרכה לשימוש נכון
איציק וולף
דיון לילי מרתוני בין האוצר להסתדרות הרפואית הסתיים בפיצוץ    ד"ר ליאוניד אידלמן: ממתינים להכרעה משפטית; המשמעות של בוררות היא הרבה שנים של דיונים, שבמהלכם מערכת הבריאות לא תתפתח
יפעת גדות
תוצאות המחקר מראות כי החלפה חלקית של פחמימות מזוקקות עם מזונות או משקאות העשירים בסויה או בחלבון חלב יכולה לעזור למנוע ולטפל בלחץ דם גבוה
יפעת גדות
ח"כ שי חרמש: "לא יכול להיות מצב שהחוק בישראל יאפשר מצד אחד שימוש בקנביס רפואי ומנגד אותו חוק יאסור את האפשרות לגדל את הקנביס הרפואי בארץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il