X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התיקון לחוק הגנת הצרכן אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה הפתרון יאפשר הגנה על הצרכן במקרה בו לא יזכה לשירות מפני אובדן או נזק של תעודת האחריות החוק ייושם מה-1 ביוני 2012
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 20.7.11) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, ויו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לתיקון חוק הגנת הצרכן בנושא מדבקת האחריות.
ההצעה אושרה על-אף התנגדות מצד נציגי היבואנים, שטענו כי ישנן סוגיות רבות הנוגעות להדבקת המדבקה שהחוק לא מצא להן פתרון. ח"כ איציק אמרה בפתח הדיון כי יש כוונה לבחון את כל הבעיות ולתקן, אם צריך, גם לאחר יישומו בפועל. היא הוסיפה כי "זה מסוג הדברים שלא ברור למה הם לא נעשו עד עכשיו".
מנהל תחום חשמל ואלקטרוניקה באיגוד לשכות המסחר, רז הילמן, אמר כי "הצעת החוק הזו היא ייחודית לישראל ותכלול הוצאות שיועמסו בסופו של דבר על הצרכנים". נציגי היבואנים טענו כי יש מוצרים, כמו מקררים, מכונות כביסה וכדומה, שאין להם שליטה עליהם מרגע שיצאו מהמחסן. לטענתם, הם לא יוכלו להיות אחראיים במקרה כזה על הדבקת המדבקה ולא תהייה להם שליטה על רישום תוקף האחריות.
נציגי חברת ניופאן טענו כי ישנן בעיות רבות, למשל עם מוצרים זעירים כמו אוזניות בלוטות' (Bluetooth), או בעיות בהדבקת מדבקה במקום בולט על מסכי LCD המותקנים על קירות. מנכ"ל חברה לטכנולוגיות הדמיה נסתרות, שמעון ניסלוביץ', אמר מנגד כי אין היום מגבלה לגבי גודל המדבקות. "יש מדבקות שלא נשחקות ויש מדבקות שאם מנסים להסירן הן משמידות את עצמן", אמר. לדבריו, לכל בעיה כזו ניתן למצוא פתרון.
נציגות חברות התקשורת פלאפון ופרטנר הציעו להחליף את מדבקת האחריות במוקד טלפוני חינמי או אתר אינטרנט, שבו ניתן יהיה לקבל בכל רגע נתון מידע על מצב האחריות. הן הסבירו כי למכשירים שמוכרות חברות התקשורת, ולכל מכשירי האלקטרוניקה, צריך להיות לפי התקן המחייב מספר סידורי. לדבריהן, ניתן להקים מוקד או אתר אינטרנט שבהקשת אותו מספר סידורי יציג את נתוני האחריות. הוועדה קיבלה את ההצעה באופן עקרוני, אך קבעה כי שר התמ"ת יוכל לקבוע בתקנות באישור הוועדה איזה מוצרים יוכלו להיכלל בהצעה ומה המענה שיינתן להם.
עוד אישרה הוועדה כי מוכר המוצר הוא יהיה האחראי לספק לצרכן את המדבקה יחד עם תעודת האחריות. כמו-כן, נקבע כי שר התמ"ת יקבע הוראות בעניין, באשר לסוג המדבקה, תוכנה, גודלה וגודל האותיות. בנוסף לכך, באישור ועדת הכלכלה, יקבע השר את סוגי המוצרים שלא יהיו חייבים להיות מסופקים עם מדבקת האחריות. הוועדה קבעה כי על השר לקבוע את התקנות עד ל-1 בינואר 2012 ויישום החוק בפועל יחל ב-1 ביוני אותה שנה.

תאריך:  20/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך שנה: מדבקה תחליף את תעודת האחריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מחליף את ויקטור מדינה, שפרש לאחר מחלוקת עם מנכ"ל החברה
יפעת גדות
רוג'ר ווטרס, מייסד הלהקה, ארגן מופע שכלל אמנים רבים לצד חומת ברלין ונקרא The Wall: Live in Berlin
אלעזר לוין
המינהל מצא קונים ל-8 מתוך 15 מגרשים למגורים בהר יונה, למרות שזה 10 שנים לא נמכרו מגרשים בעיר    נמכרו מגרשים לכ-1,200 דירות, אך מגרשים ל-1,130 דירות נשארו ללא קונה    ישלמו 55-40 אלף שקל לקרקע לדירה, כולל פיתוח
יואב בורוביץ'
הוא הגיע מנתניה למכבי חיפה, משקיע על הדשא ובעיקר לא בונה רק על הכשרון
מירב ארד
הצעת החוק שהגיש ח"כ אורי אריאל תאפשר גם למוסדות הפועלים בשטחי יו"ש לזכות בהכרה תקציבית במסגרת תקנת המוזיאונים    תקציב התקנה עמד בשנה שעברה על 40 מלש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il