X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנייר עמדה של מכון ירושלים ישראל במקום ה-121 בעולם לפי דירוג הבנק העולמי ביעילות הליך קבלת אישורי בנייה על שוק החלב קובע המכון: "מתנהל בשיטה סובייטית"
▪  ▪  ▪
מחאת האוהלים בתל אביב [צילום: פלאש 90]

בעיות בשווקי הדיור ומוצרי החלב נובעות ממדיניות ממשלתית כושלת, ולא מכשלי שוק. כך עולה (יום ה', 21.7.11) מנייר עמדה של מכון ירושלים לחקר שווקים. הנייר בוחן כמה שווקים שעלו לכותרות לאחרונה, ומוצא כי פוליטיקאים וגורמים נוספים נוטים להאשים את השוק על-מנת לכסות על כישלונותיהם שלהם.
בשוק הדיור לדוגמה, מצא המכון כי ישראל מדורגת במקום ה-121 בעולם לפי דירוג הבנק העולמי ביעילות הליך קבלת אישורי בנייה, ובמקום ה-147 בעולם ביעילות הליכי קבלת זכויות על נכס לאחר רכישה. הליכים אלה מתמשכים עד פי ארבעה מהממוצע במדינות ה-OECD. לדברי המכון, הממשלה גם ממסה בכבדות את ענף הנדל"ן, כאשר שיעור מיסי הנדל"ן מסך כל המיסים הנגבים עומד על כ-9.4% לעומת 5.4% במדינות ה-OECD. כך יוצא, שהישראלים משלמים כ-75% יותר מס על דירות מאשר עמיתיהם במדינות ה-OECD.
"כאשר כל הצעדים הממשלתיים לא מביאים לתוצאה הרצויה, ישנה נטייה להאשים את השוק", אומר ירדן גזית, מחבר הנייר ועמית מחקר במכון ירושלים לחקר שווקים. "אולם במקרה של שוק הדיור הכשל הוא כשל ממשלתי מא' ועד ת".
גם בנוגע לשוק מוצרי החלב מצא המכון כי המדיניות הממשלתית היא שגרמה לעלייה במחירי מוצרי היסוד. "שוק החלב בישראל מתנהל בשיטה הסובייטית", אומר גזית. "מועצת החלב על פקידיה קובעת כמה חלב ייוצר, על-ידי מי, ובאיזה מחיר יימכר למחלבות. הייבוא והתחרות החופשית אסורים על-פי חוק תכנון משק החלב".
המכון ממליץ על מספר רפורמות אשר יפחיתו את הביורוקרטיה ויאפשרו לשוק לפעול, למען רווחתם של אזרחי ישראל. כמה המלצות של המכון בתחום הנדל"ן:
  • ארגון מחדש של מנהל מקרקעי ישראל ומעבר למודל של מכירת קרקעות ולא חכירתן.
  • חקיקת חוק תכנון ובנייה משופר שיצמצם את משכם של הליכי תכנון ואישור תוכניות בנייה.
  • הפחתת המיסוי על ענף הנדל"ן ובמקביל ביטול הפטורים וההטבות הגורמות לעיוותים. שני צעדים מקבילים אלה לא יפגעו בהכנסות המדינה ממיסים (הפחתת המס תמומן על-ידי ביטול הפטורים) אך יאפשרו לשוק לתפקד באופן יעיל.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראלים משלמים 75% יותר מס על דירות מממוצע ה-OECD
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בטח, וגם מצב העניים רק משתפר
דניאל ר  |  24/07/11 03:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לפי ההסכם בין קרדן למשפחת עיני, מזרח תרכוש 34% מאחזקות קרדן בזכיינית אוויס תמורת 200 מיליון שקל, והשליטה בחברה תהפוך למשותפת
איציק וולף
השניים, שמגישים כבר שנים רבות את התוכנית, נופו על-ידי ועדת המכרזים    טוענים כי בהחלטות הוועדה נפלו טעויות מהותיות    "הנכם מתבקשים בזה להימנע מביצוע כל פעולה שמטרתה או תוצאתה קידום הליכי הזכייה וההתקשרות עם הזוכים במכרז עד למתן זמן סביר לעיון במסמכי המכרז"
איתמר לוין
אלמנתו של מוני פנאן תובעת מהקבוצה 2.5 מיליון שקל    הארצי דחה את ערעורה על חיובה בהפקדת ערבות תוך שהוא מציין שהעובדה שפנאן היה בעל מניות במועדון מטילות בספק את הטענה שהיה גם שכיר בו
ראובן לייב
מצוקת הדיור של הסטודנטים נותנת את אותותיה גם מחוץ למאהלים הפרוסים בארץ לאורכה ולרוחבה. מסתבר שיש מהם הגרים באוטובוסים עזובים. צבי, עופר, חדווה וגיא, הם רק ארבעה כאלה, שניאותו לפתוח את סגור-ליבם ולספר כיצד התגלגלו למגורים יוצאי הדופן
מירב ארד
רדיו א-שמס השיק את הקמפיין שצבר כבר 10,000 חתימות נגד תופעת רצח הנשים בחברה הערבית    מתחילת השנה נרצחו שש נשים ובשנה שעברה נרצחו עשר נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il