X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסיור של חברי ועדת הכלכלה של הכנסת ברפתות בשומריה ובעזריקם, התייחסו יו"ר הוועדה ויו"ר הכנסת לבעייתיות שבהורדה חדה מדי של מחיר המטרה לרפתנים "מחיר המטרה" עומד כיום על 2.15 שקל לליטר, ומתוכו התמורה לרפתן היא כ-20 אגורות
▪  ▪  ▪
שאמה-הכהן וריבלין בודקים לעומקו את תהליך החליבה [צילום: יוסי זמיר]

"ועדת הכלכלה לא תסכים לפגיעה ברפתנים החלשים" - כך אמר (יום ה', 21.7.11) יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בביקור שערך עם חברי הוועדה, וביחד עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ברפתות בשומריה ובעזריקם.
ריבלין שוחח עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, והבהיר לו כי החלטת הממשלה בעניין המלצות ועדת קדמי יובאו לאישור הוועדה. "הממשלה איננה יכולה להתעלם מהכנסת ואין לי ספק שוועדת הכלכלה תפעיל שיקול דעת נכון בעניין", אמר יו"ר הכנסת. שאמה-הכהן ציין כי "הרפת בשומריה היא דוגמה מובהקת לערך המוסף הערכי ציוני של משק החלב, שיש לקחת אותו בחשבון. בכל מקרה, מחיר מטרה שלא יותיר פרנסה ראויה לעובדי הכפיים לא בא בחשבון".
"החקלאות בישראל איננה רק עניין כלכלי אלא בראש ובראשונה דרך חיים וערך לאומי", הוסיף ריבלין. "היא אחד היסודות של הציונות ועודנה משענת למדינת ישראל, שעלולה להיקלע למצור, למלחמה, או לחרמות בינלאומיים, ולכן יש לשמור על עצמאות ענף החלב. אי-אפשר לומר החקלאות עשתה את שלה, והיא יכולה ללכת".
ריבלין ציין כי גם כאשר מחפשים נוסחאות כלכליות, ביניהן ייבוא מסיבי או הורדת "מחיר המטרה" כדי להוזיל את מחיר החלב, יש לשמור על הרפתות הקטנות, שכן לדבריו מסקנות נמהרות עלולות להוות עבורן גזר דין מוות. "יש לזכור שהרפתן, כמו הצרכן, נמצא בתחתית השרשרת הכלכלית, אך בלעדיו אין חלב. כשמבקשים להוזיל את מחיר החלב באמצעות הוזלה רוחבית, יש לזכור שעבור הרשתות והמחלבות מדובר בקיצוץ ב'שומן', ואילו עבור הרפתנים זהו כרסום בבשר אם לא בעצמות. הרפתנים חשים שברגע אחד הם הפכו מפאר היצירה הישראלית הציונית לחמסנים שיש להצמיד אקדח לרקתם".
יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ שי חרמש, אמר בסיור כי קיצוץ של 10 אגורות במחיר המטרה משמעותו הפסד של 130 מיליון שקל לרפתנים. הוא הסביר כי שכרו של רפתן לא עולה על 10,000 שקל בחודש, והקיצוץ המוצע יוריד את משכורותו ל-5,000 שקל בחודש. ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אמרה כי היא באה לראות "אם הפרות נותנות חלב", או אם "ממשיכים לחלוב את הציבור".
עוד השתתפו בסיור הח"כ לשעבר חיים אורון, שכנם של תושבי שומריה, וראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור, שאמר כי "המועצה האזורית באר טוביה היא משק החלב הגדול ביותר בישראל ואני מקווה שלא ייפגעו לנו ברפתנים. פערי התיווך נמצאים אצל המחלבות ורשתות השיווק".
החשש: קיצוץ חד מדי ב"מחיר המטרה" יביא לסגירת רפתות רבות
מבדיקה של מרכז המחקר של הכנסת שנערכה לקראת הסיור נמצא כי על-פי נתוני מועצת החלב, "מחיר המטרה" עומד כיום על 2.15 שקל לליטר, ומתוך זה התמורה לרפתן (זקיפת שכר עבודה לבעלים) היא כ-20 אגורות לליטר. המחקר מצא כי קיצוץ חד מדי במחיר המטרה עלול להביא רפתות רבות למצב של חוסר כדאיות כלכלית.
עוד נמצא במחקר כי הניסיון מלמד שפתיחת שווקים מקומיים לייבוא מביאה להגברת התחרות, לגידול במגוון ובאיכות המוצרים וליצירת יתרונות יחסיים לתעשיה הישראלית. אולם, מדינות מפותחות רבות מגנות על ענף החקלאות המקומי באמצעות כלים שונים, לרבות הגבלות על הייבוא. עוד נמצא כי פתיחה נרחבת מדי של שוק החלב המקומי לייבוא מאירופה (שם כאמור המוצרים מסובסדים) עשויה להביא לירידה ניכרת בהיקף הייצור של חלב גולמי בישראל.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מסקנות נמהרות יביאו גזר דין מוות לרפתות הקטנות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדיווח אינו אמת - כנסו
מושבניק שמבין  |  21/07/11 18:27
2
תנובה,והגדולות מול האיכר.זה מה
גולדי  |  21/07/11 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הצעירה אפרן חן סעדה במסעדת "לה גופרה" באבן גבירול בתל אביב    פיתחה תגובה אלרגית קשה לאגוזים בעקבות קינוח שאכלה במסעדה    חשד לרשלנות    חברתה סיפרה: היא הספיקה לאכול ביס וחצי והשפתיים שלה הכחילו
איתמר לוין
עבד הנא גרבאן נטל חלק מרכזי בגניבת עשרה רובי אמ-16 קצר, מקלע מא"ג ומטול רימונים אמ-203, שמאוחר יותר נמכרו תמורת קרוב ל-250,000 שקל
מירב ארד
מספר משפחות פונו בשל סכנה לבתים ביישוב    שריפה נוספת פרצה ביער גילון שבגליל המערבי
יפעת גדות
הטיפול נמצא כמפחית את התמותה הכוללת לאחר התקפי לב ב-22%    מדובר בתרופה הראשונה והיחידה עד כה בקבוצת התרופות נוגדי טסיות שנמצאה כמצילת חיים
איתמר לוין
טוען שלא ידע דבר על פעילותן של רז-ריסבי וזקן להעביר הזמנות דרך משרדי איילה והלל - אשר זכו במכרז המדינה - על-מנת להכשיר את ההזמנות שבוצעו בפועל דרך ראשונטורס    מכנה את מנכ"ל איילה "שרץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il